Sulík prezradil, kedy by sa mohli otvárať terasy reštaurácií. Ten deň je doslova za rohom
„Najzbytočnejší startup na svete“ získal investora, ale aj vlnu hejtu od žien. Vymyslel ružové menštruačné rukavice
V Bratislave nebolo krčmy, ktorú by nemali pod kontrolou. Takáčovcov napokon popravili sýkorky
Dvaja Slováci ako jediní v strednej Európe vyrábajú unikátne parfumy, ktorých cena sa pohybuje aj v tisícoch eur
- Slovenská značka 1907 prenikla do vôd svetovej parfumérskej elity
- Dostala sa dokonca na poličky exkluzívnych "niche" parfumérii v Paríži a iných metropolách
- Slovenská značka 1907 prenikla do vôd svetovej parfumérskej elity
- Dostala sa dokonca na poličky exkluzívnych "niche" parfumérii v Paríži a iných metropolách
Vedel si, že aj svet parfumov má svojich „someliérov“? Ľudí, ktorí ti dokážu pootvoriť dvere a ukážu ti, že parfum je viac ako len pekný a škaredý, nositeľný a nenositeľný, kvalitný a nekvalitný. Ukážu ti ho v kontexte.
Šťastie je, keď je práca pre človeka aj záľubou, tak ako to má Eva Škovranová. Žena, ktorá si nenechala vziať svoje sny a zapísala Slovensko do parfumérskej mapy sveta a ľuďom prináša zážitok z vôní naplnených príbehom.
Evina značka 1907 je prvou v strednej Európe, ktorá ponúka ručne vyrábané limitované parfumy, takzvané niche parfumy. Nájdeš ich v bratislavskom Carltone, ale svoj butik majú aj v Košiciach.
Cesta k založeniu vlastnej značky nebola ľahká
Ľudia zakladateľke značky 1907 zvykli hovorievať, že preraziť s parfumom vyrábaným na Slovensku v zahraničí nie je reálne a sú to len vyhodené peniaze. Značka 1907 však prerazila a dnes stojí na poličkách aj zahraničných parfumérií a žne úspechy.
Tak, ako sa človek „prepije“ k dobrým vínam, musí sa prevoňať od klasických, bežne dostupných vôní, až k tým výklenkovým, čiže niche parfémom.
„Niche sú umelecké, autorské, nemasové, skutočné a v neposlednom rade kvalitné parfémy. Niche sú návratom k poctivému remeslu, k poctivej parfumérčine,“ opisuje na svojom blogu Štefan.
V dnešnej dobe ľudia nemajú čas a snažia sa robiť všetko rýchlo. Rýchlo nakupujeme, rýchlo konzumujeme aj vyberáme parfémy. V butiku 1907 je to však inak.
Tu sa snažia človeka vtiahnuť do iného sveta, do sveta pohody a fantázie. Zákazník, ktorý sem príde, by mal mať čas, otvorenú myseľ a chuť hľadať niečo iné, ako vie kúpiť bežne v parfumérii. Podľa Štefana a Evy nákup niché parfému má byť relax, niečo príjemné, čomu treba venovať čas.
Nie je to o tom nastriekať si parfém na ruku a odísť. Je to ako s výberom partnera, tiež to chce čas a musí ti sadnúť. Podľa odborníkov z 1907 je parfém druhá koža, je voňavým podpisom, niečo čo nevidieť, ale okolie ho podvedome vníma, preto by mal čo najlepšie vystihnúť osobnosť človeka a to ako sa chce prezentovať.
Parfémy na mieru za tisíce
Eva a Štefan vyrábajú aj parfémy podľa požiadaviek klienta. Osobný parfém je podľa nich vhodný len pre už vyzreté osobnosti, ktoré sú so sebou stotožnené, ktoré majú jasno v tom, kto sú, ktoré sa už nemajú potrebu páčiť či vyhovieť každému.
Je pre tých ktorí už nezohľadňujú to, či sa ich parfém páči okoliu, pozerajú sa v prvom rade na to, či parfumu vyhovuje im. Cena osobného parfumu sa už pohybuje v tisícoch, kedže sa vyrába len jeden kus, ktorý je originál. Osobný parfum stále vyrába majster parfumér.