Lokálna značka Modrá púpava prináša na trh alternatívnu kozmetiku so slimačím sekrétom, ktorú si obľúbil nejeden Slovák
- Ponuka Modrej púpavy ťa presvedčí, že zostať verným kozmetike z masovej výroby sa v dnešnej syntetickej dobe neoplatí.
- Ponuka Modrej púpavy ťa presvedčí, že zostať verným kozmetike z masovej výroby sa v dnešnej syntetickej dobe neoplatí.
Slováci si čím ďalej tým viac uvedomujú, že umelá kozmetika z regálov drogérií či supermarketov nie je vždy tou najuvedomelejšou voľbou. Mnoho z nás si dáva pozor na to, odkiaľ pochádzajú a z čoho sú zložené potraviny, z ktorých varíme. Keď však príde rad na výber kozmetiky, rozhodovací proces už nebýva príliš zdĺhavý. Inštinktívne siahneme po výrobkoch overených časom, či po šampóne s pútavým obalom.
Na Slovensku však našťastie vzniklo mnoho alternatív ku kozmetike nabitej všakovakým chemikáliami, vďaka čomu máme možnosť siahnuť po výrobkoch, v ktorých je doslova kúsok prírody a nie je to len marketingový ťah.
Účinnú slovenskú kozmetiku ponúka aj mnohými obľúbená lokálna značka Modrá púpava, za ktorou stojí Elena Krátka a jej brat Peter z Banskej Bystrice.
Vo svojej profesionálnej „kuchynke“ sa spoločne venujú výrobe prírodných produktov od mydla až po krémy so slimačím sekrétom. V ich receptúrach dominujú rastlinné oleje a kakaové maslo, ktoré je 100 % za studena lisované a nerafinované.
Peter a Elena tak na slovenský trh priniesli alternatívu ku komerčnej kozmetike. Tou sú síce zaplavené obchodné domy, čo sa ukrýva pod obalom, kto ju vyrobil a na čo slúžia jednotlivé látky v nej vie len málokto. Ich škodlivosťou si je vedomá aj spoluzakladateľka značky Modrá púpava, ktorá si o takýchto kúskoch myslí svoje:
„Takéto výrobky musia byť pripravené na svoj „regálový život“, kým si ich niekto kúpi. Z tohto dôvodu obsahujú množstvo pridaných syntetických zložiek – stabilizátory a konzervanty, ktoré nemusia byť pre pokožku prospešné. My pripravujeme čisto prírodné produkty podľa dopytu zákazníkov v malých množstvách, a sú vždy čerstvé. Používame starostlivo vybrané kvalitné suroviny, sami si ručne pripravujeme bylinné extrakty, a práve vďaka takémuto spracovaniu môžeme ponúknuť naozaj jedinečné produkty,“ vyjadrila sa spoluzakladateľka pre portál KN.
Zákazníkmi Modrej púpavy sú najmä uvedomelé osoby, čo sa týka vlastnej spotreby, ktoré napriek hektickej a syntetickej súčasnej dobe potrpia na zdravom životnom štýle. Po výrobkoch tejto značky však zákazníci siahajú aj kvôli ich nepopriteľnej čerstvosti. Ich produkty sú bez konzervantov, takže umelé predlžovanie záručnej doby s použitím dráždivých chemikálií sa v tomto prípade nekoná.
Modrá púpave má v ponuke hneď niekoľko unikátov, ktorými sú napríklad krémiky s regeneračným slimačím sekrétom, ale aj s ďalšími účinnými zložkami, no najmä s receptúrou ktorá obstojí aj v očiach prísneho naturistu.
Pozitívne ohlasy na tieto produkty im dávajú spätnú väzbu, že snaha nebola márna.“Slimačí“ rad produktov INspiral (ktorý je najmä Petrovou parketou) momentálne zahŕňa pleťové krémy a telové mlieka a ponuka sa má ďalej rozširovať.
V raných začiatkoch značky boli súrodenci v otázke dizajnu značky veľmi tvrdohlaví. Boli toho názoru, že stopercentný musí byť predovšetkým obsah a obal je len doplnkom. Nejaký čas preto zotrvali pri veľmi strohom obale . Aj napriek nie príliš vyblýskanému vonkajšku si našli svojich verných zákazníkov u ktorých obsah vyhral na plnej čiare.
Avšak aj Elena a Peter časom podľahli a zistili, že s pútavým obalom to ide predsa len o čosi ľahšie. Ustálili sa na retro-vintage dizajne. Čo sa týka etikiet, sú do dnešného dňa úplne sebestačnými. Nielenže si štýlové etikety navrhujú, ale aj vyrábajú.