Kevin Rose radí, ako vybu­do­vať úspeš­ný star­tup

Ľubomír Tereš / 3. júna 2015 / Tools a produktivita

Vo svo­jom živo­te dosia­hol už pozo­ru­hod­né pra­cov­né úspe­chy. Je spo­lu­za­kla­da­te­ľom North Tech­no­lo­gies a v minu­los­ti pôso­bil aj ako gene­rál­ny par­tner v Goog­le Ven­tu­res. Tak­tiež vybu­do­val spo­loč­nos­ti ako Digg ‚Milk ‚Revi­si­on3 a Pown­ce. Pre­čí­taj­te si top lek­cie, kto­ré sa Kevin naučil ako pod­ni­ka­teľ a inves­tor.

 

1) Aká je najdôležitejšia vec, ktorú by sa mal každý začínajúci podnikateľ naučiť?

 

“Nechať svoje ego stranou a učiť sa od ostatných.“

Najdôležitejšou vecou je priznať to, čo neviete a nebáť sa požiadať o pomoc. Mať v biznise príliš veľké ego sa neoplatí. Úspešní podnikatelia sa snažia obklopovať ľuďmi, ktorí sú múdrejší ako oni, aby mali neustály zdroj nových informácii. Presne toto robím aj ja. Mám okolo seba kopec mentorov, od ktorých sa stále mám čo učiť.

 

 

2) Akú najčastejšiu chybu podľa teba robia startupisti?

 

“Nemôžete robiť všetko naraz.“

Keď budujete produkt, nové myšlienky sú pre vás natoľko vzrušujúce, že môžu rýchlo odvrátiť vašu pozornosť od podstatných vecí. Kevin opisuje: "ako zakladateľ spoločnosti sa často stretávate s otázkou, ako to mám urobiť všetko naraz?" A odpoveď je: "Robiť všetko naraz sa jednoducho nedá." Kevin navrhuje zamerať sa na maximálne dve alebo tri veci, ktoré sú nevyhnutné spraviť. Urobte všetko preto, aby ste týchto pár kritických úloh zvládni na 100 percent, namiesto premýšľania o pridaní ďalších.

 

 

3) Ktorá vec sa najčastejšie prehliada pri budovaní startupu?

 

“Startupy často zabúdajú na to, ako sa z ľudí môžu stať ich skalní zákazníci.” 

V prvých dňoch fungovania Digg bolo získavanie fanúšikov a budovanie komunity jednými z najdôležitejších vecí, ktoré tím odviedol. Snažte sa budovať vzťahy so svojimi zákazníkmi a dajte im vedieť, že ste za nich vďačný. Kevin poznamenáva , "z takýchto ľudí sa stanú vaši skalní zákazníci, ktorí pôjdu von a porozprávajú o produkte všetkým svojim priateľov."

 

 

4) Akým spôsobom by sa mala nová spoločnosť presadiť na trhu?

 

“Nie je networking ako networking, kľúč je v poznaní zákazníka.“

Pri tom obrovskom počte spoločností, ktoré pôsobia na trhu, služby PR agentúr už nestačia. Kevinova rada je neustále spoznávanie zákazníkov, ktorí majú záujem o váš produkt alebo spoločnosť. Snažte sa budovať si vzťah hneď od začiatku, ukázať im demo verzie a dať im včasný prístup k beta verzii produktu. Netreba však zabudnúť na to, že: "nie je networking ako networking.“ Musím rozdať čo najviac vizitiek alebo stretnúť čo najviac ľudí, nie je tá nesprávna cesta. Zákazníkov musíte presvedčiť prirodzeným spôsobom, že vy ste pre nich ten najlepší.

 

 

5) Existuje nejaký spoločný charakterový znak, ktorý obdivuješ u hostí v tvojej show Foundation?

 

“Problémy pre nich znamenajú výzvy a nie prekážky.”

Kevin v jeho show Foundation hovoril už s desiatkami legendárnych podnikateľov od Elona Muska , Jacka Dorseyho až po E.V. Williamsa. Jeden spoločný znak, ktorý na nich obdivuje, je ich postoj k riešeniu problémov. "Mnoho podnikateľov je pri riešení problémov nervóznych alebo si myslia, že sú príliš zložité na to, aby sa ich pokúsili vyriešiť. Najúspešnejší podnikatelia ich však berú ako výzvy a nie ako prekážky. Čím väčší problém, tým väčšia motivácia ho prekonať."

 

 

zdroj: medium.com

Pridať komentár (0)