Slovensko má úžasnú kampaň s našimi tradíciami, ktorú nám môžu závidieť aj v zahraničí

  • Obľúbená podtatranská značka TATRATEA predstavuje novú kampaň, ktorá naozaj stojí za pozornosť
  • V jej popredí vynikajú slovenské tradície, ktorých dodržiavanie je v našej krajine čoraz väčšou raritou
zdroj: KARLOFF
  • Obľúbená podtatranská značka TATRATEA predstavuje novú kampaň, ktorá naozaj stojí za pozornosť
  • V jej popredí vynikajú slovenské tradície, ktorých dodržiavanie je v našej krajine čoraz väčšou raritou

Veľká noc či Vianoce, to sú tradičné sviatky, ktorými sa neváhame pochváliť ani v zahraničí. Naša krajina však ukrýva oveľa viac rôznorodých tradícií, ktoré však mnoho najmä mladých Slovákov pozná len z počutia. Pritom ide o v skutku jedinečné zvyklosti, na ktoré môžeme byť právom pyšní, rovnako ako na naše Tatry, hrady či halušky.

zdroj: KARLOFF

Dopomôcť k tomu, aby zo sveta nevymyzli, sa rozhodla aj podtatranská značka TATRATEA, ktorej produkty sú postavené na receptúre s dlhoročnou tradíciou. Stojí za ňou úspešný podnikateľ Ján Semaňák a jeho rodina. 

zdroj: KARLOFF

Moderné umenie sa v rôznych variantoch objavuje po celom svete, ale to, čím môžeme byť originálni v rámci našej krajiny alebo regiónu, sú práve tradície. Či už je to tradičný kroj z Hornej Nitry, piesne z Podpoľania alebo bryndzové halušky, ktoré každá babka pripraví inak, ale vždy sú tie najlepšie. Tradície nemôžeme nechať zmiznúť. Ak zmiznú, nečaká nás žiadna budúcnosť. Folklór sa síce stáva módnym trendom, ale veľa mladých ľudí do hĺbky tradícií nevidí a ich význam sa vytráca,” hovorí na margo novej kampane tím značky TATRATEA.

zdroj: KARLOFF

Lovebrand TATRATEA sa rozhodol sprostredkovať tradície mladým ľuďom cez známych slovenských influencerov, ktorí spolu s rôznymi folklórnymi zoskupeniami absolvujú pomaly vymierajúce zvyky a obyčaje.

„Po predošlej kampani TATRATEA WORLDTOUR, počas ktorej sme spolu s našimi fanúšikmi spoznávali celý svet, nastal čas vrátiť sa naspäť domov. Náš úplne prvý brainstorming začal s otázkou ‚Čo máte najradšej na Slovensku?’. Najviac odpovedí sa týkalo práve folklóru. Salaše a koliby, zvuk fujary, ľudové piesne a tradície. Uvedomili sme si, že tie naozaj slovenské tradície sú síce krásne a unikátne, ale pre mnohých ľudí sú zastaralé. Dokonca, mnoho z nich lepšie pozná tradície iných krajín ako tie naše. Preto sme sa rozhodli, že spolu s TATRATEA ich vytiahneme na výslnie spôsobom, ktorý zaujme aj ľudí, ktorí nenavštevujú folklórne festivaly. Teda rečou obľúbených známych osobností, ktorých radi sledujú a radi počúvajú. Spolu s influencermi tak spoznáva naše ľudové zvyky aj ich publikum,“ vysvetlila pre StartitUP social media brand manager z agentúry TRIAD Majdži Hadzimová.

Typická tradícia, ktorá sa robí v júni, je Svätojánska vatra. Tú si vyskúšal  Fero Joke.

V auguste sa koná veľa svadieb a nevesty sa menia z dievčat na ženy pri akte zvanom Čepčenie nevesty. O ňom spolu s TATRATEA zisťovala viac JANATINI.

Podarí sa pospájať Slovákov?

Primárnym cieľom tejto kampane je posilniť vnímanie TATRATEA ako našej, rýdzo slovenskej značky a ešte viac posilniť ‚brand bond’ a imidžové atribúty slovenskosti a tradícií. Doslova pospájať Slovákov, nájsť niečo, čo máme všetci spoločné – naše spoločné korene. Ak tvoríme hocijakú kampaň, snažíme sa vychádzať čo najviac z hlavných charakteristík produktu a do vysokej miery počúvať našich zákazníkov,“ objasňuje tím značky TATRATEA otázku, prečo sa rozhodli ísť práve do kampane postavenej na folklóre.

zdroj: TATRATEA

Tradície sú vždy späté s konkrétnym dátumom, a tak nám vyrábajú kalendár našich aktivít, raz za kvartál sme si aj
v budúcom roku vybrali konkrétnu tradíciu, ku ktorej robíme minikampaň. Okrem pekného videa, kde sa konkrétny influencer učí čo to o tradícii, je vždy na sociálnych sieťach aj súťaž. Pri čepčení je možné vyhrať čepčenie na vlastnú svadbu,“ hovorí tím TATRATEA.

Aj čepčenie má svoj drink

K pravej slovenskej oslave bezpochýb patrí aj kvalitné pohostenie. Barmani z TATRATEA vytvorili špeciálny drink k príležitosti tak peknej tradície, akou je čepčenie. Ide o kúsok, ktorý sa ti bez problémov podarí namiešať aj doma v kuchyni a výsledok bude stáť za to.

Na 1 porciu budeš potrebovať: 40 ml TATRATEA, 52 % ORIGINAL, 60 ml Rosso vermouth, 60 ml cherry vermouth, sódu s trochou citrónovej šťavy. Všetko spolu premiešaj, pridaj ľad a nenechaj naše tradície vymiznúť.

Najnovšie video