Richard Sebők priniesol na Slovensko ručne vyrábané tyčinky, ktoré ocení každý aktívny človek

  • Mr. FlapJack sú tyčinky, ktoré by sme pokojne mohli označiť za jedny z najsýtejších na trhu. Vyrábané su podľa niekoľko sto ročnej anglickej receptúry, z poctivých surovín. Aký je ich príbeh?
tycinkacover
facebook.commr.flapjack/pexels.com
  • Mr. FlapJack sú tyčinky, ktoré by sme pokojne mohli označiť za jedny z najsýtejších na trhu. Vyrábané su podľa niekoľko sto ročnej anglickej receptúry, z poctivých surovín. Aký je ich príbeh?

Richard Sebők bol pred vyše desiatimi rokmi cestovať po exotických krajinách, kam chodil prevažne za potápaním. Práve na cestách natrafil na aloe vera nápoje. Ako obchodník a človek s niekoľko ročnými skúsenosťami v potravinárskom priemysle zacítil príležitosť v dovoze exotických nápojov aj na Slovensko.

To bol prvý impulz na založenie spoločnosti SEBRIK, s.r.o, ktorá postupom času začala rozširovať svoje portfólio. Keď pred približne piatimi rokmi na Slovensku rástol dopyt po funkčných (zdravých) potravinách vedel, že je tu príležitosť na niečo nové.

Pri cestách naprieč Anglickom narazil na zdravý “energy snack” a “on the go” vhodnú tyčinku flapjack, ktorá veľmi chutným spôsobom doplní energiu a zasýti človeka na niekoľko hodín. Keďže u nás v tom čase nič také nebolo, rozhodol sa s tyčinkami flapjack zásobovať aj náš trh. No po niekoľko mesačných rokovaniach s anglickými výrobcami, ktorí používajú originálne receptúry zistil, že skoro žiaden z výrobcov im nevie poskytnúť produkt presne šitý pre ich požiadavky.

To Richarda viedlo k založeniu svojej vlastnej značky tyčiniek flapjack, špeciálne prispôsobeným nášmu trhu. Od anglického výrobcu však žiadal chutné, kvalitné a gramážovo vysoké (120g), ručne vyrábané tyčinky, čo možno v najminimalistickejšom obale. To boli kritéria, ktorý prirodzene zúžili počet firiem, ktoré by do tohto projektu išli. Voľba nakoniec padla na menšiu manufaktúru v strednom Anglicku v oblasti Manchestru.

Ďalším krokom bolo vytvorenie vizuálu, ktorý mal byť čo možno najjednoduchší, no zároveň fresh a moderný. O ten sa bez problémov postarala dizajnérka Mikina Dimunová ktorá spolupracuje a zároveň vytvára vizuály a identity rôznym slovenským aj zahraničným produktom. O niekoľko mesiacov na to, už bola na svete značka Mr. FlapJack.

 

Aké veľké boli vstupné náklady na rozbehnutie biznisu? Vrátili sa vám už počiatočné investície?

„Čo sa týka vstupných nákladov, nedá sa úplne presne povedať, o akú sumu išlo, ale rádovo sa pohybovala v desiatkach tisíc eur. Veľká časť nákladov spojená s týmto produktom išla na licencie, registráciu značky, ochrannú registračnú známku obchodnej značky a zazmluvnenie výrobcu a následné zabezpečenie exkluzivity pre slovenský a český trh.“

 

„Pomerne významná čiastka bola a je stále  pohlcovaná poplatkami za tzv. listingové /zaraďovacie poplatky v predajných sieťach a následne pravidelné realizácie letákových akcií stále vyžadujú nové a nové investície. Nemalé prostriedky investujeme do marketingu a vizuálu, ktorý sa snažíme robiť hlavne v online forme na sociálnych sieťach a vo forme instore promotion a rôznymi súťažami.

Úprimne povedané, čo sa týka otázky vrátenia investícií sme to zatiaľ nekalkulovali, keďže predaj produktov nám stále rastie a tým, že nám pribúdajú noví partneri a nové projekty investujeme nemalé prostriedky do ďalšieho rozvoja.“

Okrem toho, že tyčinka Mr. FlapJack  má viacero zdravotných benefitov pre organizmus človeka, rýchlo a veľmi chutne zasýti. Tým, že obsahuje vysoký podiel kvalitného ovsa pochádzajúceho z anglického vidieka, ktorý dodáva telu energiu, podporuje chudnutie, zlepšuje koncentráciu, znižuje vysoký krvný tlak, podporuje trávenie a krvotvorbu.

 


Ovos ako taký obsahuje mnoho významných látok, ako sú vitamíny, minerály a stopové prvky pre prospešné fungovanie celého organizmu. Tyčinky sú vhodné pre vegetariánov, niektoré príchute aj pre vegánov. Cieľovou skupinou sú ľudia všetkých vekových kategórií, ale hlavne mladí ľudia žijúci aktívnym životným štýlom, čo sú tí, ktorí športujú alebo fyzicky pracujú a majú vysoký energetický výdaj.

Ako ste riešili distribúciu? Oslovovali ste vybrané predajne alebo si produkt pýtali sami?

“Keďže naša spoločnosť je na trhu už 10 rokov, máme vybudovanú pomerne slušnú distribučnú sieť. Tým, že táto kategória produktov je v tejto dobe žiadaná, postupnými rokovaniami s rôznymi sieťami, ako sú siete čerpacích staníc a nadnárodné reťazce, nás postupne začali zaraďovať do svojho sortimentu.  V tejto dobe nie je výnimkou, že si nás aj väčší hráči nájdu sami a sortiment vyslovene žiadajú zaradiť do svojich prevádzok. Tento rok sme úspešne spustili distribúciu našich tyčiniek aj v Českej republike. “

Aké sú vaše plány do budúcna?

“Plánujeme rozširovanie príchutí, ktorých je momentálne 9 podľa požiadaviek trhu. Našim hlavným plánom do budúcnosti je vytvárať potravinové produkty “šité na mieru” slovenského aj zahraničného zákazníka.Momentálne rokujeme o odkúpení originálnej receptúry a v prípade úspechu nevylučujeme, že v budúcnosti sa výroba presunie aj na Slovensko. Keďže Veľká Británia vystúpila z Európskej únie a medzinárodný obchod z touto krajinou môže byť ohrozený, v zmysle zvýšenia vstupných nákladov, uvažujeme do budúcnosti, že by sme výrobu zriadili u nás Slovensku.”

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá