Neda­rí sa ti pre­ra­ziť na trhu? Pomôž si stra­té­gia­mi, kto­rý­mi pre­ra­zil Tin­der, či AirB­nB!

Dominika Kassová / 12. októbra 2015 / Lifehacking

Rásť na trhu je sak­ra­ment­sky ťaž­ké. Pre­káž­kou nie je iba veľ­ká kon­ku­ren­cia, ale aj nároč­ný kli­ent.

 

Aby si uspel so svojím produktom, potrebuješ sa naučiť šikovné triky, ako sa dostať a udržať hore. Ponúkame ti tri overené stratégie, ktoré sa na trhu bežne používajú k dosiahnutiu žiaducich cieľov.

 

1. Buď lokálny

Veľa ľudí sa domnieva, že predstavovať svoj produkt lokálnemu publiku je strata času. Opak je však pravdou. Zákazníci z tvojho okruhu alebo regiónu slúžia častokrát ako základná stratégia pre silný rast. Navyše netreba zabúdať, že jedno riešenie nemusí fungovať všade. Mysli globálne ale doľaďuj lokálne.

 

 

Túto tézu nevystihuje nič lepšie ako aplikácia Tinder, ktorá slúži na randenie, či zoznamovanie sa. Na začiatku mali jej otcovia rovnaký problém ako ty - nevedeli osloviť široké masy. Tak začali organizovať party na Univerzite v Južnej Kalifornii, kde si pri vstupe musel každý návštevník aplikáciu stiahnuť. Tento prostoduchý nápad bol však najmocnejším nástrojom pre integráciu na trhu. Počas jednej noci sa do aplikácie prihlásilo niekoľko stoviek slobodných ľudí. Aj keď v tvojom prípade to také ľahké nebude, mysli na to, že niekedy sú veci rovno pod tvojím nosom.

 

Zapamätaj si: Aplikácia s tisíckou používateľov je zanedbateľná. Aplikácia s tisíckou užívateľov na jednom internáte je nová revolučná vec.

 

2. Škriab sa iným po chrbtoch

Isto si už počul o Airbnb, ktoré sprostredkuje prenájmy medzi turistami a súkromnými majiteľmi bytov. Spoločnosť vďačí za svoj fenomenálny vzostup vlastne reklamnej webovej stránke Craigslist, ktorej zaslala zoznam apartmánov na uverejnenie. Tá inzeráty neváhala zverejniť, čím Airbnb zlepšila postavenie na trhu.

 

 

Takýchto situácií je mnoho. Stačí si všimnúť sociálne siete, ktoré využívajú módne značky na zviditeľnenie sa.

Toto je klasický princíp škriabania sa po chrbtoch iných. Ide o to, že legálne sa môžeš nabúrať na niekoho platformu, aby ti poslúžila ako odrazový mostík na trhu.

 

3. Sprav si to po svojom

Posledná stratégia ťa bude stáť podľa všetkého veľa času. Niekedy to nemusí vyjsť a môže ťa to na chvíľu dokonca aj od celej záležitosti odradiť. No aj tak to sprav. Podobne ako ďalšie spoločnosti, ktorým sa podarilo z ničoho spraviť niečo. Že o ktorých firmách je reč? Napríklad o taxislužbe Uber, ktorá najala vlastných vodičov. O online vzdelávacej aplikácii Udemy, ktorá na internet nahrala vlastné kurzy. O diskusnom fóre Reddit, ktorého autori vytvorili vlastné obsahy. O spomínanom Airbnb, ktoré prenajalo vlastné apartmány. Už si v obraze? Tak potom si zapamätaj, že čas i peniaze strávené na trhu nikdy nie sú zbytočné. Hlavne ak sú na druhom konci spokojní užívatelia.

 

Zdroj: growhack.com 

Pridať komentár (0)