Nie je rekla­ma, ako CYKLA­MA. Toto nepre­hliad­neš.

Ivo Kokinda / 8. apríla 2015 / Tools a produktivita

Cykla­ma je reklam­ný vozík ťaha­ný za bicyk­lom. Áno, povieš si, že: „To tu už bolo a je to na nič.“ No pro­jekt mla­dé­ho Koši­ča­na ťa pre­sved­čí o opa­ku. Nie je rekla­ma, ako cykla­ma. A kto iný by mal hovo­riť o tom­to ambi­ci­óz­nom pro­jek­te, ak nie naj­väč­ší cykla­mis­ta medzi bicyk­lis­ta­mi Oli­ver Takáč. 

 

 

 

Ahoj Oliver. Na začiatok, čo je to vlastne ten/tá/to CYKLAMA?
Cyklama je reklama ťahaná za bicyklom, z čoho vlastne vznikol aj názov. Jedná sa o reklamný dvojstranný vozík ťahaný za bicyklom, na ktorom v noci pekne vynikne osvetlenie reklamnej plochy a počas dňa vynikne zase náš soundsystém. Na vozíku bude umiestnená jedinečná ŠPZ Cyklama, ktorá je taktiež osvetlená, tak ako je to klasicky aj na autách. Každý vozík má GPS, takže firma si vie presne overiť kadiaľ sme brázdili mesto.

Ako ti napadlo robiť niečo takéto? Ja som videl zopár takých reklám a nezaujali ma. Máš niečo inovatívne?
Napadlo mi to o druhej ráno na káve v jednom košickom podniku. Myslel som si, že som jediný na svete. Ale nasledujúci deň som videl reklamu na podobnom nosiči a vlastne vtedy to celé začalo. Na začiatku to bola holá konštrukcia bez ŠPZ a osvetlenia. Šesť mesiacov som premýšľal ako to urobiť, aby ten vozík aj zarábal a neprerábal.

V lete budú napríklad jazdiť s novými vozíkmi pekné brunetky. Bude sa jednať o nové prototypy, spolu aj so soundsystémom a rozdávanie letáčikov nebude takisto chýbať!

 


 

Prišiel si na niečo, čo by zaujalo prípadného klienta alebo čo by ho malo presvedčiť, aby som využil tvoje služby?
Napadla mi ŠPZ, ktorá slúži na to, ak by si záujemca nestihol prečítať celú reklamu, prípadne ju plnohodnotne zaregistrovať. Pomocou ŠPZ uvidí, že je to naša CYKLAMA. Aby nič nikomu neušlo, vždy sa budú premávať dva za sebou idúce vozíky. A teraz je to práve to, čo nás bude odlišovať. Keď si človek zadá do google ŠPZ vozíka, tak si vie následne pozrieť na našej stránke celú reklamu, prípadne aj 20-sekundové promo video, ktoré ešte viac predstaví daný produkt. Neskôr sa dá táto ŠPZ použiť aj na vlastné marketingové účely.

Spomínal si mi niečo s rýchlosťou. Ako to pôsobí na okoloidúceho?
Je to veľmi podstatná vec, keď si to tak vezmeš. Je rozdiel či ako chodec predbehneš takýto bike alebo prebehne on teba. Aj tu sa chceme odlišovať od ostatných, pretože niektoré promo biky idú tak pomaly, že ma to až irituje, keď ich vidím a vyslovene mi prekážajú. Musí to byť dynamické. Už sme robili zopár pokusov a určite to pôsobí lepšie na okoloidúcich. Nehovorím, že budeme lietať medzi ľuďmi a ohrozovať ich. To určite nie. Len ich minimálne nebudeme brzdiť.

Podarilo sa nám patentovať pre celú Európu dizajn nášho nového vozíka spolu s ochrannou známkou a samotným patentom, tiež sme si dali patentovať točitú reklamu ako samostatný patent.

 



Mal si na začiatku kapitál? Alebo si začínal, tak povediac s holým zadkom? :)
Od začiatku som vedel, že to nebude ľahké. Rozbiehať niečo, čo tu síce je, ale povedzme si pravdu, vôbec to neprekvitá. Ale vec, bez ktorej by som tu nebol je ENTUZIAZMUS. Ja viem, niekedy veľmi preháňam. Ale vedel som už od úplného začiatku, že CYKLAMA bude tá najlepšia reklama. Dá sa zacieliť kam treba a má super názov, ktorý vymyslel Tomáš Mikita s Chargebrelli a Sellyourself.

 

Dobre. Máš zacielené. Ale čím reklama zaujme?
Už len to presné zacielenie je veľká výhoda. Nebude to statické na jednom mieste, ale pokryje omnoho väčšie územie. Keď sa to poriadne premyslí a urobí sa výborná grafika, tak úspech je zaručený. A keď ešte k tomu pridám atraktívnych ľudí na bicykloch a hlavne dobrý soundsystém, tak nevidím dôvod, prečo by to nemalo fungovať. Ďalej vieme účinne rozdávať letáčiky podporené hudbou, ktorú je fakt počuť.

Ja urobím s kolegom Lukášom z CYKLAMY najlepšiu outdoorovú firmu na svete. Veríš mi? Mal by si!

 

 

Čo myslíš pod tým, že hudbu je fakt počuť?

Práve sa ma zopár ľudí pýtalo na niečo podobné. Po skúšobných jazdách 5 dní po sebe musím povedať, že to bolo neskutočne vidieť, aké nespočetné množstvo ľudí si našu reklamu pozrelo. Ale hlavne to komentovali, smiali sa, ohovárali, pohmkávali si, čítali si. Mal som z toho super pocit.
„My chceme, aby sme klientom zarábali peniaze a nie ich len utrácali na bezvýznamnú reklamu.“

 

 

Ako to vyzerá s vašimi plánmi do budúcna?
Budúci rok budeme predávať licenciu a to na vozík, ktorý bude vyzerať ako iMac od Apple a budú sa na ňom pretáčať reklamy. Tiež chceme ľudí informovať o zľavách a rôznych akciách, ktoré budeme promovať na našej stránke cyklama.sk. My sme v skutočnosti prvá outdoorová reklamná agentúra na Slovensku, ktorá sa týmto zaoberá do úplnej hĺbky a s naozajstným úžasom. Práve som začal rozoberať podstatu billboardu na webovej stránke cyklama.sk, v kolonke blog. Tento rok by sme mali takisto expandovať aj do Prahy. Lebo v Praze, je blaze a už to aj robíme.

 

Je niečo čo by ešte na koniec chcel povedať ?

Hlavne by som chcel poďakovať celej svojej rodine a kolegovi Lukášovi. Je tu strašne veľa šikovných ľudí, ale pomerne veľké percento z nich má iba reči. Ľudia sa však iba sťažujú... Nemajú toľko peňazí koľko by chceli. Nemajú prácu, ktorá by ich bavila. Ľudia by si mohli oveľa viac pomáhať, keby prestali robiť veci pre peniaze a začali viac používať rozum a intuíciu. Veľa ľudí si myslí, že sú najšikovnejší, sú zanietení do svojho biznisu a šľape im to. Je to ok, ale stále tu budú lepší a lepší, krajší a mladší. Koniec koncov, žijeme len raz, tak je potrebné si uvedomiť, že je najvyšší čas to zmeniť.

 

Do budúcna prajeme Oliverovi a Cyklame veľa úspechov a hlavne nech sa darí! :)

Pridať komentár (0)