Sťažujeme sa, že tu nič nie je. A keď niečo príde, zničíme to

  • Moderný bikesharing dorazil do Bratislavy
  • Neohrial sa ani 24 hodín a bicykle poškodili vandali
  • Nemôžeme sa potom čudovať, že sem iné projekty nezavítajú
BAjk_sedadlo_small
Slovnaft Bajk
  • Moderný bikesharing dorazil do Bratislavy
  • Neohrial sa ani 24 hodín a bicykle poškodili vandali
  • Nemôžeme sa potom čudovať, že sem iné projekty nezavítajú

Pravidelne uverejňujeme správy o rôznych startupoch, ktoré sa snažia zdvihnúť životnú úroveň u našich okolitých susedov. Samozrejme to ide ruka v ruke s komentármi, kde sa čitatelia pravidelne sťažujú ako u nás nič také nie je a nie je ochota tu niečo robiť. Svoje tvrdenia opierajú o argumenty, že nie sme dostatočne zaujímaví pre tieto projekty a porovnávame sa s veľkými metropolami, ktorým jednoducho nemôžeme konkurovať. V takomto duchu by sme mohli pokračovať s dôvodmi, prečo tu takéto projekty nemáme.

Slovnaft priniesol BAjk

Čuduj sa svete, na Slovensku sa našla firma, ktorá si povedala, že si aj my takéto služby na Slovensku zaslúžime a nemali by sme byť ochudobnení o možnosť bikesharingu. Ako je nám Slovákom vlastné, našli ame si dôvod na kritiku, lebo sa nám niečo nepáčilo. Ale to, čo sa stalo minulý týždeň, je na hlboké zamyslenie.

Slovnaft BAjk sa ešte len spúšťal do prevádzky a ako sa k tomu postavili niektorí jedinci? Namiesto toho, aby boli vďační, že aj takáto služba si našla k nám cestu, rozhodli sa tieto BAjky, ktoré mali slúžiť všetkým, zničiť. Niektorí čitatelia vyjadrili zhnusenie, avšak neodpustili si komentár so slovami: „Však to sa deje v každom meste, kde funguje bikesharing.“

Prečo ideme takéto chovanie normalizovať? Kvôli tomu, že sa to deje aj v iných svetových metropolách, tak je to v poriadku? Táto argumentácia je minimálne scestná, ak nie úplne chybná. Prečo by sme nemohli ísť v niečom príkladom? Je tu ochota niečo zmeniť, niečo robiť lepšie a priniesť zahraničný koncept vo väčšom rozmere. Namiesto toho, aby sme túto ochotu ocenili, je jedna z reakcií to hneď ničiť a ďalšia nad tým mávnuť rukou a povedať, veď deje sa to aj v iných krajinách? Presne toto je jeden z dôvodov, prečo k nám na Slovensko nemusia prísť ďalšie zaujímavé startupy či koncepty služieb.

Slovnaft s vandalizmom rátal

Zhodou okolností iniciatíva Slovnaftu vedela o prípadoch vandalizmu z iných krajín a patrične sa na to pripravila, „O poškodzovaní verejných bicyklov vandalmi v iných metropolách sme mali informácie. Z tohto dôvodu boli bicykle Slovnaft BAjk konštruované tak, aby odolávali aj hrubšiemu zaobchádzaniu – okrem iného majú robustný rám, zosilnené pneumatiky a chránenú výbavu. Hodnota jedného bicykla sa pohybuje rádovo v stovkách eur.” vyjadril sa vedúci marketingovej komunikáciu Ladislav Procházka.

Podľa Procházku, prvé prípady ničenia bicyklov zaznamenali krátko po spustení bikesharingu, „najčastejšie išlo o poškodenie pedálov, riadidiel, pneumatík a ihlíc alebo prehadzovača. Servisní technici poškodené bicykle stiahli z ulíc a postupne opravujú tak, aby ich bolo možné ďalej bezpečne používať. Všetky bicykle sú pred nasadením do reálnej premávky otestované ako po mechanickej, tak aj po systémovej stránke. Až následne si ich môžu používatelia požičiavať.“

Čo sa týka servisu, tak nám Procházka potvrdil, že bicykle budú pravidelne podliehať kontrole a servisným úkonom, „Bicykle Slovnaft BAjk budú pravidelne servisované a kontrolované. Kontrolovať sa budú okrem iného brzdy, pneumatiky, prehadzovač, displej, zámok. Každá súčiastka na bicykli má svoj servisný interval.”

Dúfajme, že to bol ojedinelý prípad vandalizmu a nebude to pretrvávajúci jav. Predsa len, prečo ničiť niečo, čo má pozdvihnúť úroveň mesta a má slúžiť všetkým.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech