Na Slovensku dnes štartuje kokteilový festival. Zapája sa do neho až 24 barov z celej krajiny
- Slovenské bary zažijú mesiac pod taktovkou mixológie
- World Class Cocktail Festival 2025 mieri do desiatok miest a ukazuje, že barová kultúra na Slovensku sa profesionalizuje

- Slovenské bary zažijú mesiac pod taktovkou mixológie
- World Class Cocktail Festival 2025 mieri do desiatok miest a ukazuje, že barová kultúra na Slovensku sa profesionalizuje
Na Slovensku odštartoval kokteilový festival, aký tu ešte nebol. V pondelok 5. mája sa začal World Class Cocktail Festival 2025, ktorý zasiahne desiatky prevádzok naprieč celým Slovenskom – od hlavného mesta až po menšie regióny ako Humenné či Šurany.
Podujatie, ktoré je súčasťou globálnej iniciatívy World Class, má ambíciu nielen pritiahnuť nových zákazníkov do barov, ale aj pozdvihnúť úroveň barmanstva a ukázať, že kvalitný koktail dnes nie je doménou len veľkých metropol.
Festivalová mapa sa rozširuje, pridávajú sa nové mestá
Kým v minulosti boli centrami tohto typu eventov najmä bratislavské podniky, tohtoročný ročník sa vedome rozšíril aj do miest ako Trnava, Nitra, Zvolen, Bojnice, Prešov či Košice. Organizátori do projektu zapojili viac než 24 barových prevádzok po celom Slovensku, ktoré počas mája ponúknu špeciálne drinkové menu.
Tieto koktaily boli pripravené z portfólia značiek spadajúcich pod tzv. Reserve Brands – ide o prémiové produkty, ktoré sa bežne využívajú v top baroch sveta.
V zozname podnikov nájdeme Sky Bar & Restaurant, Mirror Bar, Juicy Bar či známy Old Fashioned Cocktail Bar v Bratislave, ale aj prevádzky v menších mestách – napríklad RUINbar v Banskej Štiavnici, Cocktail Bar #1 v Bojniciach či The Grapes v Košiciach.
Ústredným motívom tohto ročníka sa stal koktail Don Julio Paloma – mexická klasika založená na tequile a grepovej sóde, ktorú si každý bar interpretuje po svojom. Ide o zámerný krok, ktorý má zdôrazniť, ako možno tradičný recept pretransformovať do kreatívnej a lokálnej podoby. A práve v tejto fúzii svetovej kvality s domácim talentom organizátori vidia potenciál na budovanie silnejšej barovej kultúry.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Viac ako 18 barov pripravilo vlastnú verziu Palomy – niektoré stavajú na sviežosti citrusov, iné experimentujú s bylinkami alebo netradičnými technikami servírovania. Spoločným znakom zostáva kvalitná tequila Don Julio ako hlavná ingrediencia.
Workshopy, degustácie aj spolupráca s influencermi
Hoci festival nesie v názve „cocktail“, ambícia organizátorov siaha ďalej než len k poháru. V rámci podujatia sa konajú aj odborné workshopy, ochutnávky a tematické večery s účasťou domácich aj zahraničných barmanov. Cieľom je edukovať nielen návštevníkov, ale aj samotných profesionálov z gastro sektora.
Súčasťou festivalu je aj spolupráca s mediálnymi a digitálnymi partnermi. V kampani figurujú známe osobnosti z oblasti gastronómie a lifestyleu, ktoré pomáhajú šíriť tému kvalitného pitia medzi mladších konzumentov. Hlavným mediálnym partnerom sa tento rok stal portál Startitup.
Záver festivalu prinesie jedno z najprestížnejších barmanských podujatí na Slovensku – národné finále súťaže World Class Competition Slovakia 2025. Uskutoční sa 3. júna a stretne sa v ňom 12 najlepších barmanov a barmaniek zo Slovenska. Víťaz získa nielen titul barmana roka, ale aj možnosť reprezentovať krajinu na svetovom finále v kanadskom Toronte.
World Class je jednou z najväčších a najuznávanejších barmanských súťaží na svete. Slovenské národné kolo je preto vnímané ako reálna šanca posunúť sa na medzinárodnú scénu.
Barová kultúra ako dlhodobý cieľ
Už jedenásty ročník prestížnej barmanskej súťaže World Class Slovakia prináša na slovenský trh spoločnosť Italmarket Slovakia a.s..
Za festivalom stojí značka World Class Slovakia, ktorá v spolupráci s lokálnymi partnermi a barovými profesionálmi buduje na Slovensku silnejšiu komunitu okolo mixológie.
„Tento festival nie je len o drinkoch – je o komunite, inšpirácii a vytváraní výnimočných zážitkov medzi hosťom a barmanom,“ uviedol Tony Velich, brand manažér World Class pre Slovensko.
Čítajte viac z kategórie: Food biznis