Ľudia si nás mýlia s luxusným butikom, hovorí zakladateľka voňavého sekáča

  • Nosene spravilo z oblečenia z druhej ruky príťažlivý koncept
  • Ani Covid ich nepoložil, práve naopak, majú hlavu plnú nových nápadov
Nosene Rozhovor
Startitup
  • Nosene spravilo z oblečenia z druhej ruky príťažlivý koncept
  • Ani Covid ich nepoložil, práve naopak, majú hlavu plnú nových nápadov

Nosene už roky prináša na trh upcyklované oblečenie so zaujímavým príbehom aj pre tých, ktorí sa second handom doteraz vyhýbali. Napriek pandémii, ktorá dala všetkým poriadne zabrať, Nosene ide ďalej aj s novými nápadmi. 

Pre tých, ktorí Nosene ešte nepoznajú, jeho koncept vznikol v rukách Katky Hutyrovej a Jakuba Ptačina v roku 2016. Ich cieľom bolo vytvoriť second hand, ktorý je iný ako ostatné a do ktorého ľudia nebudú mať ostych chodiť.

To sa im úspešne podarilo. V súčasnosti u nich okrem oblečenia z druhej ruky nájdeš aj prírodnú kozmetiku, čistiace prostriedky či upcyklované šperky. Za tie roky sa posunuli ďalej a robia aj workshopy pre firmy a rozširujú osvetu udržateľnosti ďalej. 

  • Ako koncept Nosene začínal?
  • Aký má Katka názor na dnešnú módu?
  • Vie, ako a kde sú veci z Nosene vyrábané?
  • Zmenil Covid pohľad ľudí na nakupovanie?
  • Akým spôsobom sa v Nosene dostávajú k oblečeniu?

Katka, začneme zhurta. Ako v súčasnosti funguje model módneho priemyslu?

Módny priemysel počas pandémie narazil na problém, kedy sa zastavila výroba nového oblečenia. Respektíve nové oblečenie, ktoré bolo dovtedy vyrobené, zostalo naskladnené v skladoch.

Veľké značky si povedali, že nezaplatia za tovar, ktorý nemali kde predať, keďže prevádzky museli byť zatvorené. Veľa fabrík, ktoré vyprodukovali oblečenie, nedostalo zaplatené. A na tom vidieť, ako sa fast fashion biznis správa.  

Zmenilo sa niečo vo fungovaní módneho priemyslu?

Ja mám pocit, akoby sa nič markantne nezmenilo. Samozrejme, značky teraz zistili, že zákazník počúva na slovo udržateľnosť, ekológia a zero waste, ale vo veľa prípadoch je to taký brainwashing.

Veľakrát je to o tom, že v tomto smere majú nejaké požiadavky od akcionárov a investorov, ale nie je to o ich presvedčení a precítenosti. Ide o to, aby tieto požiadavky spĺňali a zlepšili si tak svoj imidž. Na konci dňa je to však stále o tom istom, a to o produkovaní zisku a masovej výrobe oblečenia. 

Fast fashion biznis sú kolosy, hovoríme o státisícoch ľudí, ktorí tam pracujú. Preto nie je možné zmeniť nastavenie zo dňa na deň. Je to séria postupov a krokov, ktoré sa musia spraviť, aby sa dali veci robiť lepšie.

Ako sa však hovorí, kde je vôľa, tam je cesta. Preto je vždy možné nájsť spôsob, ako robiť veci ekologickejšie, nielen to tvrdiť. Môj názor však je, že značky to stále neriešia tak, ako by mohli.

Máš pocit, že ľudia si začali viac uvedomovať tému ekológie a menej nakupovať?

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá