Obrovský úspech: Po Dunaji bude plávať absolútny unikát. Gigantická loď je 100% slovenská

  • Výletná loď Albertina bola spustená na hladinu rieky, do pár mesiacov by už mala byť sprístupnená aj pre pasažierov
  • Albertina je prvá loď, ktorá sa môže pýšiť slovenským certifikátom
  • Za úspešným projektom stojí Ivan Sivák
Albertina
TASR
  • Výletná loď Albertina bola spustená na hladinu rieky, do pár mesiacov by už mala byť sprístupnená aj pre pasažierov
  • Albertina je prvá loď, ktorá sa môže pýšiť slovenským certifikátom
  • Za úspešným projektom stojí Ivan Sivák

O tom, aké unikátne dielo stojí v komárňanskom prístave si možno ani netušil. Albertina je majstrovským dielom a „dcérou“ Ivan Siváka. Včera, 3. februára, bola lodným výťahom spustená na hladinu rieky. Albertina definitívne opúšťa svoje rodisko a vydáva sa na plavbu Dunajom. Pre pasažierov by mala Albertina svoje brány otvoriť v júni.

Podľa informácii Teraz.sk, je loď hotová na 85% a v konečnej fáze by mala byť do 4 mesiacov. Ako informuje Bystrík Míček, hlava dizajnového štúdia Werkemotion, ktorá stojí za dizajnom exteriéru lode, „ plavidlo bude dokončené o niekoľko mesiacov, do tohto momentu výsledok zodpovedá danej fáze až neuveriteľne presne, čo nás veľmi teší “.

zdroj: Werkemotion

Svoju plavbu by mala odštartovať v júni. Všetko však závisí od vývoja pandemickej situácie. Podľa vyjadrení Werkemotion však proces výroby nijako radikálne neovplyvnila ani pandémia. „ Je neuveriteľné, že to výrazne neovplyvnilo celkovú stavbu lode. Jednoznačne to reflektuje nasadenie a kvality klienta a Komárňanskej lodenice“. V tomto roku by sa loď mala plaviť medzi nemeckým mestom Passau a maďarskou Budapešťou. Raz týždenne by mala zakotviť aj v Bratislave. 

SLOVENSKÝ UNIKÁT: Máme na Slovensku loď podobnú Titanicu, zrejme si o nej nikdy nepočul. Predtým sa volala Štúr

Plán cesty na budúci rok ešte nie je spresnený, predpokladá sa, že Albertina sa bude plaviť na riekach Rýn, Dunaj a Mohan, celkom na území desiatich krajín Európy až po Dunajskú deltu. Ivan Sivák prorokuje, že Albertina by sa možno mohla dočkať aj lodných súrodencov. 

Úspech svetového formátu

Ako informuje Televízia Markíza, Albertinu možno definovať ako lodného giganta. Má dĺžku 110 metrov, vysoká je 7,5 metra, šírku 11,4 metra a má štyri podlažia, z toho 3 sú plnohodnotne využiteľné a štvrté podlažie slúži ako slnečná paluba. Nachádza sa v nej 82 izieb. Dokopy dokáže prichýliť až 155 pasažierov. Trup je vyrobený z dvojitého boku a dvojitého dna. 

Albertina bude vôbec prvá loď, ktorá dostane slovenský certifikát od Štátnej plavebnej správy. Certifikát bude vydaný na základe európskych štandardov a európskej normy. 

Meno podľa umeleckej zbierky 

Ako informuje Život, Albertina je nazvaná podľa grafickej a umeleckej zbierky, ktorú založili v Bratislave. Spočiatku to mal byť len pracovný názov, no zapáčil sa aj obchodnému partnerovi. S menom lode sa už teda hýbať nebude. Rovnako ako ani s obchodným partnerom, ktorý si loď aj napriek tomu, že nie je dostavaná, prenajal na 8 rokov. 

Albertina vzkriesila prístav v Komárne 

Komárňanský prístav zažíva vďaka tomuto úspešnému projektu renesanciu. Tento projekt sa však v Komárne vôbec uskutočniť nemusel. V hre o výrobné miesto bolo aj Holandsko či Nemecko. Ako sa pre Život vyjadril, Ivan Sivák, „Po zvažovaniach a rokovaniach sme dospeli k tomu, že nakoniec staviame v Komárne celú loď“. Svoje rozhodnutie dnes vôbec neľutuje. Vďaka Sivákovmu výberu sa dnes môže vo svete celé Slovensko hrdiť tým, že projekt takéhoto svetového formátu sa uskutočňoval práve u nás. 

Dubajská polícia má najrýchlejšiu loď na svete. Čln za 400- tisíc má až 700 koní

Výlučne slovenský projekt 

Za myšlienkou a nápadom stojí riaditeľ lodnej spoločnosti Riseday Ivan Sivák. Siváková lodná spoločnosť sídli na Malte. Za sebou už má niekoľko úspešných projektov. Ivan Sivák lovil výrobcov Albertiny výlučne v slovenských vodách. Dizajn a architektúru lode zveril do rúk šikovným Slovákom, rovnako ako aj slovenské firmy stoja za dodávaním potrebných súčiastok. 

Pochvaľuje si aj slovenské dizajnové štúdio, ktoré stojí za svetovými projektami

Werkemotion, ktorá sa špecializovala predovšetkým na dizajn exteriéru lode, si spoluprácu s Ivanom Sivákom pochvaľuje. Ako tvrdí Bystrík Míček, „Pán Sivák mal v nás dôveru, za čo sme veľmi vďační. Primárne sme boli limitovaní len výrobnými možnosťami a učitou schémou lode, ktorá vychádza z jej hlavného zamerania, čím je, v skratke, hotelová loď pre riečnu infraštruktúru EÚ.“

zdroj: Werkemotion

Ďalej dodáva, že hlavnou koncepciou dizajnu bolo vytvoriť dizajn plavidla, ktoré bude minimalistické a aktuálne aj pre dlhšie obdobie. Zároveň hľadali jednoduchú identitu lode, cez základné farby a tvary, ktorá by vytvorila vizuálnu identitu, vďaka ktorej bude produkt rozpoznateľný. 

Spoločnosť Werkemotion je spájaná už s rôznymi zvučnými menami. Tento projekt však zaraďujú medzi tie výnimočné. „ Je to doposiaľ najväčšia a najdlhšia loď, na ktorej sme mali možnosť podieľať sa“. 

Finálna verzia

zdroj: Werkemotion

zdroj: Werkemotion
Zdroje: ahojkomarno, Život, TVNOVINY.SK, Teraz.sk, Werkemotion

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech