Rada pre reklamu riešila sťažnosť k filmu Ostrým nožom. Zakrvavené tričko je vraj príliš

  • Film Ostrým nožom na seba púta pozornosť kontroverznou reklamou
  • Podľa niektorých ľudí, predstavuje riziko pre deti a mládež
Youtube/Continental Film
Youtube/Continental Film
  • Film Ostrým nožom na seba púta pozornosť kontroverznou reklamou
  • Podľa niektorých ľudí, predstavuje riziko pre deti a mládež

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu musí riešiť veľké množstvo oprávnených aj neopravených sťažností. Najnovšie na zasadnutí riešili sťažnosť od fyzickej osoby, ktorá poukázala na to, že zakrvavená košeľa v skle na zastávke MHD môže mať zlý vplyv na deti a mládež. Tie vraj podľa neho môžu považovať červenú farbu za skutočnú krv. Ak chceš vedieť viac o kampani, čítaj TU.

Podľa správy zo zasadnutia Rady pre reklamu, je cieľom reklamy propagácia filmu Ostrým nožom, ktorý je čiastočne inšpirovaný reálnymi udalosťami vraždy študenta Daniela Tupého. Hoci reklama používa expresívne techniky, sú metaforou priamo odkazujúcou na dej filmu. Nejde teda o žiadne násilie pre násilie, reklama nikoho neosočuje, nie je diskriminačná ani kontroverzná k iným základným právam.

Košeľa teda na zastávke Zochova v Bratislave zostane. Rada pre reklamu hovorí, že v tomto prípade hrajú dôležitú úlohu aj rodičia, ktorí by mali deťom vysvetliť, o čo ide. „AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená. Vonkajšia reklama: „film Ostrým nožom“, zadávateľa: CONTINENTAL FILM, s.r.o. nie je v rozpore s ustanoveniami Kódexu,“ hovorí vo vyhlásení Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

Zdroj: Rada pre reklamu

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá