Slovenské vlaky menia názvy. Už čoskoro ťa odvezie vlak Horalky alebo ČÍZ&GO
- ZSSK v rámci nového grafikonu predstaví niekoľko vlakov s pomerne neštandarnými názvami
- Prenajať si názov vlaku na pár mesiacov stojí tisíce eur
- ZSSK v rámci nového grafikonu predstaví niekoľko vlakov s pomerne neštandarnými názvami
- Prenajať si názov vlaku na pár mesiacov stojí tisíce eur
Komerčné názvy vlakov nie sú na slovenských koľajniciach ničím novým. Ľudí z vlakových nástupíšť v minulosti už vyzdvihoval vlak s názvom Marlenka či Aspirín.
Podľa Železničnej spoločnosti Slovensko je možné komerčný názov vlaku prideliť minimálne na 6 mesiacov alebo na 12 mesiacov. Následne je vždy potrebné objednávku komerčného názvu predĺžiť.
„Cena za 6-mesačný patronát je 4 500 eur bez DPH, pričom zahŕňa meno vlaku, hlásenie vo vlaku – stanici, súprave, názov vo vyhľadávači, smerové tabule, vo vlakovom sprievodcovi a reklamný priestor vo vlakovom sprievodcovi,” objasnil pre Startitup hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Vlaky ZSSK niesli aj nesú skutočne rôznorodé názvy ako napríklad Zelmer, Hodina Deťom, Gorenje, Asparagus, Lyones, Skyling, Marlenka, izlato, Excelsior či Istropolitan.
V novom grafikone vlakovej dopravy platnom od 15. decembra 2019 bude celkom 8 komerčných názov, takzvaných patronátov. Nebuď prekvapený, ak ťa už od polovice decembra domov či do práce odvezie vlak s názvom: MILA SEDITA, HORALKY SEDITA, PSS LIŠIAK, Andrea Shop.sk, Žilinská univerzita, FIXINELA, Metropolitní Univerzita Praha či Syr Nika ČÍZ&GO.
Najväčší záujem o pomenovanie vlakov je na hlavnej trase Bratislava – Žilina – Košice. Komerčný názov vlaku sa však Železničná spoločnosť Slovensko snaží dlhodobo obmedzovať a vrátiť sa k tradičným názvom.
Existuje pritom niekoľko možností, pri ktorých k zmene názvu prichádza. Je to napríklad v záujme ZSSK, pri podpore jedinečných udalostí, ako napr. pri príležitosti 2019 IIHF majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji, keď sa menil názov IC vlaku na „MACEJKO“.
Čítaj viac TU>> ZSSK má jasnú víziu. V roku 2030 chce prepraviť sto miliónov cestujúcich ročne
Ďalšou možnosťou je už spomínané získanie nového názvu na základe partnerských spoluprác. Kedy ZSSK uzatvára zmluvu s reklamnou agentúrou BigMedia, ktorá tento priestor ponúka svojim klientom. „Táto možnosť je využívaná minimálne, pretože ju vo vlastnom záujme partnerom neponúkame,” dodáva Tomáš Kováč.
Po Slovensku však jazdia aj vlaky s tradičnými názvami, ktoré sa držia zemepisných oblastí. Sú to napríklad mená ako Dargov, Liptov, Spišan či Ružín alebo Hron.