NAY oslavuje 20 rokov prvého NAY Elektrodomu novým konceptom predajne

  • V roku 1998 NAY otvorila prvý NAY Elektrodom na Zlatých pieskoch v Bratislave
  • Pri svojom vzniku to bol revolučný koncept veľkoplošnej predajne s elektronikou - prvý svojho druhu v stredoeurópskom priestore
  • K 20. výročiu ju NAY kompletne zrekonštruovalo a ukázalo ako si predstavuje modernú maloobchodnú predajňu, ktorá spája digitálny a kamenný svet
4 (2 of 8)
NAY
  • V roku 1998 NAY otvorila prvý NAY Elektrodom na Zlatých pieskoch v Bratislave
  • Pri svojom vzniku to bol revolučný koncept veľkoplošnej predajne s elektronikou - prvý svojho druhu v stredoeurópskom priestore
  • K 20. výročiu ju NAY kompletne zrekonštruovalo a ukázalo ako si predstavuje modernú maloobchodnú predajňu, ktorá spája digitálny a kamenný svet

Predajňa na prvý pohľad zaujme modernejším, útulnejším dizajnom, kvalitnejšími materiálmi, väčšou prehľadnosťou a priestorom. Predajná plocha sa zväčšila o 200 m2 na 2 920 m2. Výrazne väčší priestor dostali najobľúbenejšie kategórie ako herné konzoly, kávovary, smartfóny či televízory, ale v predajni objavíte aj elektrické autá, skútre, hoverboardy, kolobežky, či modelový byt preplnený smart technológiami, ktoré si môžu zákazníci vyskúšať.

Najzaujímavejšie novinky sa však skrývajú v prepojení digitálneho sveta a kamenných predajní a sú zamerané najmä na rozšírenie možností a komfortu nakupovania zákazníka, ktorý používa moderné technológie.

„Zákazníckych ciest ako sa dopracovať k vytúženému produktu je veľa – cez mobil, aplikáciu, e-shop, kamennú predajňu. Sú tu rezervácie, objednávky s vyzdvihnutím v predajni, dovozy domov, balíkomaty, platby mobilom. Možností pribúda a zákazníci ich vyžadujú stále viac a rôzne ich kombinujú. Aj ten istý zákazník, podľa času, počasia, či nálady, používa rôzne cesty,“ popísal východiská pri tvorbe predajne Martin Ohradzanský, generálny riaditeľ NAY. „Našou snahou je neohýbať tieto cesty, ale, podľa možnosti, ich všetky dobre pokryť, aby fungovali čo najlepšie. Ak by sme však mali dnes pomenovať typického zákazníka, tak zvyčajne začne nákup niekde na internete a skončí v drvivej väčšine v predajni,“ dodal.

Nová predajňa sa rozšírila o samostatný priestor venovaný osobným vyzdvihnutiam objednávok a rezervácií z e-shopu. Zákazník má možnosť zaplatiť v platobnom kiosku a vo výdajnom mieste si rýchlo prevziať vybraný tovar. V tomto priestore je umiestnený aj nonstop balíkomat, ktorý môže ešte viac urýchliť nakupovanie pre tých ktorí, chcú len vbehnúť do predajne a prevziať si zásielku. Balíkomat má aj nočný režim, takže nie je problém prísť si po objednávku kedykoľvek, aj uprostred noci. V plnej prevádzke bude od 15. 11., tak aby bol k dispozícii najmä počas vianočnej sezóny.

NAY vyvinulo aj novú aplikáciu obsahujúcu funkciu „Zaplať a vyzdvihni“, ktorú v pilotnom režime testuje práve v novej predajni. Zákazník si môže sám, vlastným smartfónom naskenovať v predajni produkty, ktoré chce zakúpiť. Smartfónom ich môže aj rovno zaplatiť, prípadne platbu urobiť  v platobnom kiosku. Pracovníci  NAY mu tovar začnú hneď chystať a zákazník si ho prevezme pri odchode z predajne vo výdajnom mieste. Takmer v celej predajni nájdete elektronické cenovky v rôznych podobách, avšak  najzaujímavejšia verzia je pri mobilnom príslušenstve. Nie je jednoduché pri množstve obalov, skiel a ďalšieho príslušenstva, ktoré výrobcovia k smartfónom chrlia, nájsť rýchlo to správne. V NAY na Zlatých pieskoch má zákazník k dispozícii dotykovú obrazovku, na ktorej si nájde model svojho telefónu a na stene sa mu rozsvietia cenovky s tým príslušenstvom, ktoré je určené pre jeho smartfón.

A napokon veľký priestor NAY venovalo smart produktom pre domácnosť. Podľa slov Martina Ohradzanského, v NAY zalistovali viac ako 2 000 smart produktov v 16 kategóriách. Pre ich prezentáciu vytvorili v predajni modelový byt, kde si môžete vyskúšať ako fungujú smart senzory, videozvončeky na dvere, smart audio, svetlá, práčky, či chladnička, do ktorej môžete nazrieť aj zo supermarketu, aby ste vedeli, aké potraviny potrebujete dokúpiť.

„Čo majú dnešní zákazníci asi spoločné je, že chcú mať veci pod kontrolou a po svojom. Vedia ako chcú nakúpiť, vedia aké služby očakávajú, chcú mať podrobné informácie o stave svojej objednávky, vážia si svoj čas. Naše služby, naša ponuka, technológie a nová predajňa reagujú na tieto očakávania. Čo najviac informácií, čo najviac možností, čo najkomplexnejšie služby, čo najjednoduchší nákup,“ zhodnotil Martin Ohradzanský najväčšiu zmenu zákazníckeho správania po 20 rokoch fungovania predajne NAY na Zlatých pieskoch.

Zdroj: TS

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá