Nový koncept hybridného SUV od Volkswagenu je rýchly a nabitý technológiami

  • Volkswagen ide plnou parou vpred s plánmi na rozšírenie svojho portfólia SUV a crossoverov a v pondelok na výstave Auto China v Pekingu predstavil nový koncept s názvom T-prime GTE.
VW-T-Prime-2W
  • Volkswagen ide plnou parou vpred s plánmi na rozšírenie svojho portfólia SUV a crossoverov a v pondelok na výstave Auto China v Pekingu predstavil nový koncept s názvom T-prime GTE.

T-Prime Concept GTE je založený na modulárnej platforme MLB pre veľké modely s pozdĺžne uloženým motorom a prevodovkou, ktorú využíva napríklad aj Audi Q7. Tento koncept má byť inšpiráciou pre nový model, ktorý má byť najväčším SUV od Volkswagenu.

VW-T-Prime-6W

Je to veľké vozidlo s dĺžkou 5 070 mm, čo je o 10 mm viac ako Phaeton prvej generácie a o 171 mm viac, než má súčasný Touareg. Šírka T-prime GTE sa zastavila presne milimeter pred hranicou dvoch metrov a na výšku koncept meria 1 707 milimetrov. Dizajn exteriéru štúdie je elegantný a trochu viac hravý než ten, na ktorý sme zvyknutí z veľkých SUV od Volkswagenu, aj keď predná chrómová mriežka zasahujúca až do svetlometov nemusí byť každému podľa chuti.

Interiér sa nesie v duchu moderných technológií a takmer všetko je ovládané pomocou dotykových plôch s bielym podsvietením. Automobilka hovorí, že veľké digitálne displeje pred vodičom a na stredovej konzole “symbolizujú kokpit budúcnosti”, ktorý vo Volkswagenoch nájdeme vraj už budúci rok.

VW-T-Prime-19W

Aby uspokojil ekologicky založených ľudí, VW do T-prime GTE napratal celkovo 375 koní a 699 Nm hybridného pohonu, z ktorých 134 koní a 349 Nm zabezpečuje elektromotor, a zvyšných 248 koní a 370 Nm dodáva preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 2 litre. Batérie na pohon elektromotora je možné nabíjať externe, alebo priamo za jazdy. Prenos výkonu na cestu zaobstaráva trvalý pohon všetkých kolies, ktorý rozdeľuje silu na predné a zadné kolesá cez samosvorný diferenciál, integrovaný do automatickej 8 stupňovej prevodovky.

S plne nabitými batériami má toto veľké SUV spotrebu len 2,7 litra na 100 kilometrov a v hybridnom móde je udávaná spotreba 8,1 litra. T-Prime Concept GTE ponúka tri rôzne režimy jazdy, čisto elektrický E-Mode, hybridný, a GTE. Posledný z nich vyžmýka z kombinácie elektromotora a spaľovacieho TSI najviac výkonu, čo umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za rovných 6 sekúnd a maximálnu rýchlosť 224 km/h.

VW-T-Prime-15W

Lítium-iónovú batériu s kapacitou 14,1 kWh je možné nabiť z úplne prázdneho stavu na plnú kapacitu za osem hodín pomocou bežnej 230 Voltovej zásuvky, alebo za dve a pol hodiny prostredníctvom verejnej nabíjacej stanice s výkonom 7,2 kW.

Kedy T-Prime dorazí na trh v sériovej podobe zatiaľ nie je známe. Avšak čo sa dizajnu a použitých technológií týka, tie vôbec nie sú až tak uletené ako pri niektorých iných konceptoch. A tak sa nového kráľa SUV-čiek od Volkswagenu dočkáme možno už o menej ako rok.

VW-T-Prime-66W

VW-T-Prime-11W VW-T-Prime-18W VW-T-Prime-24W VW-T-Prime-25W VW-T-Prime-26W VW-T-Prime-28W VW-T-Prime-29W

zdroj: carscoops.com, zdroj fotografií: carscoops.com

Najnovšie video

Najnovší podcast

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Najnovšie