Odmietlo ho 35 zamestnávateľov. Dnes je spoluzakladateľom miliardovej firmy

Frederik Dudáš / 3. júna 2016 / Business

Počas vysokej školy sa Dan Kan uchádzal o prácu na 37 pracovných miestach, s tým, že dostal odmietavú odpoveď od všetkých, okrem dvoch. V súčasnej dobe, o sedem rokov neskôr, je Dan spoluzakladateľom Cruise Automation, ktorý General Motors kúpil za 1 miliardu dolárov.

Keď bol Dan Kan na vysokej škole, uchádzal sa o prácu na 37 pracovných miestach. Väčšina z nich bola v oblasti financií. Do roku 2009, v čase, keď čerstvo absolvoval Claremont McKenna College, dostal odmietavú odpoveď od všetkých, okrem dvoch

S plnými rukami odmietnutí z finančného sveta mal Kan dve možnosti: Vyučovať angličtinu v Kórei, alebo pracovať na startupe v San Franciscu s názvom UserVoice – platforma, ktorá pomáha firmám zhromažďovať spätné väzby od používateľov. „Vybral som si druhú možnosť,“ vysvetľuje Kan.

1461683009_1

Kan vyrástol v rodine podnikateľov. Keď mal 10 rokov jeho matka založila realitnú kanceláriu v Seattli. Už dávno pred tým, ako vzniklo Google Maps, Dan a jeho bratia skenovali fotokópie máp, lepili ich dohromady a plánovali trasy pre svoju mamu, aby mohla vziať všetkých svojich zákazníkov do domov, ktoré ponúkala jej realitná kancelária.

Počas jeho života bola pre neho rodina vždy podporou a zdrojom inšpirácie. Dokonca aj teraz, keď je spoluzakladateľom miliardovej firmy – Dan stále býva s jedným zo svojich dvoch bratov.

Neskôr začal Dan pracovať na projekte Exec, ktorý ponúkal osobné asistenčné služby. Zákazník prostredníctvom tohto projektu mohol použiť aplikáciu pre čistenie domu. Táto aplikácia bola úspešná, ale Dan sa s ňou nikdy necítil naozaj spätý.

„Začali sme so službou, ktorá by vám umožnila robiť čokoľvek, a to jednoduchým stlačením jediného tlačidla. Mohol by si poslať niekoho, aby ti upratal izbu, vypral veci, čokoľvek…,“ vysvetlil Dan. „Pre mňa to však nebolo naozaj to, do čoho som vložil vášeň.“ 

A tak v roku 2014 predal Exec. Kúpila ju servisná spoločnosť Handy, ktorá sa medzitým stala lídrom na trhu. „V Exec bol ochotný drhnúť záchody pre klientov. Je to makač skrz naskrz,“ hovorí o Danovi Tristan Zier, súčasný šéf mapovania operácií na Cruise.

Zier nie je jediný, kto sa o Danovi vyjadruje  v superlatívoch. „Dan bol vždy človek s tonou odvážnych nápadov. Všetci k nemu prechovávali dôveru, pretože vždy myslí na to, ako urobiť produkty lepšie než už sú a to pomocou skúsenosti, ktoré nadobudol za všetky tie roky tvrdej práce,“  vyjadril sa celoživotný Danov priateľ Amir Ghazvinian, ktorý bol tiež súčasťou zakladajúceho tímu Exec.1461683765_2

Po predaji Exec, Dan rozmýšľal, ktorým smerom sa vydať. Na základe kontaktov natrafil na Kyle Vogta, ktorého poznal už roky, keďže Vogt bol súčasťou jeho predchádzajúceho tímu. Vogt bol posadnutý pojmom autonómneho riadenia a to už, keď bol teenager: „To je jeho skutočná vášeň,“ tvrdí Dan, ktorého táto myšlienka taktiež nadchla a tak spolu s Vogtom začali pracovať na Cruise Automation v roku 2014.

Krátko potom, čo sa General Motors dohodla na kúpe Cruise automatizácie, ktorá sa špecializuje na autonómne jazdné techniky, stiahla väčšinu informácií o spoločnosti a jej technológiách zo svojich internetových stránok. Jediné, čo tam nechali bol tucet pracovných ponúk, ktoré vám ponúkajú šancu zamestnať sa v tomto startupe.

Táto technológia musela byť poriadne zaujímavá, keďže GM v marci vypísali obrí šek v hodnote jednej miliardy dolárov. Dan je teraz pritom úplne inde, ako jeho spolužiaci, ktorí získali miesta v bankách, kam sa hlásil aj Dan.

„Najväčším prekvapením je to, že som to naozaj nečakal. Ale teraz nevidím žiadnu inú možnosť, ako dosiahnuť väčší dopad na svet,“ priznal. „A taktiež pre mňa zohráva veľkú úlohu skutočnosť, že môžem naozaj robiť to, čo ma baví a čo skutočne chcem robiť.“

A čo by odkázal tomu množstvu bánk, ktoré ho pred rokmi odmietli? „Len jedno veľké ďakujem,“ hovorí Dan Kan.1461683127_4

zdroj: entrepreneur.com, zdroj fotografií: entrepreneur.com

Pridať komentár (0)