Rozhodujú činy!

  • Nie je umením o dobrých skutkoch rozprávať, dôležité je ich robiť
  • Či je to pomoc ľudom v núdzi, motivovanie zamestnancov v dobrovoľníckych aktivitách alebo ochrana životného prostredia
  • Spoločnosť Kaufland vie, že rozhodujú činy a preto sa správa zodpovedne v každej oblasti, v ktorej pôsobí
PR_mozaika_sirka_A4B2
Kaufland
  • Nie je umením o dobrých skutkoch rozprávať, dôležité je ich robiť
  • Či je to pomoc ľudom v núdzi, motivovanie zamestnancov v dobrovoľníckych aktivitách alebo ochrana životného prostredia
  • Spoločnosť Kaufland vie, že rozhodujú činy a preto sa správa zodpovedne v každej oblasti, v ktorej pôsobí

V rámci svojej stratégie spoločenskej zodpovednosti pomáha viacerými dobrými skutkami. Už po piatykrát v minulom roku zorganizoval v spolupráci so Slovenským Červeným krížom potravinovú zbierku „Pomáhame potravinami“. Vďaka nej sa spoločne podarilo darovať ľuďom v núdzi viac ako 209 ton potravín a pomôcť  tak viac ako 11 000 rodinám po celom Slovensku. Ďalším významným projektom je podpora terénnych sociálnych služieb Slovenského Červeného kríža (SČK), ktorého cieľom je rozšíriť predovšetkým prepravné a opatrovateľské služby SČK po celom Slovensku a znížiť sociálnu izoláciu ľudí v núdzi. V rámci tohto projektu získal SČK už 10 špeciálne upravených vozidiel na zabezpečenie a skvalitnenie svojej prepravnej služby. Ďalších 20 000 € venovala spoločnosť na vzdelávanie detí v detských domovoch vďaka projektu „Daruj úsmev dvakrát“. K dobrým skutkom sa snaží motivovať nielen svojich zamestnancov, ale aj širokú verejnosť – „Divadelná kvapka krvi“ je toho dôkazom.

Kaufland si uvedomuje dopad svojej podnikateľskej činnosti na životné prostredie a  aktívne sa zasadzuje za jeho ochranu. Do roku 2025 preto zníži spotrebu plastov minimálne o 20% vo všetkých krajinách, v ktorých pôsobí a zabezpečí 100% recyklovateľnosť obalov výrobkov svojich privátnych značiek. Do konca roku 2019 vyradí z ponuky plastové nápojové slamky privátnych značiek, jednorazový plastový riad a vatové tyčinky do uší.  Ako prvý z obchodných reťazcov v roku 2017 úplne vyradil z predaja najviac predávanú igelitovú tašku a dnes v ponuke reťazca zákazníci nájdu iba tašky, ktoré boli vyrobené s ohľadom na životné prostredie. Či už je to textilná taška z biobavlny, alebo taška z PET fliaš, či z recyklovaných materiálov s certifikátom Blue angel.  Od roku 2013 stavia ekologické predajne, ktoré sú vykurované výlučne odpadovým teplom z chladiacich regálov. Vo svojich predajniach zbiera a triedi materiál ako papier, lepenku, kartonáž, fólie, drevo, polystyrén, prenosné batérie, bioodpad a šrot, aby ich po použití dodal na recykláciu.

Vďaka spolupráci s viac než 200 farmármi, ktorí prírodné vlastnosti našej pôdy naplno využívajú, Kaufland dokáže ponúknuť počas celého roka čerstvú domácu zeleninu a ovocie. okrem toho nájdu zákazníci na pultoch jeho predajní aj lokálne produkty, či slovenské výrobky pôvodnej receptúry „Z lásky k tradícii“. Vďaka spolupráci a podpore malých lokálnych výrobcov sa rozvíjajú nielen regióny, ale aj menší dodávatelia môžu rásť. Od októbra 2018 Kaufland ponúka na svojich pultoch 100 % slovenské hovädzie mäso.

Ako zodpovedný predajca predáva ekologické a certifikované výrobky, ako napríklad produkty s EÚ Bio pečaťou, MSC, FSC certifikátom, s označením Fairtrade a mnohé ďalšie.

Kaufland sa taktiež zaviazal, že do roku 2021 s zredukuje obsah cukru, soli a tuku v priemere až o pätinu v približne 300 výrobkoch svojich privátnych značiek a od roku 2025 nebude ponúkať vo svojich predajniach vajcia z klietkového chovu a nebude ich používať na výrobu vlastných cestovín či pekárenských výrobkov.

Dbá na zdravie svojich zamestnancov, preto zaviedol ovocné štvrtky a cez program Multisport ich motivuje k pravidelnému pohybu a relaxácii. Ponúka im pravidelné vzdelávanie a rôzne školenia na osobnostný rozvoj, i množstvo iných benefitov ako sabatical, vernostné dovolenky, či finančné a nefinančné odmeny. Novinkou sú grantové programy, prostredníctvom ktorých sa spoločnosť rozhodla ešte viac podporiť svojich zamestnancov a ich rodiny. Mamičkám a oteckom počas materskej alebo rodičovskej dovolenky a po nej ponúka možnosť práce na skrátený úväzok. V duchu motta rozhodujú činy Kaufland motivuje vlastných zamestnancov aj k rôznym formám dobrovoľníctva, pravidelne sa napríklad zúčastňujú aktivít v rámci projektu „Naše mesto“.

Zdroj: Tlačová správa

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá