Na začiatku sme počúvali, že náš koncept nie je výhra. Ľudia majú potrebu kradnúť nám tabuľu spred prevádzky

  • Tvorcovia podniku Poppy-chi si uvedomujú, že podnikanie na Slovensku prináša svoje výzvy
  • Zároveň však ponúka aj množstvo príležitostí, ktoré sa oplatí využiť
gastrokoncept v Martine Poppy-chi
Poppy-chi
  • Tvorcovia podniku Poppy-chi si uvedomujú, že podnikanie na Slovensku prináša svoje výzvy
  • Zároveň však ponúka aj množstvo príležitostí, ktoré sa oplatí využiť

Dnes je podnikanie často spojené s neistotou a obavami, no práve prekonávanie týchto prekážok prináša skutočne zaslúžený úspech. Svoje o tom vedia aj zakladatelia značky Poppy-chi – Daniel Pieš, bratia Peter a Branislav Súkenikovci a Sabina Ferančíková, ktorí sa rozhodli priniesť do Martina, svojho rodného mesta, niečo nové a jedinečné.

Projekt, ktorý spojil ich vášne a skúsenosti v gastronómii, dnes patrí medzi vyhľadávané miesta v Martine.

Daniel vyštudoval strednú odbornú školu podnikania v Martine, pracoval ako obchodný zástupca najprv v distribučnej firme vo farmaceutickom priemysle, neskôr ako obchodný zástupca v gastrosegmente. Peter vyštudoval obchodnú akadémiu a dlhé roky už popri štúdiu pracoval v martinskom gastre, kde začínal ako čašník, a už viac ako 6 rokov sa venuje barmanstvu a mixológii.

Branislav zase pracoval ako sous chef a neskôr ako šéfkuchár. Celkovo sa gastru venuje už viac ako 9 rokov. Sabina vyštudovala prvý stupeň vysokoškolského vzdelania v odbore pôrodná asistencia, avšak popri škole brigádovala niekoľko rokov ako čašníčka, neskôr ako baristka, až sa rozhodla venovať tomuto segmentu naplno.

Išli podľa plánu

Priznávajú, že na začiatku biznisu počúvali, že koncept kokteil baru „nie je veľmi výhra“. Mali však jasne daný koncept a všetci vedeli, čo chcú.

„Pristupovali sme k tomu s rešpektom a zodpovedne, verili sme našim schopnostiam a skúsenostiam s martinským trhom, keďže sme sa v ňom niekoľko rokov pohybovali. S istou mierou nepochopenia nášho konceptu a odhovárania sme sa stretli, avšak nemyslíme si, že by nám priamo chcel niekto uškodiť.“

f7
zdroj: Poppy-chi

„Poznáme našu lokalitu, vedeli sme, čo na trhu chýba, chceli sme priniesť do Martina niečo nové a kvalitné, čo tu nikto iný nerobí, čiže z tohto hľadiska môžeme povedať, že sme radi, že sme priniesli na tento trh niečo nové a dopriali hosťom nové možnosti, kam zájsť na kvalitnú kávu, kokteil alebo pohár vína.“

Objasňujú, že zo skúseností z ich prevádzky môžu povedať, že tu majú výborných zákazníkov a nemôžu sa na nich sťažovať.

„Samozrejme, nájde sa pár ľudí, ktorí sa nesprávajú vhodne, ako to už býva aj inde, napríklad k zamestnancom. Niektorí nerozumejú veciam, ktoré robíme, ale snažíme sa im to vysvetliť a vzdelávať ich, keďže aj dosť experimentujeme s vecami.“

Tvrdia, že ešte pred týmto biznisom každý osobitne rozmýšľali nad niečím svojim, no problém bol, že sa poznali len z videnia z okolitých prevádzok. Nakoniec sa Daniel ako obchodný zástupca a Peter, Branislav a Sabina ako zamestnanci, stretli v jednej gastroprevádzke, kde sa projektu s názvom Poppy-chi začali venovať bližšie.

„Každý jeden sme mali potrebu realizovať sa, zlepšovať sa, avšak nebol na to priestor.“ Aj preto predstavili svoj projekt Poppy-chi.

f9
zdroj: Poppy-chi

Na začiatku sa investícia do celého konceptu Poppy-chi pohybovala na úrovni okolo 40- až 45-tisíc eur. Počítali síce s menšou počiatočnou investíciou, no nasadli do vlaku, kde sa ceny materiálov menili každým týždňom, keďže inflácia bola na Slovensku už vtedy vo vysokých číslach. Všetky práce na prevádzke sa snažili si urobiť svojpomocne, keďže ich prirodzeným cieľom bolo ušetriť čo najviac.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá