Prečo Snapchat na reklamách nezarába toľko ako Instagram?

  • Málokto v súčasnosti nepozná Wikileaks , stránku, ktorá zverejňuje firemné a vládne dokumenty. Na Wikileaks sa objavil aj mail, ktorý písal finančný riaditeľ Twitteru Anthony Noto a dopodrobna v ňom uviedol analýzu zárobkov Facebooku.
snapchat (1)
  • Málokto v súčasnosti nepozná Wikileaks , stránku, ktorá zverejňuje firemné a vládne dokumenty. Na Wikileaks sa objavil aj mail, ktorý písal finančný riaditeľ Twitteru Anthony Noto a dopodrobna v ňom uviedol analýzu zárobkov Facebooku.

Tento mail bol adresovaný na riaditeľa Snapchatu Evana Spiegela a písal ho v čase, keď bol Snapchat reprezentovaný možným investorom. Z mailu je jasné, že potenciálni investori vnímajú Facebook ako ukazovateľa veľkosti ich možného publika a zárobku. Práve tento dokument umožnil Snapchatu neuveriteľne vysoké ocenenie napriek tomu, že jeho reálna zárobková hodnota bola blízka nule.

1418276626426

 

Aby sme porozumeli, prečo tomu tak bolo, musíme si najprv povedať niečo o reklame na sociálnych sieťach. Veľa firiem sa snaží minúť čo najmenej peňazí na to, aby mali čo najviac reklám na portáloch, ktoré patria pod Microsoft alebo Yahoo. Aby bolo umiestňovanie reklám efektívne je potrebné nájsť stretávací bod medzi tým, čo chcú inzerenti a používatelia. Najúspešnejšie platformy pre digitálne reklamy sú tie, ktoré našli tento bod vo forme „natívnych reklám“. Dare Obasanjo, manažér z Microsoftu tento termín vysvetľuje ako reklamy, ktoré kombinujú formu obsahu stránky alebo aplikácie a užívateľský zámer. Ak nemáte predstavu, čo to znamená, čítajte ďalej.

Pôvodnou platformou natívnych reklám je Google ads. Tieto reklamy sú platené, ale vyzerajú ako bežný obsah stránky. Ako to funguje v praxi vysvetľuje Dare Obasanjo na darovaní auta svojej ženy na dobročinné účely, aby si ho mohol odpísať z daní. Do google teda zadal heslo „donate car tax deduction“, vo voľnom preklade darovanie auta odvadzanie dane. Prvá stránka, ktorá sa zjavila patrila Make-A-Wish nadácii a jeho hľadaniu najviac vyhovovala. Nadácia tak získala vďaka zaplateniu google ads nové auto a Abasanje sa zbavil svojho starého aura, pre oboch to teda bola win-win situácia.

Facebook-ad-iPhone

 

Facebook má podobnú stratégiu. Čím viac klikáte na odkazy s určitou témou, tým viac reklám s podobným zámerom vám ponúka. Skúste „googliť“ nejaké heslo alebo konkrétny produkt a po prihlásení na Facebook budú reklamy, ktoré prescrollujete presne na dané produkty.

Facebook naštartoval svoj zisk za reklamy tým, že zistil, ako získať viac peňazí z používateľov aplikácie na mobile než z používateľov, ktorí si Facebook otvárajú v prehliadači na počítači. Táto metóda je pre rôzne iné appky a stránky len snom.

screenshotsjvc-2268x1280

 

Reddit vs. Instagram

Instagram má okolo 300 miliónov aktívnych používateľov a zarába približne 700 miliónov ročne. To logicky znamená, že na jednom používateľovi musí zarobiť viac ako dva doláre, ale videli ste niekedy na Instagrame reklamu?

Reddit je populárna sociálna sieť, ktorá má oproti Instagramu polovicu používateľov, ak by sa im darilo zarábať rovnako ako Instagramu, ich zisk by sa mal pohybovať okolo 350 miliónov ročne. Minulý rok však zarobil 8 miliónov, čiže 5 centov na používateľa. Reddit sa poučil, že ich umiestňovanie reklám prirodzene nepasuje na ich platformu. Reklamy nepasujú forme a obsahu a ak aj áno, nesúvisia s tým, čo užívateľ vyhľadáva. Na druhej strane, na Instagram chodia ľudia, aby si pozreli pekné fotky od značiek, ktoré sa im páčia a poznajú ich z Facebooku alebo samotného Instagramu a stali sa tak dokonalým príkladom natívnych reklám.

 

Je Snapchat ako Reddit alebo Facebook?

Dostávame sa späť k Snapchatu. Originálny produkt Snapchatu nie je na poskytovanie reklám úplne najlepším nástrojom. Pri spustení sa rovno otvára kamera, čo neumožňuje žiadne miesto na reklamy. Ak by sa reklamy dostávali priamo do inboxu užívateľov, boli by považované za nevítaný spam a užívateľov by appka odlákala.

Snapchat si to uvedomil veľmi rýchlo a ich aktualizácie sa preto týkali hlavne používateľského zámeru. Vytvorili rozšírenie, ktoré bolo spojené s dobrým základom na prinášanie reklám spojených s ich pôvodným produktom v správe.

snapchat

Snapchatu sa však nepodarilo umiestniť natívne reklamy tak šikovne ako iným a ich „sponzorované príbehy“ pripomínajú spôsob reklamy skôr na Reddite. Nebolo teda prekvapením, že tento ich produkt zrušili a človek, ktorý stál za jeho vznikom dostal padáka.

 

2d77be929e39756bac6daec4aaa278a9-e1411952553193-1940x1090

Facebook: Chameleón digitálnych reklám

Na reklamách na Facebooku je najviac pôsobivé to, ako poddajný je ich produkt z perspektívy uverejňovania. V jednom bode bol Facebook feed presýtený online hrami a posledný rok ťažia z reklám pri inštalácii mobilnej appky, ale začali sa zameriavať aj na získanie peňazí z televízie a youtubu.

Pred rokom bolo plánom Facebooku zarobiť na automatickom prehrávaní video reklamy. Posledný rok sa videá priateľov v news feede prehrávajú automaticky, Facebook sa tak snaží „navyknúť“ svojich užívateľov na automatické prehrávanie a preto prechod na auto prehrávanie reklám nebude taký drsný. Túto studňu príjmov z reklamy však Snapchat nikdy neobjavil a preto sa nemôže odrážať od spôsobu umiestňovania reklám na Facebooku. To, ako reklamy uverejňuje Snapchat nebude totiž nikdy tak prispôsobiteľné ako na Facebooku alebo Twitteri.

Evan-Spiegel-1_071_0

Zdroj: linkedin.com/pulse

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech