Veronika Remišová: Štátne IT bolo jedno veľké eldorádo. Po novom ušetríme milióny

O 9 idú do práce, o 10 sú na káve a o 11 majú aperitív. Sám neviem, kedy Taliani pracujú

Korupcia bola v 90. rokoch štandard. Dnes chcú mladí pracovať pre úplne iné firmy

Snapchat predstavuje slnečné okuliare s kamerou

  • Prvý hardvérový produkt od Snapchatu príde na trh skôr ako ktokoľvek predpokladal.
 srcset
  • Prvý hardvérový produkt od Snapchatu príde na trh skôr ako ktokoľvek predpokladal.

Spoločnosť pred pár dňami oznámila, že začne na jeseň predávať okuliare Spectacles, ktoré sú schopné nahrávať 10-sekundové videá iba za 130 dolárov. Spoluzakladateľ a CEO spoločnosti Evan Spiegel oznámil, že tiež zmenili názov na Snap, Inc., aby zdôraznili fakt, že spoločnosť sa chystá púšťať, okrem svojej vlajkovej lode, aplikácie Snapchat, aj do iných projektov.

Okuliare majú jediné tlačídko, ktoré keď stlačíš, začneš nahrávať svoj „snap“. Kamera má v sebe 115-stupňovú šošovku, ktorá by sa mala čo najlepšie priblížiť ľudskému videniu. Nahráva cirkulárne video, ktoré by malo vytvoriť zážitok zo sledovania, ktorý simuluje prirodzený uhol pohľadu. ,,Keď som si prechádzal zábery, bolo to ako by som videl moje spomienky na vlastné oči – bolo to neskutočné,“ komentoval svoj zážitok s prototypom Spiegel. ,,Jedna vec je vidieť obrázky svojej skúsenosti, druhá je, mať zážitok zo skúsenosti. Bolo to najviac, ako som sa priblížil k tomu, ako by som to zažíval znova.“

Snap sa chystá produkt vydávať postupne, najskôr v menšom množstve a sám ju charakterizuje ako „hračku“- hoci aj Snapchat bol vo svojich začiatkoch označovaný touto nálepkou, a často bol aj ako novinka odmietaný. Momentálne má 150 miliónov denných používateľov a odhadovanú hodnotu v desiatkach miliárd. Potenciálne by to mohlo otvoriť nový lukratívny smer spoločnosti. Raz sa bude možno nazývať „kamerovou spoločnosťou“, namiesto tej, čo sa zaoberá sociálnymi sieťami. Možno prichádzajú s novou vlajkovou loďou.

spectacles-796x520

foto: thenextweb.com

Je prirodzené, že Spectacles budú porovnávať s Google Glass, asi najznámejším nositeľným počítačom. Ale preto, že sú to vlastne slnečné okuliare, budú menej „na očiach“ ako tie od Google. Sú tiež lacnejšie, stoja ani nie jednu desatinu ceny ako Glass, ktoré debutovali za 1500 dolárov. Ale presne ako aj Google, Spectacles, prichádzajú na trh vo veľkom štýle. Produkt sa predstavil vo fashion WSJ Magazine a CEO Spiegel sa nechal nafotiť s okuliarmi samotnou módnou ikonou Karlom Lagerfeldom.

zdroj: theverge.com zdroj titulnej fotografie: venturebeat.com

Najnovšie video