Najväčšia sociálna sieť predstavuje „Instant articles“ a krok po kroku sa stáva stredobodom internetu

Rišo Néveri / 13. mája 2015 / Business

Ak používaš Facebook appku, určite si si všimol, že po otvorení odkazu sa ti stránka načítala priamo v aplikácii. Bol to jeden z pokusov Facebooku o rýchlejšie poskytnutie obsahu a zabránenie odchodu používateľov z aplikácie. Čas, za aký sa tieto odkazy načítajú (v priemere okolo 8 sekúnd) však vedeniu v Menlo Parku pripadal príliš dlhý a preto prišli s novým riešením.

 

Na Facebooku sa objavili tzv. Instant articles. Jedná sa o články, vytvárané, ukladané a zobrazované priamo na Facebooku. Ich hlavným cieľom je rýchlejšie – okamžité zobrazenie obsahu. Výrazne kratší čas zobrazenia sa dosiahol zaradením týchto článkov priamo do Noviniek. Takmer celý článok je načítaný hneď ako aplikáciu spustíte a po jeho otvorení sa teda môže zobraziť „instantne“.

 

 

Články sa momentálne zobrazujú iba v aplikácii pre iPhony a na úvod ich bolo vydaných iba niekoľko. Konkrétne ich uverejnili dobre známe stránky a časopisy ako New York Times, BuzzFeed, či National Geographic, ktoré na vývoji nového obsahu s facebookom spolupracovali. Ak sa nový typ obsahu osvedčí, mohol by sa sprístupniť každému. Všetky články uverejnené články nájdeš na tejto stránke.

 

„Instantné články sa načítavajú 10x rýchlejšie ako weby pre mobilné zariadenia.

 

Čo sa týka dizajnovej stránky, články rozhodne nie sú čiernobiele, či na jedno kopyto. Za účelom poskytnúť autorom možnosť zachovať si vlastný, originálny štýl – dizajn, farby a dokonca typ písma, poskytuje Facebook voľnosť v úprave článkov, či už HTML kódom alebo doplňením . Nechýba možnosť vkladaní videa z YouTube, tweetov z Twitteru a iných zdrojov. Nájdu aj nejaké nové prvky pre obohatenie obsahu ako „Ambient videá“, interaktívne multimédiá, či animované titulné obrázky. Základné vytvorenie článku je jednoduché. Vložíš odkaz na článok z tvojho webu a Facebook Instantný článok automaticky vygeneruje. Ďalšia úprava je potom obmedzovaná len tvojou kreativitou.

 

zdroj: http://instantarticles.fb.com/

 

„Takže Facebook si nechá čitateľov, informácie, ich dáta a svoje reklamy si môžem niekam … a ho… zarobím“ Našťastie nie! :) . Facebook sa podelí o štatistikách, počte zobrazení, prečítaní , informáciách o obecenstve a články fungujú aj s aplikáciami ako napríklad Google Analytics. Čo sa týka reklám, v článku môžeš umiestňovať vlastnú reklamu, kedy všetok zisk patrí tebe, alebo môže v tvojom článku umiestniť reklamu Facebook kedy si spoločnosť ponechá 30% zo zisku a 70% patrí tebe ako autorovi obsahu.

Je zaujímavé vidieť ako sa Facebook krok po kroku rozrastá a naberá nové funkcie. Bez toho aby som Facebook opustil môžem komunikovať so svojimi priateľmi, telefonovať s nimi, zdielať svoj obsah, hrať hry, pozerať videá, inzerovať, vyhľadávať, nakupovať, sledovať správy a po novom už aj tvoriť obsah a zarábať na ňom. Ani sa nenazdáme a Facebook sa pre mnohých stane miestom, ktoré ani nemusia opustiť. Všetko čo budú potrebovať a na internete nájsť nájdu na Facebooku. Napíš svoj názor do komentáru, stane sa Facebook centrom internetu pre mnohých alebo postupne stratí svoje čaro?

 

 

AK ŤA TENTO ČLÁNOK ZAUJAL, NEZABUDNI HO SHARNUT A DAŤ TAK O ŇOM VEDIEŤ AJ SVOJIM ZNÁMYM A KAMARÁTOM… STARTUPY DOKÁŽU SLOVENSKU PRINAVRÁTIŤ DRIVE!

 

Zdroje: www.theverge.com

Pridať komentár (0)