QualityUnit rozbehol startup, ktorý je svetový!

  • QualityUnit je firma, ktorá sa dá považovať za jednu z najúspešnejších slovenských firiem, ktoré prerazili v zahraničí. Ich nový projekt má obrovský potenciál na úspech.
image_1412886237.png
  • QualityUnit je firma, ktorá sa dá považovať za jednu z najúspešnejších slovenských firiem, ktoré prerazili v zahraničí. Ich nový projekt má obrovský potenciál na úspech.

 

David, predstav nám QualityUnit? Považujete sa ešte za startup, alebo po tom čase čo už na trhu pôsobíte sa skôr vnímate ako klasická technologická firma?

Podľa wikipédie je startup organizácia alebo projekt, ktorý sa snaží nájsť uskutočnitelný a škálovatelný biznis model. My ho máme, takže startup asi nie sme. Každopádne aj po 10 rokoch na trhu sa cítime mlado a podobnosť s “klasickou technologickou firmou” by si u nás hladal len ťažko.

Predstav nám ešte trochu históriu, kto stál pri vzniku a ako to celé začalo.

Quality Unit založili v roku 2004 Andrej Haršáni, Viktor Zeman a Maroš Frič, pričom posledný menovaný po čase z firmy odišiel. Pôvodným poslaním bolo vývoj skriptu na správu partnerov pre klienta v Ázii. Ten, sa ale rozhodol, že nezaplatí a preto tento skript začali ponúkať na webe. Takto vznikla prvá verzia – Post Affiliate Pro, čo je teraz najpredávanejší affiliate tracking software in da world :) Ako pribúdal počet zákazníkov, začali sme riešiť otázku zákazníckej podpory. Pre vlastnú potrebu sme si vyvinuli helpdesk appku – Support Center a vlastnú chat appku – LiveAgent. V roku 2011 sme ich spojili do jednej a vznikla tak prvá verzia súčasného LiveAgent-a. Zákazníci si ho pochvalovali tak sme začali predávať aj ten. 

 

David Cacik (Marketing Director)

Po niekoľko ročných skúsenostiach a medzinárodnom úspechu ste si povedali, že sa pustíte do nového projektu (LiveAgent). Čo je to za projekt?

LiveAgent je helpdesk appka, pomocou ktorej si viete napojiť mail, facebook, twitter, telefón, pridať live chat na stránku, kontaktné formuláre, feedback tlačítka alebo vytvoriť portál s článkami. Všetko preto, aby ste mali first class zákaznícku podporu a zákazníci vás ospevovali na všetkých frontoch.

Ako vznikol názov LiveAgent? Nebolo to náhodou pri prezeraní porno stránok? :)

Nebolo, avšak Brazzers premium účty majú všetci zamestnanci ako bonus k výplate :) (Ak chceš u nás pracovať napíš na [email protected]). Každopádne, názov nevznikol pri browsovaní v inkognito móde, ale keďže to bola najskôr chat aplikácia nazvali sme ho LiveAgent. 

 

Tím LiveAgent v akcii :)

V čom je LiveAgent lepší ako už existujúce svetové produkty alá ZenDesk?

Zendesk má okolo seba veľký hype, ale v porovnaní s LiveAgentom mu chýba niekoľko základných funkcií. Napríklad: V LiveAgente je chat zabudovaný, pričom chat v Zendesku je riešený ako plugin so Zopimom a zákazník tak musí platiť za dva produkty. U nás to má všetko v jednom. Ďalšou výhodou je to, že sme schopní implementovať požiadavky zákazníkov v rekordných časoch, čo v korporáte trvá oveľa dlhšie. Tým, že nemáme tak veľa zákazníkov ako Zendesk, dokážeme sa o každého z nich starať ako v perinke.

Po pomerne krátkom čase od uvedenia na trh začali LiveAgent využívať lokálne známe firmy. O ktoré sa jedná?

Websupport, Martinus, Pelikan, Pricemania; neskôr Finančná Správa SR, E-ON… Všetky z nich ho používajú doteraz.

Čo LiveAgent a zahraničné trhy?

90% našich zákazníkov sú zo zahraničia. LiveAgent sa používa v 57 krajinách sveta a je dostupný v 27 jazykoch. Áno, celé sme to zobrali úplne opačne. Primárne sa zameriavame na zahraničné trhy a až v poslednej dobe sme začali vyvíjať marketingové aktivity v SK/CZ.

Predpokladám, že vývoj nebol jednoduchý a zožral pomerne dosť času a zdrojov. Z čoho bol financovaný, máte za sebou nejakých investorov?

Od začiatku je firma financovaná z vlastných zdrojov. Vývoj LiveAgenta bol financovaný z úspechu Post Affiliate Pro.

 

LiveAgent bike team

Ako vyzerá tvoj bežný deň v LiveAgent, okrem toho že do práce prídeš na bicykli? :)

Zákaznícku podporu u nás čiastočne považujeme za formu marketingu. Preto ako marketing menežéris mám na starosť aj našich 10 supporťákov. Dostanem tak zároveň aj kvalitný feedback priamo od zákazníkov, ktorý môžem použiť v ostatných marketingových aktivitách. Doobeda vybavím všetko týkajúce sa supportu, pobrowsujem brazzers, a idem na rýdzo marketingové aktivity. Rád robím veci hneď, tzn. že ak ma niečo napadne, nepolemizujem okolo toho a rovno to urobím. V poslednej dobe sa venujem hlavne contentu a vylepšujem náš onboarding proces.

Čo hovoríš na slovenskú startupovú scénu?

Páči sa mi, ako sa to tu rozhýbalo v posledných 2 rokoch a pomáhajú tomu aj také projekty ako je Startit UP.

Ktorý slovenský startup má podľa teba nakopnuté na poriadny svetový úspech?

Na ďalší ESET si asi ešte počkáme. Pozdávajú sa mi aktivity Websupportu (Nicereply, Inhiro, Runform). Sledujem Rasťa Tureka a jeho Synopsi.tv a Pexeso. Páčia sa mi aj naši susedia v Clusterhause – sli.do. Tajne dúfam, že sa pánovi Kleinovi podarí preraziť s jeho Aeromobilom :)

Ako marketingový Guru nám prezraď kde vidíš najväčší nedostatok slovenských startupov v marketingu a self promotion? Aké najväčšie chyby sa robia?

Startupy vznikajú ako huby po daždi. Veľa z nich rieši rovnaký problém a s konkurenciou sa veľmi podobajú. Používajú rovnaké marketingové kanály ako ich konkurencia – “pretože, veď im to funguje, tak to skúsime aj my”. Zabúdajú na to, že po úspešnom predaji sa všetko len začína. To čo ich môže odlíšiť od konkurencie je aj ich postoj a starostlivosť o zákazníka.  Word of mouth je silný nástroj a je zadarmo.

Čo by si na záver odkázal slovenským startupom?

Aby mali správny produkt, v správnom čase a na správnom mieste. A ktomu veľa štastia. :) Snáď zo Slovenska raz bude malé Silicon valley, mozgy na to máme.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech