Nespresso je sexy značka, ktorá ti pripraví obľúbenú kávu pomocou smartfónu. Čoskoro spúšťa svoj e-shop

Nikola Brehová / 16. augusta 2017 / Zo Slovenska

zdroj: Nespresso

S Nespresso si kávu pripravíte aj pomocou smartfónu. Vďaka technológii Bluetooth Smart sa prístroje Nespresso Expert vedia hladko prepojiť s telefónom. Stlačením niekoľkých tlačidiel v mobilnej aplikácii si dokážete pripraviť ktorúkoľvek z 24 káv Grands Crus. Potom už len stačí, ak prídete ku kávovaru a vychutnáte si svoju obľúbenú šálku. A aby toho nebolo málo, stroj vám dokonca oznámi, ktoré kapsule by ste si mali dokúpiť.

Švajčiarske Nespresso, ktoré patrí pod koncern Nestlé, teraz expanduje na Slovensko. Zákazníci sa tak konečne dočkajú oficiálneho butiku. Na všetky detaily sme sa pýtali Simone Jansen, Business Executive Officer spoločnosti Nespresso, ktorá je zodpovedná za český a slovenský trh.

Nespresso minulý rok zamestnávalo viac ako 12-tisíc ľudí a prevádzkovala sieť viac ako 600 exkluzívnych kávových butikov. Značka je dnes prítomná v 65 krajinách a 393 mestách sveta.

foto: Nespresso

Akú kávu majú radi Slováci?

Slovenský zákazník je náročný. Rád si potrpí na to najlepšie, čo si na trhu môže kúpiť. Zároveň je „fajnšmeker“ a záleží mu na kvalite. A preto aj vo svete kávy neváha zaplatiť vyššiu čiastku za skutočne dobrú kávu, dizajnové prístroje a kvalitnú značku. V porovnaní s českým konzumentom má ten slovenský radšej malú čiernu kávu typu espresso či ristretto, tak ako sa má v očiach mnohých piť a najlepšie vychutnávať.

Aké má Nespresso na Slovensku plány?

Vstupom na slovenský trh chceme slovenským zákazníkom zaistiť lepší a komfortnejší prístup k prémiovej káve Nespresso, pre ktorú museli doteraz chodiť do susedných krajín. Oficiálny slovenský e-shop a Nespresso Club bude aktívny od septembra. V obchodnom centre Eurovea zároveň v septembri otvoríme prvý Nespresso butik.

Slováci tak už naozaj nebudú musieť za Nespressom cestovať. V súvislosti s otvorením nového trhu zamestná spoločnosť Nespresso 17 ľudí. Osem z nich bude pracovať v butiku v Bratislave a ďalších 9 v centrále v Prahe. V najbližších troch rokoch máme v pláne expandovať na 17 nových trhov, najmä v Ázii.

foto: Nespresso

Aký je plánovaný koncept Nespresso butik?

Hlavným mottom nového konceptu butiku je „Celebrate the Coffee moments“. Celý koncept bude hlavne o osobnom prístupe našich kávových špecialistov a tiež bude našou snahou „New customer experience“.  V našom novom butiku už napríklad nenájdete klasické pokladne. Predstavíme nový predajný ceremoniál, počas ktorého sa chceme ešte viac posunúť od klasického predaja k skvelému zážitku. K tomu nám pomôže aj nové rozdelenie butiku do nových zón, ktoré nám ešte viac pomôžu upútať a zapojiť našich zákazníkov.

Čo prinesie zákazníkom Nespresso Club?

Každý zákazník si môže svoj kávovar zaregistrovať v Nespresso Club, ktorá mu zaistí dodatočné služby. Ak sa stane, že má problémy so strojom, zavolá nám a my mu podľa sériového čísla pomôžeme zistiť, aký je to problém a ako ho odstrániť. Ak to nedokážeme vyriešiť na diaľku, pošleme mu náhradný stroj a ten jeho vezmeme do servisu. Nespresso Club prináša aj ďalšie výhody, ktoré sú pridanou hodnotou verným zákazníkom.

foto: Nespresso

V čom spočíva tajomstvo úspechu značky Nespresso?

Pred 31 rokmi sme ako prví prišli na trh s nápadom uzavrieť tú najkvalitnejšiu kávu do kapsule. Zhruba 10-20 percent kávy dopestovanej na svete tvorí výberová káva, pričom len 1-2 percentá všetkej vyprodukovanej kávy zodpovedá najlepšej kvalite, akú hľadáme. Spolupracujeme so 70-tisíc farmármi v 12 krajinách sveta. Kávu od nich nielen kupujeme, ale pracujeme na tom, aby sa ich živobytie rozvíjalo. Investujeme do nových plantáží, miestnej infraštruktúry. Náš prístup spočíva napríklad aj v tom, že farmárom, ktorí pestujú kávu pre nás platíme o 30-40 percent viac ako by dostali na bežnom trhu. Takto dokážeme zaistiť, že káva je taká, akú ju chceme mať, v najvyššej kvalite.

Aké odrody kávy zákazník nájde v kapsuliach?

Preferujeme výberovú kvalitu kávových odrôd Arabica aj Robusta, vďaka ktorej docielime lahodnú chuť. Niektoré z našich zmesí sú 100-percentná Arabica. Iné sú miešané väčšinou v pomere 95 percent Arabica a 5 percent Robusta. Tá potom káve dodáva intenzívnejšiu chuť. Jedinou výnimkou je zmes Kazaar. Tá je prevažne zo zŕn Robusty a je najintenzívnejšia.

foto: Nespresso

Kto je zodpovedný za špičkovú kvalitu kávy?

Začína to farmármi, snahou o identifikovanie najlepších zŕn, ideálnou kombináciu asi 900 rôznych aróm, ktoré sa v našich kávach rozvinú počas jej prípravy, cez spracovanie až po uchovanie v kapsuliach. V tíme Nespresso máme 300 špeciálne vyškolených ľudí, ktorí hodnotia kvalitu zelenej kávy. Nachádzajú sa najmä v regiónoch, kde kávu nakupujeme. Intenzívne spolupracujú s farmármi aj s našou výrobnou časťou sídliacou vo švajčiarskom Lausanne. Tam kávu pražíme, melieme a plníme do kapsúl. V neposlednom rade kvalitu kávy podčiarknu naše dizajnové a technicky vyspelé kávovary.

Prečo práve kapsulová káva a nie tá z kaviarne?

Preferenciám sa medze nekladú, ale vychádzame z faktu, že ak si chcete vychutnať prémiovú odrodovú kávu a nemáte čas venovať sa jej príprave tak, ako barista v kaviarni, to znamená namlieť kávu, mať stále kvalitne vyčistený stroj a podobne.. tak toto je spôsob, ako to dosiahnuť. Nespresso obsahuje najlepšie kávové zrná. A kapsula chráni zomletú kávu pred vonkajšími vplyvmi – oxidáciou, vlhkom. A v neposlednom rade je to jednoduché na prípravu.

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Konceptzone.

Pridať komentár (0)