Slovák vyvinul hru, ktorá má poteniciál stať sa hitom. Vie však, že na úspech len dobrý produkt nestačí

Linda Cebrová / 11. júna 2017 / Zo Slovenska

zdroj: foto:Vladislav Vodicka/pexels.com

Vladislav Vodicka stojí za unikátnou hrou Dreamica. Čo všetko obnášal jej vývoj?

Vladislav bol študentom FEI STU v odbore aplikovaná informatika. Momentálne ho naplno živí programovanie. Dokonca už jeho bakalárska práca bola o jednoduchej umelej inteligencii, ktorú následne aplikoval v hernom deme.

foto:Vladislav Vodicka

“K prvej PC hre som sa dostal až na strednej (vyvíjaná bola v školskom programe Comenius Logo) a jednalo sa o multiplyer autíčká s editorom závodných tratí. Postupne prichádzali lepšie nápady, nové nástroje, ako je napríklad Unity engine (budúci indie vývojári, nevyvíjajte vlastný engine ale použite existujúci, lebo inak nič nedokončíte), mobilné zariadenia a smartfóny, až som sa napokon dostal k nápadu na hru Dreamica.”

Vladislav si dlho myslel, že jeho nápad patrí medzi unikáty, ale čoskoro pochopil, že ho vlastne predbehlo Ninetendo. Každopádne verí, že jeho herný mechanizmus je minimálne neopozeraný.

foto:Vladislav Vodicka

Vladislavauž dlhší čas iritovalo ovládanie niektorých hier na ´väčšine smartfónoch. Všimol si, že vývojári sa často snažia využívať dotykový displej ako gamepad, no nie vždy je to ergonomické. Ovládacie prvky zaberú veľkú časť obrazovky, nehovoriac o tom, že spätná väzba je minimálna. Vladislav sa preto rozhodol skúsiť využitie prednosti dotykového ovládania po svojom. Za najergonomickejší spôsob považoval kreslenie útvarov prstom priamo na obrazovku, čiže žiadne virtuálne tlačítka.

“Takže ako prvé je potrebné vyrobiť hrateľný prototyp so základnou hernou mechanikou. Ak by sa niekto púšťal do vlastnej hry, tak jednoznačne odporúčam začať takto. Namiesto grafiky stačia štvorčeky, krúžky a iné geometrické útvary.“

„Dôležité je čím skôr sa dostať ku hrateľnému prototypu. Tento prototyp treba dať zahrať kamarátom a známym, aby posúdili, či je to zábavné. Ak to nebude zábavné už v tejto fáze, projekt nemá budúcnosť.“

Kto stojí za vývojom? Kde ste hľadali ľudí do tímu?

Väčšinu prác na hre mám na svedomí ja. Plánovali sme vyvíjať dvaja s kolegom, ale dostali sme sa iba po navrhnutie dizajnu. Potom nemal na hru čas a mne ju bolo ľúto len tak odložiť do šuplíka, tak som to po večeroch dokončoval sám. Keďže Vladislav nie je zrovna grafikom cez reddit si našiel talentovaného grafika Marcela Králika.

foto:Vladislav Vodicka

Čo sa týka copywritingu, Vlado si zaumienil, že na úvod hry pustí komixové intro s veršovanou básničkou. Znova sa mu osvedčil starý dobrý reddit, kde  si našiel skupinu básnikov, ktorí sa zabávajú tým, že si navzájom organizujú súťaže v písaní poézie. Poprosil preto adminov, či by nemali záujem niečo takéto preňho zorganizovať a oni súhlasili.

Na jeho ceste k dosiahnutiu hratelnej hry mu výrazne pomohla aj firma, v ktorej pracuje. “ Ide o spoločnosť I.S.D.D. plus. Podporovanie vlastných startupov je jedným zo zamestnaneckých benefitov.”

Čo bolo najťažšou úlohou pri práci na hre?

Najťažšia fáza Dreamicu však ešte iba čaká. Jedná sa o propagáciu hry. V mobilnom trhu panuje obrovská konkurencia, denne v marketoch pribudne tisíce aplikácií a hier. Bez veľkých finančných prostriedkov na reklamu je veľmi ťažké docieliť, aby si hru všimol dostatočný počet ľudí. Už dávno neplatí, že stačí mať dobrý produkt. Ak by sa niekto rozhodoval, s kým sa dať do partie pri vývoji hry, tak odporúčam nájsť si niekoho, kto vie ako sa robí mobilný/indie marketing.

 

Pridať komentár (0)