Slovenská firma ako líder v digitalizácii: neuveríte, ktorá banka predbehla aj amerického giganta

  • Slovenská sporiteľňa sa zaradila k svetovým špičkám v efektívnej digitalizácii
  • Revolučné obdobie v bankovníctve nás presunie ešte viac do online priestoru
pobocka buducnosti2
Slovenská sporiteľňa
  • Slovenská sporiteľňa sa zaradila k svetovým špičkám v efektívnej digitalizácii
  • Revolučné obdobie v bankovníctve nás presunie ešte viac do online priestoru

Slovensko opäť raz dokázalo, že vie prísť s efektívnymi riešeniami, ktoré majú potenciál prekvapiť aj vo svete. Úspech tentoraz prišiel v oblasti digitalizácie bankovníctva, kde sa najväčšia slovenská banka zaradila k lídrom na svetovom trhu. Slovenská sporiteľňa predbehla v rebríčku aj zahraničných gigantov, akými sú US Bank v USA alebo digitálna Starling Bank v Británii. V prestížnom rebríčku Finnoscore, ktorý hodnotil webstránku, internetbanking a mobilnú aplikáciu, získala druhé miesto spomedzi 200 bánk z 25 krajín Európy a severnej Ameriky.  

Práve mobilná aplikácia George, ktorú Slovenská sporiteľňa spustila pred troma rokmi, patrí v súčasnosti medzi najlepšie hodnotené aplikácie vo svojej kategórii na App Store a Google Play. Konzultačná spoločnosť Greyson ju označila za najviac „user friendly“, o čom svedčí aj jej viac ako 650-tisíc používateľov. 

Koronakríza nám všetkým ukázala dôležitosť digitalizácie služieb a taktiež ich efektívne používanie v rámci každodenných aktivít. Samozrejme, snahy o digitalizáciu tu boli už predtým – no málokto si pripúšťal ich akútnu dôležitosť.  Súčasný stav tak len urýchlil presun rôznych odvetví do online priestoru. Rovnako je na tom aj bankovníctvo, ktoré zaznamenalo vyšší záujem Slovákov o online služby.

Jednoducho bez rúška

Posielanie peňazí cez internet, prijímanie platieb či online sporenie už v dnešnej dobe pokladáme za samozrejmosť. To, čo ste kedysi museli riešiť dlhou návštevou banky, teraz pohodlne vyriešite s kávou v ruke aj z vášho gauča. Čo tomu ale chýbalo, bol veľakrát osobný kontakt s bankárom, ktorý by vám diskrétne poradil medzi štyrmi očami.

Práve preto Sporka naskočila na trend, ktorý poznajú už takmer všetci školáci, ako aj ľudia pracujúci na „home office“. Riešením bolo jedno z najskloňovanejších slov roku 2020 – videohovor. Od októbra minulého roka tak môžu klienti riešiť svoj finančný plán pohodlne prostredníctvom konferenčného hovoru cez Microsoft Teams.

zdroj: Slovenská sporiteľňa

Skončia kamenné pobočky?

Digitalizácia pochopiteľne spôsobuje menšiu potrebu klientov riešiť bežné servisné úkony v kamenných pobočkách. Tento trend bude nasledujúce roky rásť a čoraz viac činností sa presunie do online prostredia. Znamená to, že pobočky sú nadobro odpísané? Odpoveď je nie. Pobočky budú aj naďalej miestom, kde nájdete ochotný personál a najmä kvalitné poradenstvo. Čo však nezostane rovnaké, je koncept pobočiek. Tie sa budú meniť na príjemnejšie, menej formálne miesta s dostatkom komfortu a diskrétnosti na stretnutia s klientmi.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech