Vytvorili sme najúspešnejšiu letnú kampaň na Slovensku

  • Postaviť celú komunikačnú kampaň na jednej platforme je pre každé médium odvážny krok
  • Nám sa vďaka tomu podarilo spraviť najlepšiu komunikačnú kampaň tohto leta
zdroj: unsplash.com
  • Postaviť celú komunikačnú kampaň na jednej platforme je pre každé médium odvážny krok
  • Nám sa vďaka tomu podarilo spraviť najlepšiu komunikačnú kampaň tohto leta

Náš klient mal výzvu osloviť a zaujať mladých ľudí vo veku 18-25, ktorí na Instagrame trávia veľa voľného času. Preto sme si stanovili ako hlavný cieľ zvýšenie počtu followerov (sledovateľov) a povedomie o instagramovom účte @lidlsk u cieľovej skupiny 18-25.

V Startitup Group vieme o sile každého nášho komunikačného kanálu, preto sme sa rozhodli, že kampaň pre spoločnosť Lidl v období júl 2018 a september 2018, bude postavená na jednej sociálnej sieti, a to na Instagrame.

Komunikačnú kampaň sme rozdelili na dve hlavné línie, vtipnú a serióznu, ktoré sme komunikovali na dvoch najsilnejších slovenských brandoch v rámci social medií – Emefka a Interez.

Všeobecný cieľ: posilnenie IG spoločnosti Lidl, budovanie povedomia o značke a posilnenie imidžu značky Lidl na sociálnej sieti Instagram.

Mesiace realizácie kampane: júl a september 2018

Distribučný kanál (platforma): Instagram

Portál: Interez a Emefka

EMEFKA

Komunikačná kampaň na IG Emefka sa skladala celkovo z 9 postov, ktoré sme publikovali v priebehu dvoch mesiacov. Dali sme si záležať na tom, aby mal každý z postov jasne definovaný cieľ, či už vtipne komunikovať tematické týždne alebo všestrannosť obchodu. Na každom publikovanom poste nechýbalo označenie klienta, vďaka čomu sme zabezpečili rast fanúšikov na jeho IG účte.

INTEREZ

Prostredníctvom portálu Interez sme mali za úlohu komunikovať témy zamerané na CSR (spoločenská zodpovednosť firiem), pomoc deťom či ekológiu, ktorým náš klient prikladá veľký význam. Na IG profil Interezu sme publikovali dokopy 9 postov v priebehu 2 mesiacov.

Výsledky komunikačnej kampane pre Lidl

Po dvojmesačnom publikovaní postov sme zaznamenali množstvo pozitívnych ohlasov ku kvalitne spracovaným a vtipným príspevkom nielen vďaka komentárom, ale aj vďaka DM (priamym správam na IG).

Priemerný počet lajkov na postoch

Emefka: 23 000 like-ov a 180 komentárov.

Interez: 7000 like-ov a 30 komentárov.

Za celé dva mesiace sme na Instagrame kampaňou zasiahli 935 000 ľudí.

 

Po úspešnom vytvorení brand awarness u zadanej cieľovej skupiny sme sa pustili do onboardingu nových followerov pre IG Lidlsk prostredníctvom súťaží s virálnym potenciálom.

Súťaže prebiehali na IG Emefka, Fontech a Odzadu.

 

Graf: Ukážka nárastu followerov v konkrétny deň 23. 09. 

 

23. septembra sme na IG Emefka uverejnili súťaž (len 1 IG post), vďaka ktorej sa nám podarilo získať 1142 (23. 09 + 24. 09) fanúšikov pre IG Lidl.

 

Komunikačnou kampaňou sme dokázali odprezentovať nášho klienta úplne inak, ako bol doteraz zvyknutý. Natívnou komunikáciou postavenou na Instagrame sa nám podarilo zasiahnuť 935 000 ľudí a v neposlednom rade aktívne zapojiť do kampane 250 000 ľudí, ktorí svojimi komentármi a lajkami spravili z komunikácie jednu z najúspešnejších natívnych kampaní leta na Slovensku.

Chceš vedieť, koľko takáto kampaň stojí a čo všetko môže práve tvoja firma získať?

Napíš nám na [email protected] a my si radi s naším kreatívnym tímom nájdeme čas na zadanie od vašej firmy.