Majiteľ otráveného psa vyrobil pre svojho domáceho miláčika zdravý jogurt. Potom sa rozhodol, že začne vyrábať aj zdravé granule

  • Český startup Yoggies vznikol (ako mnoho ďalších úspešných) na úplne jednoduchom nápade
  • Jeho zakladateľ, Jiří Švihálek, chcel vytvoriť jedinečný produkt pre svojho domáceho miláčika
Yoggies-1-e1532338705870-1080×491
Yoggies
  • Český startup Yoggies vznikol (ako mnoho ďalších úspešných) na úplne jednoduchom nápade
  • Jeho zakladateľ, Jiří Švihálek, chcel vytvoriť jedinečný produkt pre svojho domáceho miláčika

Hoci značka Yoggies môže evokovať názov patriaci spoločnosti venujúcej sa obľúbenému relaxačnému cvičeniu, nie je to tak. Venuje sa zdravej strave pre domácich miláčikov a pochádza od našich západných susedov. Jej zakladateľom je Jiří Švihálek, ktorého pes Roxy sa jedného dňa na prechádzke otrávil.

Príbeh Yoggies sa začal písať vtedy, keď Jiří začal vyrábať pre otravou poznačeného Roxyho špeciálnu stravu po tom, ako žiadne z overených značiek zničenému tráviacemu a imunitnému traktu jednoducho nesedeli. Naštudoval si anatómiu psieho tela, oslovil odborníkov z akademickej obce a po dvojmesačnom skúšaní nových a nových receptov, bola v roku 2014 na svete novinka – výživný jogurt pre psov. O niečo neskôr pribudlo aj špeciálne krmivo, granule zo surovej stravy, lisované za studena a sušené.

Ak ťa ešte doteraz príbeh veľmi nezaujal, možno ťa o hodnote startupu Yoggies presvedčí fakt, že Jiří v roku 2017 vďaka svojmu nápadu dokázal otočiť približne 50 miliónov českých korún (1,93 milióna eur).

Úplne prvé vrecko zdravých psích granúl opustilo výrobňu v roku 2016, no až po tom, ako autor myšlienky precestoval Európu a našiel továreň, ktorá jeho produkt dokázala vyrábať v požadovanej kvalite. Nachádza sa v Nemecku a vyznačuje sa veľmi podobným prístupom k domácim miláčikom, ako má pán Jiří. Dnes sú už v ponuke okrem granúl a jogurtov už aj konzervy a pamlsky.

Pre české Hospodářské noviny Jiří v rozhovore pred časom prezradil, ako je to so záujmom o produkty Yoggies: „Stále sa zvyšuje. V roku 2014, kedy sme vstúpili na trh, sme ich predávali približne 50 kusov mesačne. Dnes je produkcia okolo 10-tisíc kusov mesačne. Záujem sa stále zvyšuje aj vďaka tomu, že sme vyriešili, ako jogurty rozvážať. Dávame ich do chladených polystyrénových boxov a jogurt sa k zákazníkovi dostane do 24 hodín od výroby.“

Kto má doma štvornohého chlpáča, určite zaregistroval, že niekoľko šikovných projektov či produktov vzniká aj u nás. Je to napríklad MLSkafé, prvá kaviareň pre psov (viac si prečítaš TU), Petbelle je jedinečná prírodná kozmetika určená práve pre psov (viac TU) a vďaka slovensko-ruskému startupu Mishiko, ktorý vyvinul in­te­li­gentný obo­jok pre psov, môžeš podľa GPS mo­ni­to­rovať po­lohu tvojho psa, ale tiež jeho zdra­votný stav.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá