Študenti vytvorili originálne ponožky s vreckom na kondóm, spolupracujú aj so značkou Fusakle

  • Produkty s hlbšou myšlienkou, než len estetickými vlastnosťami, sú na trhu vždy žiadané
  • Študenti z tisovskej strednej školy v rámci dobrovoľného školského predmetu vytvorili originálne ponožky so skrytým vrecúškom
  • V myšlienke chrániť zdravie všetkých, ktorí si ponožky zakúpia, im pomáha aj úspešná slovenská značka
strenght
Pexels/Strenght
  • Produkty s hlbšou myšlienkou, než len estetickými vlastnosťami, sú na trhu vždy žiadané
  • Študenti z tisovskej strednej školy v rámci dobrovoľného školského predmetu vytvorili originálne ponožky so skrytým vrecúškom
  • V myšlienke chrániť zdravie všetkých, ktorí si ponožky zakúpia, im pomáha aj úspešná slovenská značka

V roku 2016 získali študenti z Košíc cenu za Najlepšiu firmu roka na festivale v Rige vďaka svojej žuvačke na chudnutie, v roku 2017 nás dostali Popradčania a ich chipsy v jednom balení s omáčkou, no a len nedávno to bola značka YOMA, ktorá prišla s obalmi na zošity z ľanu.

Všetky spomínané simulované spoločnosti majú spája jedna vec. Dobrovoľný predmet, ktorý si na svojej strednej škole študenti vybrali, a tým je aplikovaná ekonómia pod záštitou organizácie JA Slovensko.

Vďaka nej tento rok vznikla aj značka Strenght, ktorej názov má reprezentovať silu myšlienky a chuť niečo meniť. Študenti 4. ročníka z Tisovca prichádzajú s originálnymi ponožkami v dvoch dizajnoch, ktoré však okrem funkcie estetickej majú aj funkciu edukatívnu.

„Tým, že sú to ponožky môžu sa na prvý pohľad zdať veľa ľuďom ako niečo úplne obyčajné, to čo tu už bolo a bude. No naše ponožky majú špeciálne vrecúško na jednej z nich, z vnútornej strany. Toto vrecúško je multifunkčné, môžete to využiť naozaj na čokoľvek, od peňazí, kľúčov, tampónov až po ISIC alebo kreditku (áno, aj to sme skúšali). Primárne však vzniklo ako vrecúško na kondóm, pretože sa snažíme dbať na ochranu zdravia mladých. Ochranu pred zbytočnými nechcenými tehotenstvami či pohlavnými chorobami,“ prezradila Startitup značka Strenght.

Každý začínajúci projekt potrebuje vstupný kapitál, no a ten študenti získavajú okrem vlastných eventov, ponuky služieb a investícii vlastných zdrojov aj vďaka výhodnej spolupráci so zabehnutou slovenskou značkou Fusakle. Jeden zo zakladateľov úspešného biznisu, ktorý dnes mieri na susedný český trh, v našom nedávnom rozhovore prezradil, že predtým, než začal budovať svoj brand, rozmýšľal o odchode zo Slovenska.

„Hľadal som teda nosič informácie, prostredníctvom ktorej by som mohol ľudí trošku uvoľniť, trošku im otvoriť myseľ a trošku ich rozveseliť. Práve pri cestovaní som si z ciest väčšinou nosil praktické suveníry, ktorými boli vo veľkej časti práve ponožky. Tak som si povedal, prečo nie. Je to malé, praktické a nosí to každý,“ hovorí Ján Anguš. A presne v tom sa so značkou Strenght zhoduje.

Študenti priznali, že spolupráci predchádzalo veľa príprav, no Fusakle sa ochotne rozhodli nápad mladých Tisovčanov podporiť.

„Celková spolupráca spočíva v tom, že nám tieto ponožky Fusakle vyrábajú, respektíve šiju. Dizajn je samozrejme náš, vlastnoručne navrhnutý a spracovaný. Vrecúška, ktoré sú vyrábané z ponožiek, by Fusakle inak vyradili, a tak ich posielajú nám, aby sme ich vedeli spracovať a následne recyklovať. Čím sa každá ponožka stáva jedinečná. Našijeme, zabalíme a predávame,“ dodávajú.

Po úspechu produktu na veľtrhu podnikateľských talentov JA Slovensko, by sa študenti radi prebojovali na európske kolo tohto veľtrhu (Company Competition of the Year), vo Francúzsku, dlhodobejšie plány však ešte neriešia.

„Smejeme sa, že možno nakoniec budú samy Fusakle predávať naše dizajny a logo našej malej firmy z Tisovca bude vidno v predajniach na celom Slovensku,“ hovoria.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá