Kampaň Nicki Minaj bola vraj vulgárna a v rozpore s pravidlami slušnosti

  • Rada pre reklamu obdržala viacero sťažností na kampaň americkej speváčky
  • Podľa ľudí mohla negatívne pôsobiť na deti a mládež
  • Rada v nej však nevidí problém
zdroj: Nicky Minaj (TASR)
  • Rada pre reklamu obdržala viacero sťažností na kampaň americkej speváčky
  • Podľa ľudí mohla negatívne pôsobiť na deti a mládež
  • Rada v nej však nevidí problém

Nicki Minaj mala pôvodne v rámci svojho európskeho turné vystúpiť 22. februára aj na Slovensku v Bratislave. Tisícky fanúšikov si v očakávaní skvelej šou kúpili lístky, no zo štadióna odchádzali s rôznymi pocitmi. Nicki Minaj totiž prišla na pódium 15 minút pred polnocou iba na pár sekúnd, aby fanúšikom oznámila, že sa koncert ruší. Vraj nebola spokojná s technickou vybavenosťou priestorov.

Americká rapová diva si tak nenávratne pohnevala hádam všetkých fanúšikov na Slovensku. Niektorým však neprekážal iba jej exces so zrušením koncertu, problém totiž videli aj niekde inde. Konkrétne hovoríme o reklamnej kampani, ktorá sprevádzala celé turné. Rada pre reklamu (RPR) obdržala päť sťažností na jej vulgárny obsah. Zobrazenie speváčky považovali sťažovatelia za sporné s pravidlami slušnosti a poukazovali najmä na negatívny dopad takejto kampane na deti a mládež.

zdroj: Rada pre reklamu obdržala viacero sťažností na kampaň americkej speváčky Podľa ľudí mohla negatívne pôsobiť na deti a mládež Rada v nej však nevidí problém

Nakoniec však sťažnosti u Rady neuspeli, „po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená. Vonkajšia reklama: „Nicki Minaj with Juicewrld“, zadávateľa: XL promotion s.r.o.nie je v rozpore s ustanoveniami Kódexu,“ stojí vo verejnom vyhlásení RPR.

Podľa kompetentných išlo o propagáciu koncertu v súlade s kódexom a rovnaká fotografia ako na bilbordoch sa nachádza aj na obale albumu speváčky.

„Samotné zobrazenie interpretky nie je vulgárne, ani dehonestujúce, v reklame nie sú odhalené intímne partie a reklama neobsahuje ani prvky, ktoré by porušovali všeobecné normy mravnosti alebo slušnosti. Vizuál reklamy, voči ktorému namietajú sťažovatelia, má skôr podobu umeleckej fotografie a vystihuje imidž umelkyne,“ vysvetľuje Rada pre reklamu.

Zdroj: Rada pre reklamu

O autorovi
Soňa Otajovičová