Slovinský umelec vytvoril bezpečné umenie v čase korony. Starbucks má rúško, pivo Corona nové meno

  • Jure Tovrljan je mladý Slovinec, ktorý sa v čase pandémie pohral s ikonickými logami známych značiek
  • Grafické dizajny majú teraz omnoho väčší zmysel
 srcset
Jure Tovrljan
  • Jure Tovrljan je mladý Slovinec, ktorý sa v čase pandémie pohral s ikonickými logami známych značiek
  • Grafické dizajny majú teraz omnoho väčší zmysel

Grafickí dizajnéri si v časoch, kedy treba sedieť doma, hľadajú námety. Svojou prácou mnohokrát reagujú na situáciu v spoločnosti. Tak stalo aj v prípade Slovinca Jureho Tovrljana. Jeho premeny log známych značiek sa stali virálnymi takmer okamžite.

Gepostet von MediaGuru am Mittwoch, 18. März 2020

Nie všetky značky sú vhodné

Ak si si myslel, že logo každej firmy sa dá pretvoriť na situačnú grafiku, nie je to pravda. Sám Jure predpokladal, že bude mať nevyčerpateľne veľa možností. Napokon vybral desať takých, ktoré priamo súvisia so súčasným stavom spoločnosti a značku vizuálne a významovo až tak nepozmenia.

Gepostet von MediaGuru am Mittwoch, 18. März 2020

Úprimne, spočiatku som si myslel, že vhodné logá značiek bude nájsť jednoduché. Začal som s tými najznámejšími ako Nike, Apple, Starbucks či Coca-Cola. Až vtedy som zistil, že niektoré majú potenciál a iné nie,“ vysvetľuje pre Startitup Jure Tovrljana.

Napätú atmosféru v spoločnosti, ktorá sa každým dňom stupňuje, odľahčil veľmi výrazne. Pre všetkých nadšencov reklamy a šikovným marketingových ťahov sa tak koronavírus stal inšpiráciou pre tvorbu podnetných grafík.

Gepostet von MediaGuru am Mittwoch, 18. März 2020

Na otázku, ktorá upgradnutá značka je jeho najobľúbenejšia, odpovedal Jure jednoznačne: „Predsa Corona!“

Nie je to po prvý raz, čo sa dizajnéri s logami pohrali takýmto spôsobom.

Viac čítaj TU>> Dizajnér baví svet. Takto by vyzerali známe logá značiek, keby boli úprimné

Siréna zo Starbucksu s rúškom

Okrem nej aj olympijské kruhy, ktoré sa nedotýkajú, lebo veď akýkoľvek blízky kontakt sa skôr neodporúča. Hráč na logu v americkej NBA už nešportuje, ale v pohodlí domova na posteli oddychuje a pozerá Netflix.

Logo známej športovej značky nehlása odhodlanie športovať a makať, skôr je za opačný variant. A ani pneumatiky Good Year si nemyslia, že tento rok bude dobrý, predpoklad ekonomickej krivky jednoducho nepustí.

Gepostet von MediaGuru am Mittwoch, 18. März 2020

Gepostet von MediaGuru am Mittwoch, 18. März 2020

Identita niektorých značiek je v našich mozgoch silno zakorenená. Každá jedna zmena spôsobuje v hlavách zaujímavé procesy. Všímame si ju a ruší nás. Tento rušivý stav je skvelý, je to akési ihrisko a zanecháva mnoho odkazov,“ hovorí pre Startitup Jure a dodáva, že v tomto prípade je odkazom práve hrozba nového koronavírusu.

Odkedy sa slovenský CoronART, o ktorom sme pred pár dňami písali, rozrástol aj za hranice Slovenska, stáva sa umenie z časov korony veľmi populárne. Akoby prišla epocha, na ktorú si budeme aj vďaka takýmto veciam celkom radi spomínať ako na kreatívne obdobie. V momente, kedy výtvarníčka Ivana Šáteková dostala nápad vytvoriť online galériu pre umelcov sediacich v karanténe a dala jej príslušný názov CoronART, niekde v Paríži dostala podobný nápad Nakissa, lenže na Instagrame. Tieto dve ženy spojili svoje sily a tak sa online platforma stala medzinárodnou.

Čítaj viac TU>> Slovenskí umelci sedia v karanténe a tak vznikol CoronART. Toto je ich reakcia na koronavírus


Najnovšie video