Pivovary chcú staviť na zdravšie zajtrajšky a triezvejšiu budúcnosť

  • Ľudia sa začínajú viac sústrediť na svoje zdravie
  • Preto vítajú alternatívy k tradičnému pivu
  • Trend si všimli aj popredné pivovary
pexels-photo-1269025
Pexels
  • Ľudia sa začínajú viac sústrediť na svoje zdravie
  • Preto vítajú alternatívy k tradičnému pivu
  • Trend si všimli aj popredné pivovary

Vonku príjemne hreje, sedíš s kamošmi na terase a máš chuť na niečo svieže a chladené. Môžeš siahnuť po pive či limonáde,  lebo niečo medzi tým, taký radler by padol vhod, no hlavne nealko, nakoľko dbáš na svoje zdravie. Alebo si môžeš dopriať nealko cider. Podstata je, že nealko pivo či  alternatívy k nemu nájdeš na každom kroku. Väčšina veľkých pivovarov má vo svojom portfóliu aspoň jeden takýto produkt. Ale čo ich k tomu vedie, kto je cieľová skupina okrem šoférov?

Nealko pivo a nápoje na výslní

Väčšina veľkých pivných značiek vo svete si začala všímať trend alternatívnych nealko nápojov. Dôvod je logický, nie každý je fanúšikom nealkoholického piva a zároveň ponukou takýchto nápojov vedia zacieliť na viac než len jednu cieľovú skupinu. Nemusia mieriť len na vodičov, ale ponukou takýchto nápojov môžu cieliť aj na neplnoletých zákazníkov či abstinentov.

V súčasnosti je priemerný spotrebiteľ náročnejší, a teda sa sústredí na kvalitu, ktorá mu je ponúkaná. Zamýšľa sa nad pôvodom ingrediencií, či je nápoj prírodný alebo či obsahuje konzervačné látky. Ak to potiahneme hyperbolou do extrému, tak by bol aj rád, keby firma bola zodpovedná a ekologická a vôbec by neuškodilo, keby bol nápoj „instagram friendly“.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: Walter Gustavo MERA MELO

Do nealka sa investuje čoraz viac

Veľké pivovary si uvedomujú, že na to, aby na trhu mohli ďalej rásť, sa musia zamerať so svojími produktmi aj na iné cieľové skupiny než len na tie osvedčené, ktoré pijú ich pivá. Kanadská firma Molson Coors napríklad odkúpila startup Clearly Kombucha, ktorý sa špecializuje na výrobu Kombuche, kvaseného nápoja, ktorý sa vyrába procesom fermentácie osladeného čaju a kombučovej kultúry.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: Clearly Kombucha

Heineken v Amerike spustil kampaň Draft for Home (prekl. Čapované pivo domov), tá funguje formou donášky a k pivu pribalí cold brew kávu a kombuchu. Celkovo sa dá povedať, že výrobcovia piva a alkoholických nápojov stavili na triezvejšiu budúcnosť. AB InBev, najväčší svetový výrobca piva sa zaviazal, že do roku 2025 by aspoň 20 % jeho globálneho portfólia mali tvoriť nealkoholické nápoje. Heineken má v pláne byť svetovým lídrom v pivách s obsahom alkoholu 0,0 %.

Na Slovensku máme alternatív dosť

Na domácej pôde tiež nezaostávame, ponuka je tu široká, či sa jedná už o nealkoholické pivá, alebo alternatívy vo forme radleru, sladových limonád, cideru alebo iných nápojov. Na koho teda cielia pivovary pôsobiace na Slovensku? Na zodpovedanie tejto otázky sme oslovili Heineken a Prazdroj, 2 najväčšie spoločnosti, ktoré v tomto odvetví pôsobia u nás, aby sme zistili viac.

Heineken sa svojou ponukou Zlatý Bažant Radler 0,0% sústredí na zákazníkov, ktorí hľadajú chutnú alternatívu k alkoholickým sýteným nápojom a chcú niečo lepšie a zdravšie. Zároveň si uvedomujú, že ľudia sa snažia žiť zdravšie a síce si radi doprajú pivo, tak nealkoholické pivo nemusí byť len pre šoférov, ale aj pre ľudí, ktorí vyznávajú zdravý životný štýl.

Prazdroj zas smeruje svoje produkty ako je Birell na zákazníkov, ktorí na sebe radi pracujú, venujú sa športu a majú aktívne koníčky. Obe firmy sa hrdia tým, že ich produkty sú pripravené z prírodných surovín, vyhýbajú sa umelým prísadám či farbivám a snažia sa obmedziť aj obsah cukru vo svojich nápojoch. Obe firmy si uvedomujú, že svet sa mení a ľudia dbajú na to čo si dávajú do tela.


Obe firmy sa nechceli konkrétne vyjadriť k tržbám či podielu na trhu, ale Heineken Slovensko priznal, že je prostredníctvom značky Zlatý Bažant jednoznačným lídrom na slovenskom trhu v oblasti nealkoholického piva a Radlerov. Prazdroj informoval o tom, že prostredníctvo svojej značky Birell medziročne zaznamenal so svojím rozširujúcim sa portfóliom výrazný úspech, a to takmer s 30 % nárastom.

Podľa HEINEKENU bude trend zdravších alternatív k tradičnému pivu ešte v budúcnosti rásť. Na otázku, aké trendy budú nasledovať, čo sa týka nealko nápojov, nám odpovedal Senior Brand Manager pre HEINEKEN Slovensko, Matúš Benza: „Jednoznačne je to príklon k aktívnemu a zdravšiemu životnému štýlu. Konzumenti čím ďalej, tým viac vyhľadávajú lepšie, prírodnejšie, zdravšie a ľahko dostupné alternatívy, ktorým môžu dôverovať.“ 

A práve na preto predstavili produktovú líniu, ktorá obsahuje o 30 % menej cukru. Prazdroj momentálne taktiež uvažuje nad zdravšími alternatívami svojich nápojov. „Vyhodnocujeme tiež dopyt spotrebiteľov po nealkoholických nápojoch bez lepku. Následne rozhodneme o možnostiach rozšírenia produktu na slovenský trh,“vyjadrila sa hovorkyňa spoločnosti Plzeňský Prazdroj, Alexandra Gálisová.

Zdroj: Vinepair, CBInsights

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK