Nerozoznáš rozdiel, sľubuje McDonald’s. Prináša revolučný rastlinný burger, pochutíš si na ňom u našich susedov

  • Na americkom trhu McDonald's práve oznámil test svojho rastlinného hamburgera
  • Informácia o novom burgri prišla po tom, ako spoločnosť McDonald's a Beyond Meat oznámili svoje partnerstvo
Na archívnej snímke zo 17. októbra 2019 je logo americkej siete rýchleho občerstvenia McDonald’s
Na archívnej snímke zo 17. októbra 2019 je logo americkej siete rýchleho občerstvenia McDonald's, TASR/AP/Gerry Broome Unsplash/ amirali mirhashemian
  • Na americkom trhu McDonald's práve oznámil test svojho rastlinného hamburgera
  • Informácia o novom burgri prišla po tom, ako spoločnosť McDonald's a Beyond Meat oznámili svoje partnerstvo

McDonald’s prichádza s novinkou. Na americkom trhu práve oznámili test svojho rastlinného hamburgera, ktorý nesie názov „McPlant“, uvádza český magazín Forbes.

„Burger je vyrobený z ingrediencií, akými sú hrach, ryža a zemiaky, a podáva sa v charakteristickej sezamovej žemli s paradajkami, šalátom, uhorkami, cibuľou, majonézou, kečupom, horčicou a plátkom amerického syra,“ uviedol Forbes.

Testovanie by malo prebiehať od 3. novembra tohto roka v ôsmich reštauráciách po Spojených Štátoch Amerických. McDonald’s túto novú gastro rastlinnú pochúťku zaviedlo na skúšku aj do medzinárodného trhu. McPlant dorazí na testovanie do Dánska, Holandska, Švédska, Anglicka či do susedného Rakúska.

Rastlinný burger sa podrobí testu vo vybraných reštauráciách, preto je dnes ešte predčasné hovoriť o tom, ako novinka ovplyvní predaje.

Ako uviedol magazín Forbes, „Pokiaľ však bude táto skúška úspešná, je len otázkou času, kedy sa tento burger-neburger dostane aj do Českej republiky, kde má firma mimoriadne silnú pozíciu.“

Informácia o novom burgri prišla po tom, ako spoločnosť McDonald’s a Beyond Meat oznámili svoje partnerstvo. Beyond Meat má byť totiž hlavný dodávateľ rastlinného mäsa do burgru McPlant a, samozrejme, aj do iných rastlinných produktov.

„Zatiaľ sa zdá, že o takejto ponuke častejšie uvažujú mladší klienti z radov generácie Z a mileniálov. Ostatní, a teda viac než polovica ľudí vo veku 24 až 39 rokov, sa označujú za takzvaných flexitariánov. To znamená, že si síce občas mäso doprajú, ale inak sa snažia jeho spotrebu výrazne obmedzovať,“ uviedol magazín Forbes.

Vyskúšaš nový vegetariánsky McPlant, až príde na Slovensko?

Práve McDonald’s by mohol byť bodom zlomu, ako byť na lepšej ceste k rastlinným výrobkom. Ak sa spoločnosti podarí presadiť a rozšíriť dostupnosť McPlantu, bude to pre svet rastlinných výrobkov a rastlinného mäsa znamenať výraznú zmenu, samozrejme, k lepšiemu. „Pretože rozsah siete McDonald’s po svete jednoducho nemá konkurenta,“ konštatoval Forbes.

Ak sa nový burger na trhu uchytí, môže to znamenať, že ľudia budú rastlinné mäso vyhľadávať aj v iných fastfoodoch, prípadne v iných reštauráciách, čo pomôže k celkovému a rýchlejšiemu zavedeniu tejto alternatívy v celkom gastronomickom odvetví.

Na Slovensku si už môžeš kúpiť rastlinný burger aj rastlinné nugetky vo fastfoode, túto možnosť už dávnejšie ponúka reťazec Burger King. Rastlinné placky mu dodáva spoločnosť Vegetarian Butcher. Značku Beyond Meat zase u nás nájdeš aj v ponuke reťazca Subway.

Zdroje: Forbes, YouTube

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá