Nárast interakcií o viac ako 40 %. Emefka je jednoznačným lídrom v sociálnych sieťach

zdroj: unsplash.com

Kto nie je na sociálnych sieťach, akoby ani neexistoval. To platí aj pre značky, slávne osobnosti, médiá či tvojich známych. Sú našou každodennou súčasťou, kedy nás udržiavajú stále informovaných, zabávajú či vzdelávajú.

V tejto prípadovej štúdii sa podrobne zameriame na online médium Emefka, ktoré existuje len na webe a sociálnych sieťach a za krátky čas sa stalo jednotkou na slovenskom trhu v rámci sociálnych sietí médii. Pozrieme sme sa na rozbor čísiel, ktoré portál dosahuje, natívny obsah, ktorý vytvára a na cieľovú skupinu, ktorá ho denne sleduje.

Túto fanúšikovskú základňu si portál vybudoval za menej ako 5 rokov. A vďaka nej je dlhodobo lídrom v aktivite (interakciách) na sociálnych sieťach. Na obrázkoch nižšie môžeš vidieť rebríček sociálnych sietí v rámci médií na Slovensku podľa nástroja na meranie interakcii Storyclash. Emefka narástla za necelý rok o viac ako 2 milióny interakcií.

Najsilnejšou sociálnou sieťou v rámci interakcií Emefka je Instagram, na ktorom má viac ako 350 000 fanúšikov. Instagram Emefka dosahuje mesačne viac ako 5 miliónov interakcií na postoch (lajky + zdieľania). Medzi najsilnejšie posty na Instagrame patria aj tie natívne, ktoré Emefka vytvára custom pre klientov.

Ukážkou natívneho obsahu, ktorý funguje, sú posty pre potraviny Lidl. Nejde však iba o lajky, ktorými  ľudia vyjadria stotožnenie sa s postom, ide aj o označenie ďalšej osoby, ktorá by post mala vidieť, čím sme prirodzene šírili obsah. O tom, ako dokáže Emefka využiť práve instagramové meme posty v natívnom obsahu, sme rozoberali v prípadovej štúdii, ktorú nájdeš TU.

Sila Emefka na Instagrame mnohokrát vyvoláva dojem, že pôsobí iba na sociálnych sieťach. Neustále zlepšovanie a vytváranie originálneho obsahu a článkov sa však odráža aj na návštevnosti webu a čítanosti. Od začiatku roka narástla čítanosť Emefka takmer dvojnásobne. V januári 2019 bola čítanosť Emefka 520 000 unikátnych používateľov, pričom v septembri 2019 prekročil portál čítanosť 1, 1 milióna unikátnych používateľov.

Nárast čítanosti a kvalitu obsahu sa podarilo využiť aj pre klientov pri tvorbe natívneho obsahu. Medzi najčítanejší natívny obsah patrili napríklad články pre klientov ako PRETO Ryba Žilina, OLD HEROLD, Matyšák, Excimer, KARLOFF alebo Axe.

Priemerná čítanosť natívneho článku sa pohybuje na úrovni 15 000 unikátnych zobrazení. Ako aj ostatné značky Startitup Group, Emefka takisto distribuuje obsah cez všetky svoje platformy a ich performance. Vďaka tomu sa dostane message (cieľ klienta) priamo k cieľovej skupine.

Emefka využila napríklad aj rivalitu Česka a Slovenska k natívnemu obsahu, kde natívne články dosiahli nadpriemernú čítanosť, či vďaka jednej súťaži zvýšila klientovi predaj o 250 %. Ak by ťa zaujímalo viac z úspešného natívneho obsahu, ktorý má nielen Emefka, ale aj ostatné portály mediálneho domu Startitup Group za sebou, nájdeš ho tu.

Emefka sleduje viac ako 770 000 ľudí, pričom primárnu cieľovú skupinu (50 %) predstavujú mladí ľudia vo veku 18 – 24 rokov. Ide o aktívne publikum, zložené najmä z pracujúcich ľudí, študentov VŠ. Ide o cieľovú skupinu, ktorá vyhľadáva humor, sleduje trendy a je otvorená novinkám. Druhú najväčšiu časť publika (28 %) predstavujú ľudia vo veku 25 – 34 rokov. Ide o solventnejšiu cieľovú skupinu, ktorú zasahujeme na sociálnych sieťach aj na webe Emefka.

Pri tvorbe natívnej kampane prispôsobujeme obsah cieľovej skupine, ktorú chce klient osloviť. Natívne články je ideálne kombinovať aj s inými formátmi, akými sú sociálne siete alebo bannerová kampaň. Keďže Emefka je jednotkou na slovenskom Instagrame, klienti často využívajú aj meme posty, ktoré pomáhajú pri brand buildingu značky.

V skratke o Emefka.sk
Ide je najväčší fun/lifestyle portál na Slovensku a v Česku, ktorý patrí do mediálneho domu Startitup Group. Za svoju krátku pôsobnosť sa stal podľa portálu medialne.etrend lídrom v sociálnych sieťach medzi slovenskými médiami. Sleduje dianie v spoločnosti a snaží sa zábavnou formou reagovať na aktuálne témy, trendy či skutočnosti a vytvárať tak virálny a užívateľsky atraktívny obsah. V priebehu rokov sa stal každodennou súčasťou ľudí na internete a vybudoval si silnú a aktívnu užívateľskú základňu na sociálnych sieťach.

Chceš vedieť, koľko stojí kampaň na portáli Emefka a čo všetko môže práve tvoja firma získať?

Napíš nám na [email protected] a my si radi s naším kreatívnym tímom nájdeme čas na zadanie od vašej firmy.

Najnovšie video