KOMENTÁR: Horalka od Sedity horšia ako triedny nepriateľ

horalky sedita
Reprofoto: Facebook/Horalky

Neexistuje lepší spôsob demonštrovania pomýleného názoru ako ostrakizovať úbohé Horalky a ďalšie produkty od Sedity. Vybíjať si hnev na niečom, čo za nič nemôže, je pri emóciami zmietaných ľuďoch štandard. Mnoho prerazených dverí v krčmách a dier v umakartových jadrách by mohlo v tejto chvíli prikývnuť.

Pripomeňme si, čo sa stalo. Pavol Jakubec, šéf I.D.C. Holdingu, sa v rozhovore pre Denník E vyjadril, že sa mu páčil prístup Monaka k neočkovaným ľuďom. Kto nemá vakcínu, jednoducho žije v lockdowne, zatiaľ čo očkovaní žijú v podstate normálnym životom.

Sú prípady, kedy je legitímne ignorovať produkty spoločností, s hodnotami ktorých nesúhlasíme. Napríklad nebudem kupovať fast fashion, keď nesúhlasím s tým, v akých podmienkach toto oblečenie vzniká a aké množstvo odpadu produkuje. Nebudem kupovať mäso, keď nie som stotožnená s praktikami mäsového priemyslu.

Tu máme situáciu trochu inú. Jakubec nie je členom ani krízového štábu, dokonca ani vlády, I.D.C. Holding nie je farmafirma, ale pečiváreň a rozhodnutia jej vedenia nijako neovplyvňujú mieru očkovanosti. Riaditeľ opísal skúsenosť zo zahraničia. To je všetko.

Je irónia, že Horalky kladivami rozbíjajú (obrazne aj doslova) ľudia, ktorí majú plné ústa rečí o slobode vyjadrenia názoru, ľudských právach a rovnoprávnosti. Čo takto postaviť sa za rovnoprávnosť, keď to naozaj treba?

Napríklad keď ide o práva LGBT+ komunity, alebo práva žien, detí alebo utečencov. Aj na tom sa dá robiť politika, ale vyjadriť niekomu podporu neprináša toľko percent vo voľbách, ako ukazovanie prstom na triedneho nepriateľa, ktorý môže za úplne všetky naše problémy.

A okrem toho, takéto bojkoty sme už mali a história hovorí, že takéto „popravy od spotrebiteľov“ majú skôr opačný efekt.

Prešli si nimi aj známe značky. Napríklad Nebbia v roku 2017 mala v katalógu muža tmavej pleti. Masívny bojkot značky zo strany rasisticky zmýšľajúcich indivíduí vyústil do zvýšenia zisku v ďalšom roku o viac ako 100 000 eur. 

Odporcovia LGBT+ komunity chceli ignorovaním značky Dedoles tiež poslať túto firmu do krachu, no ona v roku 2020 zvýšila zisk takmer o 500 %. Kampaň za podporu práv LGBT+ sa síce stretla s veľkým hejtom, ale ešte väčším úspechom.

IDC holding, ktorý vyrába značku Sedita, bol vlani v zisku viac ako 7 miliónov. Niet pochýb, že onedlho uvidíme plné Instagramy a Facebooky ľudí s Horalkami vyjadrujúcimi podporu. Pri najbližšej účtovnej závierke uvidíme, ktorý tábor bol silnejší.

Zdroj: Denník E

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá