Patrik Belanec z HIGH 5: V online agentúre je najdôležitejšia flexibilita

cover
HIGH 5 studio

Patrik je „kapitánom“ (ako uvádza domovská stránka agentúry HIGH 5 STUDIO), ktorý neohrozene drží kormidlo a udržiava kurz smerom k novým klientom, lepším riešeniam a výkonnejšiemu online marketingu. Originálny prístup však nie je badateľný len v textoch na webe firmy, ale aj v Paťovom prejave, z ktorého je očividné, že ide o človeka zapáleného (nielen) pre digitálny marketing.

Patrik, aké je to viesť a riadiť reklamnú agentúru?

Záleží na tom, z akého timeframu na to pozrieš. Z krátkodobého hľadiska by som túto prácu charakterizoval ako náročnú, keďže ide o skutočne mravenčiu, každodennú drinu. Na druhej strane je online marketingová agentúra živým a v dobrom zmysle slova nepokojným „organizmom“, kde sa človek nielen môže, ale aj musí vzdelávať, pracovať na sebe, rásť spolu s technológiami. Preto z dlhodobého hľadiska je to pre mňa viac naozaj fascinujúca a uspokojivá činnosť.

Čomu konkrétne sa v HIGH 5 STUDIO venujete?

V prvom rade by som trochu poopravil prívlastok „marketingová“ agentúra, pretože sa venujeme napríklad tiež tvorbe webstránok na mieru, tvorbe WordPress webov a e-shopov, ale napríklad tiež printovým zákazkám. Online ako taký je dnes mimoriadne komplexnou záležitosťou, vyžaduje, aby sme boli aktívni vo všetkých oblastiach. Ťažko dobre odprezentovať firmu pomocou PPC kampaní, pokiaľ na to nie je vhodne prispôsobený web.

Rovnako ťažko urobíte kvalitný web bez dobrej grafiky a profesionálneho UI a UX dizajnu. Prirodzene, všetko sa odvíja od požiadaviek klienta, takže okrem webov samotných, copywritingu, content marketingu nás „zabávajú“ najmä klasické PPC reklamy, social media marketing, SEO, teda optimalizácia pre vyhľadávače a webová analytika. Skrátka všetko, čo by ste od onlinu mohli chcieť.

zdroj: HIGH 5 studio

Ktorá z online oblastí je pre agentúru najväčšou výzvou?

Nejde vypichnúť jednu konkrétnu vec, keďže každú z oblastí ma pod palcom niekto z tímu. Pre agentúru ako takú je to skôr správne prepojenie všetkých súčastí tzv. „marketingového mixu“. Skrátka neexistuje, aby ľavá ruka nevedela, čo robí pravá. Tím musí fungovať ako celok na všetkých úrovniach, čo vyžaduje najmä flexibilitu, je to náročné na čas. Výzva je tiež celé to „uhandlovať“. Chvalabohu, zatiaľ sa nám to darí.

Takže klasický agentúrny život, dlhé porady, telefonáty s klientmi…

Na poradách my veľmi nefungujeme – najmä nie teraz počas nariadených homeofficov, ale ani predtým sme im veľmi nefandili. Jednak máme komornejšie priestory, kde sme všetci pokope, jednak vieme všetko vyriešiť online. Ako správna onlinovka…

Koľko členov má tím HIGH 5?

V poslednom období sme sa mierne rozrástli. Štandardne to bývali okrem mňa najmä account manažérka, dvaja PPC špecialisti, copywriter. Grafikov a programátorov na tvorbu webu či WordPress developerov sme riešili externe, no za posledný rok sme prešli na in-house model, keďže napriek korone projekty pribúdali a externou spoluprácou sa to už nedalo stíhať. Rovnako sme do tímu vzali aj špecialistku na SEO, keďže rástol dopyt aj po kvalitnej optimalizácie pre vyhľadávače.

zdroj: HIGH 5 studio

Akému segmentu sa primárne venujete?

Nešpecializujeme sa na jednu konkrétnu oblasť podnikania. Vo väčšine prípadov ide najmä o malé a stredné podniky, no môžeme sa pochváliť napríklad aj úspešnou spoluprácou s veľkou realitnou sieťou či svetovým výrobcom kávy. To zastúpenie klientov je pomerne pestré. Ide jednak o technologické firmy, autoservisy, inštalatérske, geodetické firmy. Aktuálne máme ale rozbehnutú spoluprácu aj s rehabilitačným centrom či e-shopom s dojčenským oblečením. Takmer všetkým klientom zabezpečujeme performance marketing, teda PPC kampane, správu kampaní na sociálnych sieťach, platenú reklamu na Googli. Často ale pracujeme napríklad aj pre iné online agentúry, vypomáhame napríklad s contentom alebo práve performance marketingom.

Ako vidíš budúcnosť agentúry a online marketingu všeobecne?

Osobne som v oboch prípadoch optimista. Online oblasť je podľa mňa stále v plienkach a určite sa môžeme tešiť na príchod nových technológií, nových možností, nových spôsobov, ako osloviť a zaujať zákazníka. A hoci nemôžem povedať, že korona by sa nás ako agentúry nedotkla, verím, že budú aj „lepšie zajtrajšky“ a že HIGH 5 STUDIO tu bude s nimi.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech