Spoločnosti, ktoré v roku 2016 dali facku stereotypom

  • V posledných rokoch sa toho v reklame, čo sa týka postavenia žien priveľmi nezmenilo. Od 50 rokov minulého storočia boli ženy vykresľované, ako domáce gazdinky, ktoré nemajú nič lepšie na práci ako udržovať deti najedené, riad čistý a manžela spokojného. Jediné po čom túžili, bolo celý deň variť, a potom čakať doma manžela na vysokých podpätkoch v šatách. Len vtedy sa mohla žena nazývať ženou a splnila, čo sa od nej očakávalo.
01
  • V posledných rokoch sa toho v reklame, čo sa týka postavenia žien priveľmi nezmenilo. Od 50 rokov minulého storočia boli ženy vykresľované, ako domáce gazdinky, ktoré nemajú nič lepšie na práci ako udržovať deti najedené, riad čistý a manžela spokojného. Jediné po čom túžili, bolo celý deň variť, a potom čakať doma manžela na vysokých podpätkoch v šatách. Len vtedy sa mohla žena nazývať ženou a splnila, čo sa od nej očakávalo.

M&S

Pani Clausová bola vždy trochu utláčaným charakterom. Tradične je vykresľovaná, ako plnšia pani s ružovými líčkami, ktorá trávi celé dni v domácnosti pri hrncoch. Na Štedrý deň Santovi zamáva na cestu a po jeho príchode domov mu usuší na krbe ponožky. Neskôr sa stala Santovým pomocníkom, avšak len preto, aby vytvorili sexy pani Clausovú a muži si mohli kúpiť pre svoje polovičky lacný PVC kostým červenej farby s kožušinkou. Tento rok sa však Mark Spenser rozhodol potešiť ženy a ľudí pozval vo svojej kampani o nich premýšľať  ako o matkách Vianoc.

Ronda Rousey- Pantene

MMA zápasníčka Ronda Rousey pred jej dlhoočakávyným zápasom, ktorý sa konal 30. decembra stihla kadečo. Najnovšie natočila spot pre Pantene, ktorý sa celý nesie v znamení oslavy ženskej sily. Táto kampaň je jednou z tých, ktoré búrajú zaužívaný stereotyp o ženách v reklame, ktoré musia byť predovšetkým štíhle, vysoké a chudé. Teraz však nastupuje Ronda, ktorá prezentuje silu, ako jej najväčšiu prednosť.

Lidl

Trend búrania archetypov sa tento rok objavil aj vo Vianočnej reklame Lidla. Ich hlavný vianočný spot poňali naozaj zaujímavo. Rok, čo rok bol symbolom sviatkov pohody Dedo Mráz alebo Santa Claus, avšak Lidl obrátil kartu. Dobre vieme, že za všetkou dekoráciou, koláčmi a vyprážaným kaprom nestojí žiaden Dedo Mráz, ale staré mamy, manželky a dcéry. Kúzlo Vianoc jednoducho vytvára nežné pohlavie, častokrát za cenu celodenného stresu v kuchyni. Práve preto ich Lidl vo svojom spote oslavuje ako úžasnú polovicu ľudstva, bez ktorej by si si sviatky nemohol užiť tak, ako je tomu teraz. Dôležité je nezabúdať na fakt, že Vianoce sú tu pre všetkých. Toto posolstvo chce šíriť aj Lidl, ktorý si na pomoc zavolal novú predstaviteľku Vianoc- Santa Claru aj vďaka nej sme sa mohli stretnúť s reklamou, ktorú človek prepnúť nepotreboval.

 

Týmto značkám sa v roku 2016 podarilo zničiť zaužívaný postoj k ženským rolám v reklame. Urobili to pritom fundovane a bez zbytočnej feminizácie žien, ako tých diskriminovaných, bijúcich sa hlava – nehlava za svoje práva. Dúfajme, že v tomto duchu sa bude niesť čoraz viac reklám. Nie len, že to pomôže samotným ženám a dievčatám, ale vyššia koncentrácia podobne ladených kampaní má potenciál nastoliť lepšiu atmosféru nie len vo svete reklamy ale aj v našej spoločnosti.

zdroj titulnej fotografie:youtube.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech