Nechajte váš čas odychu pracovať za vás

  • Ak by ste mohli mať nejakú schopnosť superhrdinu, ktorá by to bola? Schopnosť lietať alebo možno schopnosť, aby vaša práca išla aj keď práve odychujete ?
  • Ak by ste mohli mať nejakú schopnosť superhrdinu, ktorá by to bola? Schopnosť lietať alebo možno schopnosť, aby vaša práca išla aj keď práve odychujete ?

 

Aj keď to nie je zvlášť zaujímavá voľba, chcel by som mať schopnosť nepotrebovať spánok. Znamenalo by to koniec môjmu neustálemu želaniu, aby mal deň viac hodín.

Kým sa mi v sebe podarí prebudiť túto superschopnosť, tu sú 4 tipy pre plánovanie, ktoré mi pomáhajú získať z môjho bdenia maximum:

 

1.   Preplánujte zrušené udalosti

Pred mnohými rokmi som počul vetu: “keď niečo vymažem, musím to presunúť” a stále je to mantra, ktorou žijem a dodnes sa ňou riadim. Slúži mi ako pripomienka byť flexibilný a zároveň zodpovedný.

Váš plán by nikdy nemal byť taký pevný, aby ste ho už viac nemohli dolaďovať. Ak bola udalosť pôvodne natoľko významná, že ste ju do svojho plánu zahrnuli, presuňte ju na iný čas v danom dni alebo týždni.

Preplánovanie udalosti (stretnutia, konferenčného hovoru alebo zmenenej pracovnej doby) umožňuje flexibilitu, ktorá spĺňa nároky súčasného rušného života a zároveň zabezpečí to, aby sa dôležité úlohy nezmietli zo stola.

 

2.   Buďte strategickí

Pri strategickom využití plánovacieho kalendára, si naplánujte dôležité úlohy ako prvé a menej náročné nechajte na miesta, ktoré zostali voľné.

Zakaždým, keď vylepšujete svoj kalendár, resetujte zároveň priority (dôležitá povinnosť)!

Schôdzky by nemali existovať vo vašom kalendári len preto, že sú automaticky naplánované opakovane na každý týždeň po dobu piatich mesiacov. 

Namiesto toho naplánujte každú udalosť úmyselne a len pokiaľ má veľký význam práve teraz.

 

 

3.   Nechajte si rezervu pre prípravu

Profesionáli niekedy omylom preplnia svoje plánovače, čo ich núti každodenne šprintovať z jednej schôdzky na ďalšiu.

Aby ste tomu zabránili, zahrňte medzi jednotlivé udalosti čas, kedy zhodnotíte predchádzajúcu akciu a pripravíte sa na ďalšiu. Ak tak neurobíte, uviaznete v neustálom zhone.

Najlepšou cestou ako zabezpečiť dostatok času medzi úlohami je zablokovať si nevyhnutné prestávky priamo v kalendári.

 

4.   Doprajte si čas na oddych

Workoholici môžu zistiť, že je až priveľmi jednoduché, stať sa väzňom v neustálom víre činností. Je to perfektný recept ako dosiahnuť syndróm vyhorenia.

Verím, že je potrebné nielen urobiť si prestávku, ale si ju aj naplánovať v priebehu pracovného dňa. Každý deň si napríklad urobím prestávku, aby som opustil kanceláriu a zacvičil si.

Ak poludňajšia návšteva posilňovne nie je pre vás reálna, choďte na prechádzku, alebo aspoň odíďte od pracovného stola počas obeda. Urobte si čas na “dobitie bateriek”.

 

 

 

zdroj: entrepreneur.com

Najnovšie video