Slovenský grafik získal prestížne ocenenie za obálku bestselleru. Pomáhala mu dcéra

  • Grafik Dodo Dobrik zviditeľnil Slovensko vďaka zisku prestížneho ocenenie D&AD
  • S dizajnom titulu Tu som od Jonathana Safrana Foera, ktorý u nás vydáva vydavateľstvo Slovart, mu pomáhala jeho dcéra
  • Zažiaril vo veľkej konkurencii 27-tisíc prác, z ktorých ocenených bolo 720
tit
Facebook/Do Dobrik (s povolením autora)
  • Grafik Dodo Dobrik zviditeľnil Slovensko vďaka zisku prestížneho ocenenie D&AD
  • S dizajnom titulu Tu som od Jonathana Safrana Foera, ktorý u nás vydáva vydavateľstvo Slovart, mu pomáhala jeho dcéra
  • Zažiaril vo veľkej konkurencii 27-tisíc prác, z ktorých ocenených bolo 720

Nie nadarmo sa hovorí, že knihu predáva jej obal. V kníhkupectve je to totiž často jedno z hlavných kritérií, podľa ktorého aj tí „sviatoční“ čitatelia siahajú po tituloch. Okrem toho, že doma máme vynikajúcich autorov, môžeme sa pochváliť aj skvelou prácou grafikov. Jeden z nich, Dodo Dobrik, za krásnu obálku k bestselleru Tu som od Jonathana Safrana Foera získal prestížne ocenenie D&AD (wood pencil, bronz). Na Slovensku po nej siahlo vydavateľstvo s takmer 30-ročnou tradíciou, Slovart.

Titulka knihy, kde prevláda biela, modrá a jedna veľká oranžová šípka, má zaujímavý príbeh. Dodovi totiž pomáhala malá dcéra.

„Dorku som poprosil, aby mi nakreslila veľkú šípku a New York. Pozreli sme, ako to tam vyzerá a Dorka sa pustila do práce. Dva mrakodrapy sa mi zdali málo, tak som chcel, aby nakreslila ešte aspoň jeden. Ale nechcelo sa jej. Tak som ten tretí vyrobil. Možno by nám na výhru stačili aj dva, ale istota je istota. Výhra je inak fajn, ale v prvom rade ma  teší, že obálka sa páči čitateľom,“ napísal grafik na svojom Facebooku.

„To, že som si povedal, že tam pošlem svoju a Dorkinu obálku, som bral ako takú drzosť, predsa len D&AD nie je úplná maličkosť. Ale tá ceruzka (cena) sa mi tak páči, že som si povedal, že inú cenu ani nechcem a vyskúšam to. Poslať svoju prácu do súťaže nie je pre mňa obvyklé. Preto zažívam úplne nové pocity. Je to niečo ako vlastná Eurovízia alebo voľby. Je to veľmi napínavé,“ doplnil na svojom Instagrame ešte pred výhrou, po zaradení do shortlistu. Svoje najobľúbenejšie práce zverejňuje na sociálnych sieťach pod hashtagom #dodoveobalky a vďaka nim môžeš jeho prácu pravidelne sledovať.

Aby si si nemyslel, že súťaž A&AD je len nejakou bezvýznamnou anketou pár nadšencov, pripomíname, že v množstve kategórií ocenení sa predstavilo hneď niekoľko zaujímavých značiek. Za dizajn získala ocenenie napríklad vianočná reklama Apple, rebrand televíznej stanice BBC TWO, teaser na novú biografickú snímku Eltona Johna, dizajn obalov na dobroty Dunkin´ Donuts alebo rebrand svetoznámeho pivovaru Carlsberg.

Onedlho oslávi tridsiatku

Medzi poklady vydavateľstva Slovart, ktoré na slovenskom knižnom trhu funguje od začiatku 90. rokov, určite patrí náš najlepší autor dramatických scén, Dominik Dán a určite aj vďaka nemu si minulý rok na svoje konto pripísalo tržby v hodnote 6,73 milióna eur.

„Špeciálnou oblasťou činnosti nášho vydavateľstva je dovoz kníh v cudzích jazykoch, najmä v angličtine. Sústreďujeme sa na výtvarné umenie, fotografiu, architektúru, grafický aj interiérový dizajn, ale v ponuke máme aj klasickú a súčasnú beletriu, science fiction a fantasy,“ popisuje na svojom webe vydavateľstvo.

Viac o tom, ako sa darí našim vydavateľstvám, sa dočítaš v našom článku TU a o tom, ako knižný trh na Slovensku vníma CEO najväčšej slovenskej siete kníhkupectiev Martinus, Michal Meško, čítaj TU.

Zdroj: D&AD, Facebook

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá