Študenti dizajnu oživili legendárnu československú značku Botas

  • BOTAS 66 sú skvelým príkladom toho, ako vybudovať unikátny biznis na kvalitných produktoch s tradíciou. Ponúkli tak lokálnu alternatívu, ľuďom, ktorí chcú mať v skrini aj niečo iné ako tenisky Nike.
botasky
facebook.com/botas66com
  • BOTAS 66 sú skvelým príkladom toho, ako vybudovať unikátny biznis na kvalitných produktoch s tradíciou. Ponúkli tak lokálnu alternatívu, ľuďom, ktorí chcú mať v skrini aj niečo iné ako tenisky Nike.

Legendárne tenisky značky Botas, ktoré už mnohí nenazvú inak ako botasky sú známe celému Slovensku, takmer bez rozdielu veku. Táto československá značka je tu snami už vyše 50 rokov a vďaka mladým dizajnérom stále nestráca dych.

zdroj fotografie:facebook.com/botas66com

História značky, ktorá bola súčasťou nejedného z nás siaha až do roku 1963, kedy Botas oficiálne odštartoval predaj. Len o rok neskôr priniesli československí volejbalisti značku Botas na olympiádu v Tokiu, kde získali striebro. Značka začala naberať svoju hodnotu a dobré renomé. Obľúbenosť a popularita vzrástla raketovou rýchlosťou a stala sa synonymom pre všetky športové topánky.

zdroj fotografie:facebook.com/botas66com

Zásadný bol však rok 1966, kedy sa na trh dostal model Botas – Classic. Navrhol ho Marcel Scheinflug a najskôr sa vyrábal z mongolských koží, ktoré po čase nahradili syntetické materiály.

Rok 1978 predstavoval obdobie inovácií, ktoré mal pod palcom Milan Mlynár. Podarilo sa mu vylepšiť podošvu topánky tak, aby v nej mohli hrať špeciálne československí nohejbalisti.

zdroj fotografie:facebook.com/botas66com

Potenciál v Botass Classic uvideli v roku 2008 študenti grafického dizajnu Ján Kloss a Jakub Korouš, ktorý sa v rámci školského projektu pustili do redizajnu modelovej rady. Navrhli úplne nové vizualizácie, ako pre tenisky tak aj pre ich obal. Podarilo sa im vytvoriť úspešný koncept moderného lifestylového labelu, postaveného na tradícií československej značky.

zdroj fotografie:facebook.com/botas66com

Čo sa týka plánov do budúcna, v plnom prúde je príprava novej jarnej kolekcie na rok 2017. V tej sa objaví hneď niekoľko materiálov, ktoré doposiaľ ešte neboli vo výrobe použité a taktiež nové kombinácie, ktoré potešia širokú základňu fanúšikov, ktorí na Botas nedajú dopustiť.

So svojím projektom vyhrali aj prvú cenu v súťaži European Desighn Awards a pustili sa do spolupráce s firmou Botas. Tá vyvrcholila uvedením prvej spoločnej kolekcie prezentovanej pod  vlastným názvom BOTAS 66.

zdroj fotografie:facebook.com/botas66com

Samostatný lifestylový label, inak primárne športovej značky zožal od začiatku svojho vzniku veľký úspech, ako u zákazníkov, tak u odbornej verejnosti. Produkty BOTAS 66 sú zároveň častými účastníkmi na najrôznejších zahraničných výstavách reprezentujúcich domáci priemysel. Objavili sa napríklad na Milan Design Week, 100 % Design v Londýne alebo na Brussels Design September.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech