Poznáme najhodnotnejšie značky sveta. V rebríčku TOP 5 sa umiestnila aj jedna čínska

  • Najhodnotnejšou značkou na svete je Amazon
  • Druhú priečku obsadil Apple
  • Pomaly, ale isto ich začínajú dobiehať čínske značky
amazon apple
TASR/AP/Cliff Owen, Unsplash/Alisina Elyasi
  • Najhodnotnejšou značkou na svete je Amazon
  • Druhú priečku obsadil Apple
  • Pomaly, ale isto ich začínajú dobiehať čínske značky

Najhodnotnejšími značkami na svete sú Amazon a Apple. K lídrom z USA sa však začínajú približovať čínske značky, ktoré sú hodnotnejšie než európske top značky, ukázala správa poradenskej spoločnosti Kantar BrandZ.

Amazon založený v roku 1994 Jeffom Bezosom zostáva aj tento rok najhodnotnejšou značkou s odhadovanou hodnotou 684 miliardy USD (574,89 miliardy eur). Za ním nasledujú Apple so 612 miliardami USD, Google so 458 miliardami USD a Microsoft so 410 miliardami USD. Najhodnotnejšou čínskou značkou je na piatom mieste čínsky koncern Tencent (241 miliárd USD) a Alibaba (197 miliárd USD) je siedma.

Ako rýchlo ho Musk získal, tak rýchlo ho aj stratil. Jeff Bezos získal späť trón najbohatšieho človeka na svete

Čínske značky podľa šéfa pre globálne stratégie BrandZ Grahama Staplehursta neustále a postupne postupujú vpred, podporujú totiž vlastný technologický rozvoj a dokážu zachytiť hlavné trendy na čínskom a globálnom trhu.

Čínske značky idú hore

Päť značiek počas uplynulého roka viac než zdvojnásobilo svoju hodnotu, na čele boli čínske spoločnosti z oblasti internetového predaja Pinduoduo a Meituan a najväčší čínsky výrobca alkoholických nápojov Moutai, TikTok a americká Tesla. Tesla bola najrýchlejšie rastúcou značkou, keď jej hodnote medziročne stúpla o 275 % na 42,6 miliardy USD a stala sa najhodnotnejšou automobilovou značkou.

Rovnaká Tesla má všade inú cenu. Kde ju kúpiš najlacnejšie a koľko musíš robiť, aby si si ju mohol dovoliť?

Sto najväčších značiek má podľa Kantar celkovú hodnotu 7,1 bilióna USD. Z toho až 74 % pripadá na značky z USA. Na Čínu 14 %, ktorá už predbehla Európu (8 %). Ešte pred rokom na európske značky pripadlo 20 % a na čínske 11 %. Najhodnotnejšou európskou značkou je francúzsky Louis Vuitton (21), nasledovaný nemeckým koncernom SAP (26). Jedinou britskou značkou je Vodafone (60).

Zdroj: TASR

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK