Slovenské vlaky menia názvy. Už čoskoro ťa odvezie vlak Horalky alebo ČÍZ&GO

  • ZSSK v rámci nového grafikonu predstaví niekoľko vlakov s pomerne neštandarnými názvami
  • Prenajať si názov vlaku na pár mesiacov stojí tisíce eur
zdroj: ZSSK, wikimedia.org
  • ZSSK v rámci nového grafikonu predstaví niekoľko vlakov s pomerne neštandarnými názvami
  • Prenajať si názov vlaku na pár mesiacov stojí tisíce eur

Komerčné názvy vlakov nie sú na slovenských koľajniciach ničím novým. Ľudí z vlakových nástupíšť v minulosti už vyzdvihoval vlak s názvom Marlenka či Aspirín.

Podľa Železničnej spoločnosti Slovensko je možné komerčný názov vlaku prideliť minimálne na 6 mesiacov alebo na 12 mesiacov. Následne je vždy potrebné objednávku komerčného názvu predĺžiť.

„Cena za 6-mesačný patronát je 4 500 eur bez DPH, pričom zahŕňa meno vlaku, hlásenie vo vlaku – stanici, súprave, názov vo vyhľadávači, smerové tabule, vo vlakovom sprievodcovi a reklamný priestor vo vlakovom sprievodcovi,” objasnil pre Startitup hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

zdroj: ZSSK

Vlaky ZSSK niesli aj nesú skutočne rôznorodé názvy ako napríklad Zelmer, Hodina Deťom, Gorenje, Asparagus, Lyones, Skyling, Marlenka, izlato, Excelsior či Istropolitan. 

V novom grafikone vlakovej dopravy platnom od 15. decembra 2019 bude celkom 8 komerčných názov, takzvaných patronátov. Nebuď prekvapený, ak ťa už od polovice decembra domov či do práce odvezie vlak s názvom: MILA SEDITA, HORALKY SEDITA, PSS LIŠIAK, Andrea Shop.sk, Žilinská univerzita, FIXINELA, Metropolitní Univerzita Praha či Syr Nika ČÍZ&GO

Najväčší záujem o pomenovanie vlakov je na hlavnej trase Bratislava – Žilina – Košice. Komerčný názov vlaku sa však Železničná spoločnosť Slovensko snaží dlhodobo obmedzovať a vrátiť sa k tradičným názvom.

zdroj: ZSSK

Existuje pritom niekoľko možností, pri ktorých k zmene názvu prichádza. Je to napríklad v záujme ZSSK, pri podpore jedinečných udalostí, ako napr. pri príležitosti 2019 IIHF majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji, keď sa menil názov IC vlaku na „MACEJKO“.

Čítaj viac TU>> ZSSK má jasnú víziu. V roku 2030 chce prepraviť sto miliónov cestujúcich ročne

Ďalšou možnosťou je už spomínané získanie nového názvu na základe partnerských spoluprác. Kedy ZSSK uzatvára zmluvu s reklamnou agentúrou BigMedia, ktorá tento priestor ponúka svojim klientom. „Táto možnosť je využívaná minimálne, pretože ju vo vlastnom záujme partnerom neponúkame,” dodáva Tomáš Kováč. 

Po Slovensku však jazdia aj vlaky s tradičnými názvami, ktoré sa držia zemepisných oblastí. Sú to napríklad mená ako Dargov, Liptov, Spišan či Ružín alebo Hron.

 

Najnovšie video