Na trh priniesli revolučný produkt, ktorým dali stopku zlej hudbe v reštauráciách

  • Start-up Songoroo chce navždy zmeniť počúvanie hudby na akýchkoľvek verejných miestach
  • Vďaka ambicióznym Slovákom tak dnes môžeš napríklad v McDonald's počúvať čo chceš, bez akejkoľvek potreby čo i len dotknúť sa telefónu
  • Ide o unikátny streamovací produkt, ktorý vo svete nemá obdobu
  • Za posledný rok Songoroo zaznamenalo rast príjmov o viac ako 400 %
  • Start-up Songoroo chce navždy zmeniť počúvanie hudby na akýchkoľvek verejných miestach
  • Vďaka ambicióznym Slovákom tak dnes môžeš napríklad v McDonald's počúvať čo chceš, bez akejkoľvek potreby čo i len dotknúť sa telefónu
  • Ide o unikátny streamovací produkt, ktorý vo svete nemá obdobu
  • Za posledný rok Songoroo zaznamenalo rast príjmov o viac ako 400 %

Čo bolo prvotným impulzom na založenie startupu Songoroo?

Myšlienka za projektom Songoroo vznikla rovnako ako ako pri iných obdobných projektoch, uvedomením si neexistencie daného produktu/riešenia na trhu. Prvým impulzom pre založenie startup projektu Songoroo bola idea zakladajúceho člena projektu Daniela Mazúrika ponúknuť ľuďom v bare, kaviarni alebo reštaurácií možnosť aby si sami mohli vybrať aká hudba sa v podniku kde sa nachádzajú bude hrať.

Inovatívnosť tohto riešenia bola v tom, že namiesto hádzania mincí do jukebox automatu s obmedzeným repertoárom hudby, by mali zákazníci daného podniku možnosť si vybrať svoju obľúbenú pesničku či kapelu prostredníctvom mobilnej aplikácie z databázy hudby uloženej na serveri, ktorá sa pravidelne rozširuje o novinky. Prechod od pôvodnej myšlienky “vylepšeného jubox-u” až po súčasnú verziu a funkcionalitu in-store rádia Songoroo® je výsledkom nespočetne dlhých diskusií projektového tímu vo fáze, kedy sa základná idea formovala do reálneho produktu, ktorý by bol schopný osloviť trh a presadiť sa.

Kto stojí za týmto projektom?

Prísť na trh s riešením kde streamujete v reálnom čase hudbu do tisícok prevádzok naraz, dynamicky meníte playlist pre každú prevádzku samostatne podľa interných pravidiel algoritmu systému a hudobných preferencií užívateľov mobilných telefónov s  aplikáciou Songoroo si vyžaduje množstvo odborníkov. Či už v oblasti IT vývoja, projektových manažérov, hudobných dramaturgov, špecialistov na licencie hudby, grafických dizajnérov a ľudí, čo sú ochotní celý tento “nápad” financovať.

A to až do fázy, kedy sa preukáže záujem zo strany klientov (prevádzok) ale aj ich zákazníkov, pre ktorých je tento produkt určený. Inými slovami, začínali sme ako každý startup, pár nadšencov, ktorí verili že dokážu priniesť na trh niečo inovatívne až po súčasnosť, kedy sa nám darí získavať korporátnych klientov, ponúkajúci svojím zákazníkom, ale aj zamestnancom, možnosť aktívne ovplyvniť aká hudba sa v prevádzke kde sa nachádzajú hraje.

Ako funguje reálne zavedenie systému do praxe? Aj z hľadiska hardware.

V dnešnom uponáhľanom svete víťazia iba poskytovatelia služieb, ktorí dokážu poskytnúť klientom rýchle a jednoduché riešenia. Preto aj celý proces inštalácie Songoroo systému v prevádzke je nastavený tak, aby si klient vedel inštaláciu zabezpečiť aj svojpomocne iba s návodom, ktorý je dodávaný spolu so streamovacím zariadením, ktoré sa inštaluje na mieste kde sa má hudba prehrávať.

Samozrejme, že v prípade ak sa klient rozhodne nechať inštaláciu na nás, radi to pre neho urobíme. Samotná inštalácia systému Songoroo v prevádzke pozostáva z 3 jednoduchých úkonov, zapojiť Songoroo streamer do elektriny, napojiť na dátový kábel s internetom a audio sústavu. Nastavenie hudobného profilu konkrétnej prevádzky a ostatných parametrov už zabezpečujú naši technici cez vzdialený prístup na serveri.

Je momentálne Songoroo v zisku alebo je stratový?

Ako už bolo spomenuté vyššie, vývoj a správa takto robustného riešenia akým bezpochyby Songoroo je si vyžaduje tím odborníkov z viacerých oblastí, pričom veľký dôraz sa kladie na neustále zlepšovanie funkcionality celej infraštruktúry, mobilných aplikácií ako aj rozširovanie databázy skladieb.

Rok 2018 bol pre nás prelomový, podarilo sa nám získať viacero významných klientov a dosiahnuť nárast príjmov v porovnaním s rokom 2017 o viac ako 400%. Stále sme v strate, avšak pri zachovaní dynamiky nárastu platiacich klientov sa vieme dostať do zisku už začiatkom roka 2020. Dosiahnutie magického “break even point-u” však pre nás nie je svätý grál. Dôvod je prozaický, máme jedinečný produkt a našim cieľom je stať sa dominantným hráčom v oblasti streamingu hudby v prevádzkach, minimálne v regióne strednej Európy.

Ako funguje monetizácia Songoroo?

Primárnym zdrojom príjmu za systém Songoroo® je paušálny mesačný poplatok, ktorý sa vypočítava podľa viacerých parametrov, prevažne profilu prevádzky a jej rozlohy. Orientačná cena pre prevádzku do 100 m² je 50 EUR na mesiac. V prípade obchodných sieti alebo korporátnych klientov s viacerými prevádzkami sa cena dohaduje jednotlivo, avšak stále s prihliadnutím na veľkosť priestoru, kde sa bude Songoroo® využívať.

Chcete sa zameriavať na slovenský trh alebo máte ambíciu preraziť skôr v zahraničí? Funguje vlastne obdobná služba aj v zahraničí?

Od prvopočiatku sme budovali tento projekt ako niečo, čo má tie najvyššie ambície, teda presadiť sa celosvetovo. Naše riešenie streamingu hudby je nateraz jedinečné, určite to nevydrží navždy, no prvenstvo v tejto oblasti nám už nikto nevezme. Koncept s akým prichádza Songoroo je budúcnosť in-store rádií a iba čas ukáže či budeme dostatočne šikovní a rýchly dosiahnuť náš cieľ predtým ako niekto iný príde s týmto riešením a obsadí trh. Slovensko je však naša základňa kde myšlienka a celý projekt vznikol, teda stať sa na našom trhu jednotkou vnímame nie ako cieľ ale skôr ako povinnosť.

Povedzme, že niektorá z bratislavských reštaurácií by mala záujem využívať vašu službu. Aký minimálny budget by si musela pripraviť?

Záleží od viacero parametrov, no ako som už spomenul, orientačná cena je 50 EUR za mesiac. Cena in-store rádií na Slovensku sa pohybuje v rozmedzí od 25 – 75 EUR, podľa poskytovateľa služieb, charakteru a požiadaviek klienta. Všetky in-store rádia však ponúkajú v zásade to isté, “hudbu šitú na mieru”, akurát že ju šijú na mieru kadekomu no nie tým na ktorých najviac záleží – zákazníkom prevádzky.

Teda prevádzka so “štandardným” in-store rádiom vlastne vnucuje svojim zákazníkom svoj pohľad na svet hudby. No ako dobre vieme, každý má rád niečo iné a je veľmi ťažké hádať čo má kto rád. Songoroo tento problém s “hádaním” obišiel, proste ponúka hudbu v prevádzke podľa hudobných preferencií zákazníkov, ktorí sa tam v daný moment nachádzajú. Myslíme si, že možnosť dať ľuďom presne čo chcú stojí za dodatočný náklad, ktorý sa okamžite vráti vo forme spokojných zákazníkov a teda aj zvýšeného predaja tovaru a služieb.

Songoroo momentálna využíva aj McDonalds, o ktoré prevádzky sa jedna? Čo vedenie presvedčilo ísť do tohto projektu?

Songoroo je inštalované vo viacerých prevádzkach McDonalds v Bratislave, Trnave a Nitre. V súčasnosti rokujeme s vedením McDonalds v strednej Európe, aby sme rozšírili náš systém aj do iných miest na Slovensku ale aj v okolitých štátoch. McDonalds je spoločnosť zameraná prevažne na mladých ľudí, snažiaca sa držať krok s trendmi vo viacerých oblastiach, vrátane IT technológií a prehrávania hudby.

Akonáhle sme im predstavili ako Songoroo® funguje a čo dokáže, pochopili jeho obchodný potenciál priniesť zákazníkom McDonalds niečo navyše, čím by sa nielenže odlíšili od svojej konkurencie ale skrz spokojnosť zákazníkov zvýšili aj svoju ziskovosť. Viaceré štúdie ktoré máme k dispozícií preukázali, že prehrávanie vhodnej hudby v prevádzke dokáže zvýšiť tržby až o viac ako 10%. No a aká hudba je vhodnejšia ak nie hudba čo má zákazník skutočne rád. Samozrejme, že je dôležité zladiť hudobné preferencie viacerých ľudí naraz, no ako to Songoroo dokáže si nateraz necháme pre seba. Poviem iba, že bez skúsených hudobných dramaturgov to nejde.