Reklama v slovenských uliciach, ktorá stojí za to

  • Ak by sa veľkosť krajín hodnotila podľa počtu billboardov na meter štvorcový, tak Slovensko by určite patrilo medzi tie najväčšie krajiny sveta. Dookola sme doslova oblepení reklamnými plochami, z ktorých sa na nás usmievajú vyretušované celebrity alebo bežní ľudia s produktami a službami, o ktorých máme byť presvedčení, že ich potrebujeme.
audi
  • Ak by sa veľkosť krajín hodnotila podľa počtu billboardov na meter štvorcový, tak Slovensko by určite patrilo medzi tie najväčšie krajiny sveta. Dookola sme doslova oblepení reklamnými plochami, z ktorých sa na nás usmievajú vyretušované celebrity alebo bežní ľudia s produktami a službami, o ktorých máme byť presvedčení, že ich potrebujeme.

Ale zamyslel si sa, čo robí billboard skutočne atraktívnym? Sú to farby, slogan, tvár alebo dokonca elektronická verzia plná blikajúcich LED svetielok? Takzvaná vonkajšia reklama nemusí byť len bezcenný kus plochy otravujúci tvoj každodenný život. Na Slovensku nemáme až tak často možnosť natrafiť na outdoorovú reklamu,  ktorá je inovatívna a kreatívna.

Pritom by stačilo tak málo na realizáciu kvalitnej reklamy, ktorá dokáže osloviť a má zmysel. Slovensku by pomohlo, ak by kvalita zvíťazila nad kvantitou. Vybrali sme 3 výnimky, ktorým sa podarilo zlomiť slovenský stereotyp a ich kreatívna exekúcia nápadu si získala pozornosť verejnosti už na prvý pohľad.

Správa slovenských jaskýň – Periskopy

 

jas

zdroj fotografie:youtube.com

Slovenské jaskyne nepochybne patria k tomu najvzácnejšiemu, čo tu máme. Napriek tomu ich návštevnosť od roku 2008 klesla takmer o 50 %. Správa slovenských jaskýň sa rozhodla, že umožní ľudom pozrieť sa na všetku krásu ukrytú pod povrchom. Zostrojili preto periskopy spojené s technológiou 360-stupňového snímania. Srdcom zariadenia je smartfón vybavený gyroskopom a aplikáciou reagujúcou na pohyb. Keď človek pozrie do periskopu, senzor aktivuje obraz a používateľ si vyberie, ktorú z jaskýň chce virtuálne navštíviť, a taktiež sa dozvie základné informácie o vybranej jaskyni. Táto vychytávka mala u ľudí veľmi dobré ohlasy, obľúbili si ju starí aj deti.

Audi

 

audi1

zdroj fotografie:audi.sk

Audi ukazuje, že tie najlepšie veci na svete je ťažké definovať. Ľahko definovateľné je nudné. Perfektne sa to ukázalo aj v ich kampani na model Q2, z ničoho nič sa na bigboarde v 30-metrovej výške pri bratislavskom obchvate objavili zamaskovaní sprejeri, ktorí 7 dní tvorili dielo, aké na Slovensku nemá obdoby.  Audi je tak príkladom toho, že nezaraditeľné veci majú v sebe ten najoriginálnejší charakter. Výnimočnou kampaňou sa podarilo automobilke vyslať jasné posolstvo pre koho je Audi Q2 určené. Nový model s nespútanou povahou a fresh mladistvým dizajnom je rovnako nedefinovateľný ako jeho majiteľ,  kreatívec s mladým duchom, športový nadšenec a dravý biznismen v jednom.

 

a2

zdroj fotografie:audi.sk

Audi však nekončí jedným bigbordom, ide ďalej a svoju neobyčajnosť prezentuje v spolupráci s mladými umelcami. Štyria umelci s jedinečnými štýlmi a charakterom ukázali, ako vidia toto neobyčajné auto oni. Do rúk dostali omaľovavánky a preniesli do nich charakter svojej tvorby. Tak ako sa nedá presne zadefinovať umenie, ani na nové Q2 sa nedá onálepkovať. Je to trochu coupé, trochu offroad a pritom v každom kúsku má gény štyroch kruhov. Skús aj ty do tohto nové modelu vniesť kúsok seba, stiahni si dizajnovú omaľovávanku TU a šír to ďalej na Instagrame pod hashtagom #mojeQ2.

 

Najrozmernejšie umelecké dielo na Slovensku skrášľuje firmu Lunter

 

Banskobystrická firma Lunter (predtým AlfaBio) zrejme najviac preslávila “poplašná” kauza o Cícerovej nátierke, z ktorej sa firma úspešne spamätala a ďalej napreduje. Pri rozhodovaní o nových výrobkoch a príchutiach sa firma Lunter častokrát radí svojimi fanúšikmi. Rozhodli sa, že to urobia aj pri výbere dizajnu, ktorý skrášli tradičné silo firmy. O víťaznom návrhu hlasovalo viac ako 1500 fanúšikov na Facebooku. Víťazné dielo má na svedomí Michal “Hazi” Hazior, jeho umelecké dielo vizualizuje príbeh značky od jej vzniku až po súčasnosť a na jednom mieste prezentuje hodnoty firmy. Tie prepájajú jej zakladateľov, produkty, ale aj zákazníkov.

 

l

zdroj fototgrafie:sketcher.startitup.sk

Rodinná firma Lunter je skvelým príkladom toho, že si stačí vypočuť svojich zákazníkov alebo im dať príležitosť sa prejaviť. A to najmä v prípade, ak sú medzi nimi aj umelci, dizajnéri a iní talentovaní ľudia. Tí častokrát radi prepožičajú svoj talent na zmysluplné projekty, ktoré sa nerobia pre zisk, ale pre komunitu.

V dnešnej dobe sa často biznis robí poďľa zaužívaných pravidiel a šablón. Značky ako Audi alebo Lunter pochopili, že ak sa budú obmedzovať len na overené metódy, ktorými nič nepokazia, veci sa nepohnú dopredu. V roku 2016  sa ukázalo, že tie najlepšie kampane nemusia byť vytvorené len profesionálnym marketingovým tímom. Dôležité je, aby značky vedeli využiť potenciál uložený v ich fanúšikoch. Tí častokrát dokážu vložiť do projektu kreativitu, ale predovšetkým ľudskosť a autenticitu. Dúfajme, že tento trend budú značky nasledovať aj v roku 2017.

zdroj titulnej fotografie:audi.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK