Inflácia a pandémia im zničili biznis. Aj pre neschopnosť štátu padol obľúbený bratislavský podnik na kolená

  • V Bratislave pripravovali obľúbené burgre
  • No po rokoch úsilia museli skončiť
Cosmosburgers
Cosmosburgers
  • V Bratislave pripravovali obľúbené burgre
  • No po rokoch úsilia museli skončiť

Značka Cosmosburgers nie je pre mnohých Bratislavčanov veľkou neznámou. Stoja za ňou traja podnikatelia – Mikuláš Čičo Csicsay, Alexandra Čuvanová a Martin Nagy.

„Všetci sme bývalí športovci, čo sa museli v živote hľadať a nájsť. Chalani sa pohybovali v gastre, ja niekde úplne inde. Čičo bol už predtým súčasťou dvoch prevádzok s burger konceptom. V jednej pôsobil ako prevádzkar, v tej druhej bol spolumajiteľ,“ objasňuje Alexandra, ktorá sa týmto biznisom venovala e-commerce.

Maťo zase pracoval ako čašník a barman v rôznych krajinách Európy. Všetci traja sa napokon zhodli, že majú chuť a energiu otvoriť si niečo vlastné. Cieľ bol jasný, robiť to lepšie a úplne inak ako doposiaľ. 

Koncept ich prevádzky bol veľmi jednoduchý a trefný. Chceli ponúkať burgre, ktoré človeka, takpovediac, odstrelia do vesmíru.

„Myslíme si, a teraz hovorím ozaj za všetkých, že unikátni sme boli v tom, ako sme sa správali k našim zákazníkom. Boli pre nás súčasťou posádky, rovnako ako naši zamestnanci.“

Desiatky tisíc eur

Na úplnom začiatku nebola investícia do projektu až taká vysoká, pretože dostali skoro komplet zariadenú kuchyňu. Uhradiť museli len prenájom a prikúpiť gril, mlynčeky či riad.

Oveľa viac financií museli vynaložiť potom, ako sa presťahovali do Bratislavy, v tomto bode minuli okolo 35-tisíc eur. Objasňujú, že za primárny kapitál vďačia najmä ich rodinám, bez ktorých by ich podnikanie nenabralo reálne kontúry.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá