Perception Neuron – najúspešnejší čínsky projekt na Kickstarteri

  • Perception Neuron, momentálne najúspešnejší čínsky projekt na Kickstarteri, by mohol seriózne disruptovať celý filmový a herný priemysel prvým dostupným celotelovým systémom snímania pohybu - anglicky lepšie známe pod "full body motion capture system".
image_1410703774.png
  • Perception Neuron, momentálne najúspešnejší čínsky projekt na Kickstarteri, by mohol seriózne disruptovať celý filmový a herný priemysel prvým dostupným celotelovým systémom snímania pohybu - anglicky lepšie známe pod "full body motion capture system".

Už roky sú motion capture technológie využívane v hernom a filmovom priemysle. Za väčšinu filmových efektov vďačíme práve týmto technológiám.  Všeobecne je však známe, že sa jedná o finančne veľmi náročné systémy, ktoré určite nie sú pre hocikoho. Až do dneška. Čínsky tím okolo Perception Neuron, vytvoril verejnosti dostupnú verziu technológie, o ktorej sme mohli doteraz len snívať. Tristan Dai (spoluzakladateľ) začal ešte v roku 2011 vymýšľať systém, ktorý by sprístupnil túto cool technológiu aj širšej verejnosti. V kampani na Kickstarteri vyzbierali slušných 572k, ktoré poslúžia na spustenie výroby. 

Perception Neuron je systém založený na IMUs ( inertial measurement units) – inak povedané, sú to malé senzory. V týchto sa nachádza malý gyrometer, akcelometer a magnetometer. Prostredníctvom týchto senzorov dokáže celý systém rozpoznať aj komplexnejšie pohyby a nie len jednotlivé pohyby bez rotácie, ako tomu je u konkurenčného iPi motion caption systems. Ako už býva zvykom u čínskych výrobkoch, sú radovo niekoľko násobne lacnejšie ako ostatné porovnateľné produkty. Cena systému sa pohybuje v závislosti od počtu senzorov, ktoré si zakúpite. Preto začína niekde na 220$ a končí pri 550$ za kompletný systém s 30 senzormi. Veľkou výhodou je, že senzory sú použiteľné ako na oblečení, tak aj pod nim. Pre systém to nerobí žiaden rozdiel. Týmto je Perception Neuron použiteľný nie len pre animačné štúdia, ale napr. aj pre športové pohybové analýzy (golf, tenis..) a pod.. 

 

Celý systém bude k dispozícií vo februári 2015 a bude plne kompatibilný s bežnými systémami (SDK pre OSX, Windows, UNITY a Oculus Rift), ako aj pre väčšinou motion capture softvéru. 

 

 

 

Zdroj: kickstarter.com

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech