Slovenský startup prináša nový lost&found. Bez Bluetoothu

Richard Bednár / 18. augusta 2014 / Tech a inovácie

Vypadli vám kľúče z vrecka, zabudli ste si kufor na letisku alebo vám odbehol pes? Aj tieto situácie vie vyriešiť technologická novinka od slovenského startupu s názvom tageme. O ich produkte, ako aj financovaní sme sa rozprávali so zakladateľmi Tiborom Nyitrayom a Michalom Hynekom. 

Ako sa máte?

Uf, je to poriadny challenge:-) Ale vôbec sa nesťažujeme, každý deň sa učíme nové veci a prichádzame do kontaktu s novými ľuďmi, takže nás to stále posúva dopredu. Veľmi nám pomáha pozitívny feedback na tageme od blízkych a kamarátov, ako aj od prvých zákazníkov.

 

Prichádzate do pomerne zabehnutého odvetvia. V čom je tageme iné?

Ako jediné zo známej konkurencie zabezpečuje tageme priamy, okamžitý a anonymný kontakt medzi nálezcom a majiteľom stratenej veci. Tiež funguje bez baterky, čím je veľmi trvácne. Použitými technológiami si zabezpečuje kompatibilitu so všetkými smartphonmi bez nutnosti mať našu appku. Je tiež veľmi odolné a vodotesné.

 

Keď teda nájdem stratené kľúče s príveskom tageme, ako kontaktujem majiteľa?

Nálezca má dve možnosti. Buď odfotiť jedinečný QR code alebo tagnúť NFC. Cez náš zabezpečený cloud sa medzi nálezcom a majiteľom vytvorí priame a anonymné spojenie, cez ktoré môžu spolu okamžite začať komunikovať bez nutnosti zdieľania akýchkoľvek údajov. Anonymita je základom softwaru. K osobným info sa obe strany dostanú len vtedy, ak sa ich rozhodnú zdieľať. Fyzickú výmenu strateného predmet nechávame na dohode obidvoch strán.

A ak v tráve tageme namokne?

Nič sa nedeje, tageme je navrhnuté tak, aby bolo vodotesné. Umožňuje to celistvá konštrukcia a aj to, že nepotrebuje na svoju činnosť baterku, ktorú by bolo potrebné vymieňať. Okrem vodotesnosti je tageme navrhnuté aj na vysokú odolnosť pre každodenné situácie.

 

Ako vznikal dizajn zariadenia?

Potrebovali sme, aby tageme bolo výrazné a hneď upútalo pozornosť nálezcu. Zároveň sme na neho potrebovali umiestniť prvky tak, aby nálezcovi napovedali, ako sa používa. Najmä v prípade, ak tageme vidí prvýkrát. Neposledným kritériom bolo, aby ľudia tageme radi nosili na svojich veciach a stalo sa štýlovým a jedinečným doplnkom. Veríme, že sa nám to podarilo.

 

Momentálne prebieha kampaň na indiegogo. Ako to vyzerá?

Kampaň sme spustili 6.augusta a zatiaľ sa nám na predobjednávkach podarilo vyzbierať viac ako $3000. Kampaň trvá spolu 60 dní, sme stále na jej začiatku a veríme, že toto číslo ešte výrazne porastie. Indiegogo je predovšetkým o komunite a o jej zasiahnutí projektom. Preto je v tejto fáze pre nás najdôležitejšie, aby sme na základe PR prilákali na našu indiegogo stránku čo najväčší počet ľudí. To je ale veľmi náročný proces a preto sme radi, že radami nám pomohol aj Viktor z CulCharge, ktorý so svojim tímom uspel na indiegogo minulý rok.

 

Čo záujemca môže cez indiegogo získať a za akú cenu?

V prvom rade je to samotný produkt za výrazne nižšie ceny ako budú retailové. Perks (balíčky) máme nastavené tak, že čím väčší počet tageme si záujemca naraz objedná, tým je cena priaznivejšia. Jeden kus za $19, pri kúpe desať kusov je cena $9,5 za kus. Pár kusov ešte ostalo aj z balíčkov early bird special za $9. Veľmi zaujímavá je tiež možnosť referral programu. Ak nás po zakúpení si aspoň jedného kusu backer odporučí svojim známym a na základe jeho odporúčania si niekto ďalší zakúpi tageme, dostane odporúčateľ jeden kus zadarmo. Platí to za každého jedného backera, ktorého nám prinesie.

 

Z ktorých krajín je zatiaľ najväčší záujem?

Zatiaľ z USA, ale aj zo Slovenska, čo nás veľmi teší. Postupne sa záujem rozširuje aj na ďalšie kontinenty a veríme, že tento trend bude pokračovať, keďže chceme s tageme zasiahnuť globálny trh.

 

Ako a kedy celý nápad vznikol?

(Tibor) Minulý rok som stratil kľúče a prešiel som si peklom menenia zámkov od všetkého možného. Keď už som mal celý tento proces za sebou, zistilo sa, že niekto moje kľúče našiel. Ale keďže nevedel komu patria, nedostali sa ku mne načas. Po brainstormingu s Mišom vzniklo tageme ako riešenie podobných problémov. 

 

Ďakujem chalani a prajem veľa štastia. Idem si urobiť rovno objednávku.

Pridať komentár (0)