Podľa najnovšej štúdie ti hranie hier pomôže k úspechu v škole

Linda Cebrová / 14. augusta 2016 / Lifehacking

Hranie hier možno nie je až taká strata času, ako si niektorí ľudia môžu myslieť.

Na svete sú výsledky z novej austrálskej štúdie, ktorej sa zúčastnilo aj Slovensko. Vedci skúmali, aký vplyv má hranie hier na naše študijné výsledky. Vyzerá to tak, že ak chceš mať bližšie ku géniovi, odlož bokom sociálne siete a hraj sa viac videohier. Ak bude tvoj profesor namietať, môžeš na svoju obhajobu použiť výsledky štúdie z jednej z top univerzít na svete RMIT v austrálskom Melbourne.

Táto štúdia si berie na mušku všetkých absolventov testu s názvom Program for International Student Assessment (PISA). V roku 2012 sa je zúčastnilo 34 krajín vrátane Slovenska a Česka. V teste bolo možné získať spolu 1000 bodov a bol rozdelený na matematickú oblasť, čítanie a vedu.

gmr2

Hráči videohier získali v priemere o 15 bodov viac a vo vedeckej oblasti boli ich výsledky lepšie dokonca až o 17 bodov. Pri porovnávaní výsledkov jednotlivých krajín považuje komisia za významné rozdiely nad hranicu deviatich bodov. Autorom štúdie je ekonóm Alberto Posso, podľa ktorého z tohoto prieskumu nie je celkom jasné, či samotné hry zlepšujú vedomosti študentov. Vzťah môže byť totižto opačný a učenlivé typy ľudí môžu byť naklonené k aktívnejším formám zábavy.game3Possova štúdia sa však zaoberá aj výsledkami ľudí, ktorí radi trávia čas na sociálnych sietiach, ako je Facebook a Twitter. A práve pre študentov, ktorí si krátia čas prezeraním sociálnych sietí, dopadli testy PISA horšie. V priemere boli ich výsledky o 4% horšie. Skóre sa znižovalo úmerne so zvyšujúcim sa časom, ktorý trávili na danej sociálnej sieti. U skalných hráčov videohier sa zlepšuje najmä analytické myslenie a schopnosť riešiť problémy.

In this Nov. 6, 2014 photo, Robert Schill plays video games in his living room, in Lakeland, Fla. Schill plays video games nine to five, seven days a week and gets paid for it. (AP Photo/John Raoux)

„Je možné, že deti nadané v matematických, vedeckých a čitateľských oblastiach preferujú online hry a jedinci s horšími študijnými vedomosťami trávia viac času socializovaním sa,“ konštatoval Posso

„Je zaujímavé, že táto štúdia ukazuje pozitívny vzťah medzi hraním video hier a študijnými výsledkami u študentov, ale určite potrebujeme ešte detailnejšiu analýzu, aby sme pochopili, ako a prečo ľudia hrajú videohry. Potom budeme môcť lepšie vysvetliť, aký je súvis medzi hraním hier a výsledkami v škole, ak tam vôbec nejaký je,“ dodáva psychológ Peter Etchells z Bath Spa University v UK.

A tak zatiaľ čo vedci zisťujú, čo presne stojí za vzťahom škola verzus videohry, môže mať aspoň dobrý pocit, že hranie hier je viac k úžitku ako na škodu.

zdroj:sciencealert.com zdroj obrázkov:ibtimes.com

Pridať komentár (0)