Prečo v skutočnosti nikto nechce “wearable” technológie?

  • Čo sa nosí a nikto to nechce? Technológie z kategórie „wearable“. „Teda aspoň pokiaľ ich tak nazývate“, myslí si Marcus Weller, CEO a zakladateľ Skully, výrobcu chytrých motocyklových heliem. Helma od nich nie je práve to, čo si človek predstaví pri slove „wearable“, teda „nositeľný“ výrobok, kategórii ktorej dominujú Google Glass a Apple Watch. Predsa je to ale niečo, čo sa nosí.
image_1432726714.jpeg
  • Čo sa nosí a nikto to nechce? Technológie z kategórie „wearable“. „Teda aspoň pokiaľ ich tak nazývate“, myslí si Marcus Weller, CEO a zakladateľ Skully, výrobcu chytrých motocyklových heliem. Helma od nich nie je práve to, čo si človek predstaví pri slove „wearable“, teda „nositeľný“ výrobok, kategórii ktorej dominujú Google Glass a Apple Watch. Predsa je to ale niečo, čo sa nosí.

 

Technológie vo vnútri Skully helmy nemôžeme nazvať inak ako vymakané. Motorkár má k dispozícii širokouhlé „spätné zrkadlo“ so záberom 180 stupňov a mŕtveho uhla, ktoré je v skutočnosti kamerovým záznamom zobrazeným na heads-up displeji spolu s dôležitými upozorneniami prípadne navigáciou. Nechýba teda logicky ani prepojenie s GPS, telefónom alebo hudobným prehrávačom. Helma od Skully ponúka toľko informácií a možností, že podľa Wellera jeho zákazníci opisujú skúsenosť s ňou ako pilotovanie stíhačky alebo prevlek Iron Mana, čo ale v zásade práve nepridáva na bezpečnosti samotného jazdca. Weller preto so svojím tímom zjednodušili užívateľské prostredie najviac ako to šlo s cieľom obmedziť kognitívnu záťaž, čím sa spracovanie informácií mozgom stalo jednoduchším. „Ľudom sa to takto naozaj páči“, hovorí Weller a prirovnáva výsledok svojej práce k tomu, čo dokázal medzi smartfónmi Apple s iPhonom. Helma uľahčí jazdu na motorke, pričom bude menej nehôd, a teda aj šťastnejší motorkári.

 

Napriek skutočnosti, že sa jedná o „wearable“ produkt, sám Weller sa tomuto prívlastku radšej vyhýba. Z jeho vlastných skúseností slovo „wearable“ nefunguje pri marketingu a skôr výrobok odsudzuje k neúspechu. Namiesto toho sa zameral teda na opis toho, čo vlastne helma ponúka – bezpečnú jazdu, užívanie si života, viac zábavy a produktivity.

Dáva to zmysel. Ľudí koniec koncov nenadchla myšlienka nosiť na hlave prehrávač Google notifikácií, navyše ak to z nich ešte robilo čudáckych kyborgov, asi aj preto sa Google Glass nikdy nestal hitom. Podobný osud čaká pravdepodobne Apple Watch, ak sa im nepodarí presvedčiť zákazníkov, že za svoje peniaze dostanú viac, ako len chytré hodinky, ktoré ušetria čas stratený pri vyberaní mobilu z vrecka. Zjednodušene povedané Google Glass ani Apple Watch nezlepšujú kvalitu života alebo schopnosti ich majiteľa, sú to len „wearable“ technológie.

 

 

O tom, že Weller asi vie čo robí hovorí aj fakt, že Skully pri fundraisingu na Indiegogo prekonal v roku 2013 rekord, keď naraisoval úctyhodných 2,44 milióna dolárov. Vo februári tohto roku získal ešte ďalších 11 miliónov od investorov s cieľom dodať prvé helmy koncom tohto roka.

A najlepšie na tom je, že Weller toto všetko nedosiahol rečnením o genialite a množstve vychytávok jeho produktu, on ukázal ľudom aké je to byť Iron Manom.

 

zdroj: The Next Web 

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech