Na Slovensku vznikla umelá inteligencia postavená na emóciách. Stojí za ňou Slovenka Lujza Bubánová

  • O Lujze Bubánovej si už určite počul. Je spoluzakladateľkou služby Divano, ktorej sa podarilo úspešne expandovať do sveta. Jej najnovším počinom je však YouFirst, umelá inteligencia pre influencerov na youtube. Jej hnacím motorom sú však emócie.
sak
youtube.com/sajfa
  • O Lujze Bubánovej si už určite počul. Je spoluzakladateľkou služby Divano, ktorej sa podarilo úspešne expandovať do sveta. Jej najnovším počinom je však YouFirst, umelá inteligencia pre influencerov na youtube. Jej hnacím motorom sú však emócie.

Yotuberi dnes dostali od  svojho arzenálu nový nástroj, ktorý im pomôže zdokonaliť ich prácu. Vďaka slovenskému vylepšováku s názvom YouFirst budú môcť novodobí influenceri vytiahnuť zo svojej tvorby to najlepšie a nasmerovať output priamo k najrelevantnejšej skupine ich fanúšikov. YouFirst poskytuje unikátnu umelú inteligenciu, postavenú na ľudských emóciách, ktoré má každý z nás pri sledovaní videí na Youtube.

foto:sk.linkedin.com

YouFirst je tu na to, aby tvorcom videí pomohla nájsť tie nazaujímavejšie časti ich ich vlogov, klipov alebo filmov. Ako to však dosiahane? Jednoducho, podľa toho, ako sa divák tvári.

Aká je prax?

Youtuber alebo tvorca videa spáruje video s jedinečným YouFirst linkom. Na základe takejto formy označenia YouFirst dodá  náhľad videa vybranému publiku. Pred zobrazením videa, však diváka požiada o povolenie snímať jeho tvár a trekovať jeho reakcie počas sledovania videa. Na prvé počutie ti to môže prísť trochu strašidelné, no YouFirst si je vedomá cenného súkromia diváka a má riešenie.

zdroj:youfirst.ai

 

„Video si nechceme ponechať. Použije sa len pri odsledovanie emócií, ktoré sa následne zanalyzujú a vyvodia sa potrebné dáta.Keď sa systém spustí, najskôr skontroluje vhodnosť svetla, aby bolo jednoduché zachytiť tvár diváka. Ak je všetko v poriadku, zapne sa video. Hneď po nazbieraní potrebných dát sa video automaticky vymaže,“ vyjadrila sa pre venturebeat.com spoluzakladateľka Lujza Bubánová.

foto:facebook.com/lujzab

Možno ti stále nedáva zmysel, prečo by niekto potreboval nakomponovať video tak, aby vyvolalo u diváka tú najsilnejšiu emóciu. Za všetkým stojí marketing a snaha predajcov zahrať nám na city.

„Práve emócie sú rozhodujúce pre pozornosť a rozhodovanie.Dokonca aj rozhodnutia, o ktorých sme presvedčení, že sú postavené na logickom základe sú v čase voľby pravdepodobne vždy založené na určitom type emócie,“ povedala pre Startitup.

foto:youfirst.ai

Oblasť analýzy emócií získala s novým slovenským nástrojom presnejší systém na trekovanie neskreslených reakcií u ľudí. Takto vygenerovaný obsah je v porovnaní s tým bežným oveľa efektívnejší.Preukázalo sa, že kontent podfarbený emóciami vie byť pre diváka až 100-krát chytľavejší.

foto:twitter.com

Aj keď je skvelé vedieť, v ktorých záberoch sa skrýva sila upútať diváka, tvorcovia zdôrazňujú dôležitosť prepojenia dát a demografických údajov. Práve vďaka tomuto spárovaniu  funkcia naozaj vyniká. Nielenže ponúkneš divákovi tie najlepšie kúsky, ale YouFirst ti povie, ktorému publiku daný kúsok ponúknuť, teda koho obsah zaujme. To je veľmi dôležité, pretože si môžeš vytvoriť rôzne výbery pre rôzne cieľové skupiny. Efektivita tu teda naberá úplne iný rozmer.

zdroj:venturebeat.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech