Koronakríza zasiahla aj slovenskú značku Alain Delon. Od vlády očakáva zásadný krok

  • Módne odvetvie patrí medzi jedny z najzasiahnutejších segmentov koronakrízou
  • Na neočakávanú situáciu doplácajú aj slovenské módne značky, ktoré sa ocitli na kolenách
  • Je to prípad aj spoločnosti Alain Delon, ktorá má na našom trhu už 20 ročnú históriu
ALAIN DELON
  • Módne odvetvie patrí medzi jedny z najzasiahnutejších segmentov koronakrízou
  • Na neočakávanú situáciu doplácajú aj slovenské módne značky, ktoré sa ocitli na kolenách
  • Je to prípad aj spoločnosti Alain Delon, ktorá má na našom trhu už 20 ročnú históriu

V súčasnej dobe, čoraz viac ľudí zaujíma, odkiaľ pochádzajú výrobky, ktoré si kupujeme. Zaujímame sa, kde boli vypestované paradajky, ktoré jeme, kde vyrástlo drevo na stoličku, na ktorej sedíme. Je skvelé, že sa začíname viac zaujímať o produkty okolo nás. Pomáha nám to uvidieť hodnotu vecí, ktorá je na prvý pohľad schovaná hlboko pod povrchom.

Na našom trhu však môžeme nájsť aj výrobky, ktoré na prvý pohľad či počutie nepôsobia lokálne, no aj tak za nimi stojí tvrdá práca šikovných Slovákov. Je tomu tak aj v prípade značky Alain Delon. Táto slovenská značka so svetovým menom pôsobí na našom trhu už 20 rokov a predstavuje najvyššiu kvalitu európskeho krajčírstva.

zdroj: ALAIN DELON

Obľúbená značka oblečenia sa však kvôli koronakríze ocitla v závažných problémoch. „Po vypuknutí koronakrízy sa život v našej firme zastavil. Všetky naše prevádzky sa nachádzajú v nákupných centrách, a preto sú až do odvolania zatvorené. Našich takmer 50 zamestnancov zostalo zo dňa na deň doma a v obmedzenej miere pracuje marketing a ekonomický úsek. Kolegovia z e-shopu vybavujú objednávky podľa potreby. Vo vedení pracujeme takmer deň a noc, aby sme našli riešenie na problémy, ktoré nás však čakajú v blízkej budúcnosti. Nie sme naivní, aby sme si mysleli, že otvorením sa pokles maloobchodu skončí,” vyjadrila sa pre Startitup marketingová špecialistka značky Alain Delon Lenka Káčerová.

zdroj: ALAIN DELON

Aktuálne sa tím značky venuje najmä podpore predaja cez internetový obchod. Zároveň si však uvedomujú, že oblečenie je stále na chvoste záujmu ľudí, no značka si nemôže dovoliť úplne prestať predávať.

„Tým, že všetky naše predajne sú zatvorené, od polovice marca nemáme žiadne tržby. Funguje nám síce e-shop, ale ten generuje naozaj len veľmi okrajové obraty. Objednávky sa síce úplne nezastavili, ale pre náš segment oblečenia je e-shop skôr podporným kanálom pre kamenné predajne, preto nedosahuje ani zďaleka obraty ako predajne. Naši zákazníci si často pozrú ponuku v e-shope a potom prídu do predajne, kde si oblečenie vyskúšajú. V každom prípade máme doručenie a vrátenie tovaru zdarma, tak možno sa v tomto období odvážia nakupovať online aj ľudia, ktorí si bežne oblečenie pred kúpou vyskúšajú,” hovorí.

Aktuálna situácia samozrejme zasiahla aj zamestnancov firmy. Paradoxne však vyplácanie ich miezd, a teda udržanie pracovných miest, nie je tým najväčším problémom, ktorý je nutné riešiť. 

zdroj: ALAIN DELON

„S našimi zamestnancami sa snažíme pravidelne komunikovať ohľadom situácie, ktorá ich dostala do veľkej neistoty. Pozitívne vnímame krok vlády, keď hneď v prvej línii riešila náhradu miezd zatvoreným prevádzkam. Táto pomoc zo strany štátu totiž významne pomohla firmám ako sme my prekryť problém s výpadkom cash flow, a na neho naviazaným vyplácaním miezd. Taktiež verím, že tento krok pomôže udržať zamestnanosť,” objasňuje Káčerová.

Marketingová špecialistka značky však konštatuje, že ich najväčší náklad nie sú mzdy, ale paradoxne nájomné, nakoľko všetky ich obchody sa nachádzajú v nákupných centrách.

„Toto nájomné z mesiacov, keď sme boli zatvorení nie sme pri nulových tržbách schopní hradiť. Ide o taký obrovský náklad, ktorý by bol po otvorení veľmi problematický aj v prípade, že sa vrátime na predkrízové čísla v obratoch. Preto nervózne čakáme na odpoveď zo strany vlády ohľadom pomoci s nájmami. Je to jeden z kľúčových problémov celého slovenského maloobchodu. Rovnako bude záležať aj na vôli prenajímateľov zreálniť podmienky nájmu k danej situácii,” hovorí Lenka Káčerová.

Príbeh značky Alain Delon

Nápad založiť pánsku značku Alain Delon, ktorá bude reprezentovať jedinečný štýl francúzskeho herca bublal v jeho hlave dlhé desaťročia. Človek venujúci sa naplno herectvu vždy všetko robil na sto percent, a preto jeho hlavná požiadavka bola, aby pod svojím menom vyrábal len tie najlepšie a najexkluzívnejšie produkty. A až v roku 1999 našiel partnerov, ktorí boli schopní jeho predstavu naplniť. Pochádzali, možno prekvapujúco, zo Slovenska.

zdroj: ALAIN DELON

Alain Delon vložil svoju dôveru a reputáciu do rúk dvom rodákom z Bratislavy, ktorí však neboli žiadni amatéri. S viac ako dvadsaťročnými skúsenosťami v módnom biznise, ktoré nazbierali už za minulého režimu a tesne po ňom vo veľkoobchode sa im podarilo svetoznámeho Francúza presvedčiť, že práve oni sú tí praví dať menu Alain Delon šmrnc nielen vo filmovom, ale aj v módnom priemysle. 

Nebolo to však jednoduché, Delon sa v minulosti stretol s neúspechom v rukách Francúzov, Nemcov či Maďarov, ktorí nedokázali jeho značku rozšíriť medzi masy.

zdroj: ALAIN DELON

Keď sa po viac ako dvoch rokoch bojov začala značka Alain Delon rodiť z pomerne malého Slovenska, hneď na začiatku spravili majitelia rozhodnutie, ktoré ich predurčilo na dlhodobý úspech. V časoch, keď veľkí svetoví hráči za vidinou väčších profitov posúvali výrobu na ďaleký východ, Alain Delon ostal verný lokálnej výrobe. Bola totiž zárukou špičkovej kvality, ktorá bola dlhoročne hlavnou devízou slovenského odevného priemyslu. Navyše, vďaka lokálnej výrobe, ktorá doteraz trvá, majú výhodu flexibility a požiadavky zákazníkov, dokážu plniť takmer okamžite.

Zahraničné meno, slovenský pôvod 

Svoju prvú prevádzku s tovarom Alain Delon v Európe bolo možné nájsť v historickom centre Bratislavy, na Panskej ulici, kde fungovala až do roku 2013. So zrodom nákupných centier otvárali predajne v takmer každom väčšom slovenskom meste.

Keď v roku 2014 spustili internetový obchod, dostali značku aj za hranice Slovenska. Práve preto sa pred nedávnom značka rozhodla expandovať do zahraničných krajín Európy, a tak v budúcnosti budete môcť nájsť predajne Alain Delon nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.

zdroj: ALAIN DELON

Nový krok smerom k udržateľnosti 

Udržateľnosti sa značka Alain Delon venuje už od svojho vzniku, dlhoročne spolupracuje s lokálnymi európskymi dodávateľmi kvalitných materiálov, ktorí berú ohľad na životné prostredie. Certifikácie, ktoré tieto materiály majú, zaručujú, že nie sú škodlivé pre ľudí ani životné prostredie. 

Oblečenie sa tiež vyrába na Slovensku, aby bolo možné zaručiť vyžadovanú kvalitu. Tím značky však premýšľal aj nad tým, ako zbytočne nedržať ešte nositeľné oblečenie v sklade, ale dať mu nový život. Značka sa preto rozhodla nadviazať spoluprácu so second-handom NOSENE.

zdroj: ALAIN DELON

Spoločne vytvorili upcyklovanú kolekciu Renewals by NOSENE. Upcyklované modely, z ktorých každý je unikát, sú prešité a prerobené zero waste strihmi. Vznikajú z poškodených pánskych košieľ, denimu, zvyškových materiálov a látok. Viac sa o kolekcii dočítaš v online Žurnále značky. 

„Ide napríklad o kúsky, ktoré sa poškodil pri fotení či na figuríne. Nepálime ho, nestriháme ani inak neničíme ako niektoré iné módne značky. V spolupráci so značkou NOSENE z nich upcykláciou tvoríme nové kúsky oblečenia. Snažíme sa byť súčasťou cirkulárnej ekonomiky. Aj napriek tomu, že sme z plánovaných aktivít museli značne ubrať, šírime myšlienky spoločenskej zodpovednosti aj naďalej,” dodáva Lenka Káčerová.

Alain Delon Fashion Jar/Leto 2020 FASHION FILM

Kvalitné oblečenie je ako dobré priateľstvo… Vydrží roky. 👔Alain Delon, kvalitná, lokálna a udržateľná móda pre pánovwww.alaindelon.sk

Gepostet von Alain Delon Fashion am Montag, 17. Februar 2020

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech