Dvaja Slováci ako jediní v strednej Európe vyrábajú unikátne parfumy, ktorých cena sa pohybuje aj v tisícoch eur

Linda Cebrová / 14. februára 2018 / Zo Slovenska

zdroj: facebook.com/1907nicheperfumeries
  • Slovenská značka 1907 prenikla do vôd svetovej parfumérskej elity
  • Dostala sa dokonca na poličky exkluzívnych „niche“ parfumérii v Paríži a iných metropolách

Vedel si, že aj svet parfumov má svojich „someliérov“? Ľudí, ktorí ti dokážu pootvoriť dvere a ukážu ti, že parfum je viac ako len pekný a škaredý, nositeľný a nenositeľný, kvalitný a nekvalitný. Ukážu ti ho v kontexte.

Šťastie je, keď je práca pre človeka aj záľubou, tak ako to má Eva Škovranová. Žena, ktorá si nenechala vziať svoje sny a zapísala Slovensko do parfumérskej mapy sveta a ľuďom prináša zážitok z vôní naplnených príbehom.

Evina značka 1907 je prvou v strednej Európe, ktorá ponúka ručne vyrábané limitované parfumy, takzvané niche parfumy. Nájdeš ich v bratislavskom Carltone, ale svoj butik majú aj v Košiciach.

Cesta k založeniu vlastnej značky nebola ľahká

Ľudia zakladateľke značky 1907 zvykli hovorievať, že preraziť s parfumom vyrábaným na Slovensku v zahraničí nie je reálne a sú to len vyhodené peniaze. Značka 1907 však prerazila a dnes stojí na poličkách aj zahraničných parfumérií a žne úspechy.

Tak, ako sa človek „prepije“ k dobrým vínam, musí sa prevoňať od klasických, bežne dostupných vôní, až k tým výklenkovým, čiže niche parfémom.

„Niche sú umelecké, autorské, nemasové, skutočné a v neposlednom rade kvalitné parfémy. Niche sú návratom k poctivému remeslu, k poctivej parfumérčine,“ opisuje na svojom blogu Štefan.

V dnešnej dobe ľudia nemajú čas a snažia sa robiť všetko rýchlo. Rýchlo nakupujeme, rýchlo konzumujeme aj vyberáme parfémy. V butiku 1907 je to však inak.

Tu sa snažia človeka vtiahnuť do iného sveta, do sveta pohody a fantázie. Zákazník, ktorý sem príde, by mal mať čas, otvorenú myseľ a chuť hľadať niečo iné, ako vie kúpiť bežne v parfumérii. Podľa Štefana a Evy nákup niché parfému má byť relax, niečo príjemné, čomu treba venovať čas.

Nie je to o tom nastriekať si parfém na ruku a odísť. Je to ako s výberom partnera, tiež to chce čas a musí ti sadnúť. Podľa odborníkov z 1907 je parfém druhá koža, je voňavým podpisom, niečo čo nevidieť, ale okolie ho podvedome vníma, preto by mal čo najlepšie vystihnúť osobnosť človeka a to ako sa chce prezentovať.

Parfémy na mieru za tisíce

Eva  a Štefan vyrábajú aj parfémy podľa požiadaviek klienta. Osobný parfém je podľa nich vhodný len pre už vyzreté osobnosti, ktoré sú so sebou stotožnené, ktoré majú jasno v tom, kto sú, ktoré sa už nemajú potrebu páčiť či vyhovieť každému.

Je pre tých ktorí už nezohľadňujú to, či sa ich parfém páči okoliu, pozerajú sa v prvom rade na to, či parfumu vyhovuje im. Cena osobného parfumu sa už pohybuje v tisícoch, kedže sa vyrába len jeden kus, ktorý je originál. Osobný parfum stále vyrába majster parfumér.

Pridať komentár (0)