Slováci na Vianociach nešetria. Za darček pre príbuzného sú ochotní dať prekvapivú sumu

  • Blížiaca sa vianočná sezóna je spojená s nákupom darčekov pre našich blízkych
  • Internetový portál ZľavaDňa preto vytvoril prieskum, ktorý sa primárne zameriava na spôsob nakupovania, výber produktov a investované financie.
  • Až 61 % opýtaných preferuje online nákup namiesto fyzickej kúpy produktu
pexels.com
  • Blížiaca sa vianočná sezóna je spojená s nákupom darčekov pre našich blízkych
  • Internetový portál ZľavaDňa preto vytvoril prieskum, ktorý sa primárne zameriava na spôsob nakupovania, výber produktov a investované financie.
  • Až 61 % opýtaných preferuje online nákup namiesto fyzickej kúpy produktu

„Nás v ZľavaDňa zaujíma, ako premýšľajú naši potenciálni zákazníci pri výbere darčeka pre svojich blízkych,” hovorí generálny riaditeľ ZľavaDňa Martin Rákovský. Dotazníka sa zúčastnilo 3442 respondentov a prevažovali najmä ženy v percentuálnom zastúpení 76 %. Prevládalo vekové rozloženie od 35 do 50 rokov, zastúpené 40 % opýtaných. Najmenej zastúpená bola skupina vo veku od 18 do 24, tvorilo ju iba 6 %. 

Produkty prevládajú nad službami 

Z prieskumu vyplýva, že až 62 % zodpovedaných uprednostnilo v celkovom vyhodnotení kúpu produktov nad službami ako sú dovolenka, masáž a iné. Najčastejšie darujú praktické veci, zatiaľ čo peniazom sa snažia vyhýbať – tie tvoria iba 8 %. Pre deti si rodičia vyberajú zväčša knihy a praktické veci ako oblečenie, ktoré tvoria dohromady 58 %. Nevynechali ani elektroniku a rôzne edukatívne a interaktívne hračky, predstavujúce takmer 20 %. 

zdroj: pexels.com

Pre mladších či starších rodičov si svoje deti v rôznom vekovom rozložení vyberajú zväčša darčekové poukazy (dovolenka a rôzne služby), ktoré tvoria až 58 %. Elektroniku volí iba 8 % opýtaných. To isté platí aj pri výbere darčeka pre starých rodičov, kde sú darčekové poukazy zastúpené 28 % a hneď za nimi nasleduje kozmetika a knihy. Pri voľbe darčeka pre starých rodičov nájdeme aj rôzne výživové doplnky a zdravotnícke pomôcky. 

Investované financie 

Opýtaní míňajú na kúpu darčeka pre jednotlivca v priemere 10 až 50 € v percentuálnom zastúpení až 50 %. 50 až 100 € minie na jednotlivca 39 % opýtaných, rozmedzie medzi 100 až 500 € volí 9 %. Celkové financie vložené na kúpu darčekov prevládajú medzi 100 až 500 €, ktoré tvoria dohromady 74 %. Viac ako 500 € míňa celkovo na darčeky 14 % respondentov.

zdroj: pexels.com

Nechávajú si Slováci nákup darčekov na poslednú chvíľu? 

Odpoveď znie nie, nenechávajú. Až 65 % opýtaných nakupuje darčeky približne 2 až 3 mesiace pred Vianocami. Zvyšných 26 % necháva výber darčekov na posledný mesiac, zatiaľ čo 8 % nakupuje počas roka – najmä ak ich zaujme konkrétny produkt a vedia, že jeho kúpa blízkeho poteší. Na balení darčekov si nechávajú Slováci záležať, až 63 % ich balí osobne, zatiaľ čo zvyšok respondentov ich necháva v taškách, ktoré dostanú k nákupu alebo ich prebalia do darčekovej tašky. 

Najnovšie video